440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Näkemys Sorsan kansista.
     
    TN tykkää tästä.
  2. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mitäköhän tommosessa wanhassa cranen mekaanisessa laahurissa pitäis olla välys? Profiili on F-288/4133

    288@.050" .620" ja 108lsa

    Kuumana dynossa 018"->022" lisäys teki 7hv, mut uskaltaaks vielä lisätä; ei kerenny dynos enää kokeileen.
     
  3. Tässä sivu 23/66

    http://enginebuilderprofessional.com/CraneCamsLobes.pdf

    Just tosta kohtaa puuttuu välystieto. Seuraavassa:

    Recommended lash is .026”.

    Ja edeltävässä:

    Recommended lash is .022” intake and .026” exhaust
     
    Muokattu: 14.3.2022
    440Mag tykkää tästä.
  4. 440Mag

    440Mag Gearhead

  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kysytääs täältäkin;

    Onko kellään jäänyt raikasta mekaanista nokkaa jouten? .050" asteet sais olla siellä 260-270 nurkilla. Nostajineen tai ilman, uusi tai ehjä käytetty.

    Toi nykyinen 288 .050" on varmaan vähän turhan iso.
     
    Muokattu: 1.6.2022
  6. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Tää homma meni muuten niin, että sain käsiini tollasen Cranen vanhan 288@050 mekaanisen laahurin. Sillä kone teki 660 heppaa 5600 kierroksella. Mut jotenkin käyttöalue oli tosi kapee, ja sen huomas vääntökäyrästäkin. Tyhjäkäynti oli ihan mahdoton saada minkäänlaiseks vaihde päällä ton 10" custom turbiinin kans. Auto kulki 11.0 ja 207 (jonka epäilen olevan mittavirhe, koska 99% muista lähdöistä meni 199kmh loppunopeudella eikä muutoksia niiden välissä teknisesti ollut). 60 jalkaset 1.8s

    Sit vaihdoin ton aiemmin funtsitun 254/260 kepukan tilalle, ja kyllähän se auto sillä moninkertaisesti paremmin toimii. Käy tyhjäkäyntiä kunnolla, ja vetoalue on myös puhtaampi. Täs kohtaa en mottia enää repinu irti dynoon, mut täytyy käydä vesivehmaalla koittamassa mitä kellot sanoo. Tosin täs välissä on myös muutettu alustaa ja vaihteistoa, et muitakin muuttujia on.

    Toi nokkapähkäily on kuitenkin vielä sinänsä ajankohtainen, et noihin kansiin tarvii sen verran kiinnittää talven aikana huomiota, et ne sais riittään sen 300-400rpm ylemmäs eli sais hilattua huipputehon kuuteen tonniin, ja samalla lähemmäs tota 700hvaa. Sit edelleen siihen mätsäävä nokka pitäis suunnitella samalla.
     
    artsiracing tykkää tästä.
  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Itel on tarkotus tehä yks 440 omaan käyttöön ens talvena. Se tulee olee kohtuu korkeepuristeinen motti E85:lla. Tarkotus siks, että kansia ei tällä hetkellä ole. Mut sellasiks on tilattu Victorit max wedge aukolla, reilu puol vuotta takaperin. Motti tulee 4.25" iskulla ja siin hyödynnetään kaikki nurkkiin unohtuneet ylijäämäosat. Nokaks tulee compin perus street rolleri, 1.6 vipoilla nostoo matala 0.6". Imari puuttuu kans, mut on hakusessa, siis joko Edelin Super Victor tai Indyn single plane ja dominaattori tulee päälle adapterilla tai ilman. Hakuses olis kans sellanen 700 hv suunnilleen 6000:lla kierroksella.
     
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mikä rolleri? xr292r?

    Mähän avasin noista omista kansista suuaukot vaan max wedgeks aika pienelle matkalle kanavaan, ja siinä varmaan syy miksei ne mee ylemmäs. Niihin on jatkokäsittelyy sovittu talveks.
     
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joo, 23-703-9 700 ei tuu tolla ihan helposti, viimeks Indykansilla tais tulla joku 660, mut oli 1.5 vipoilla ja pumppubensalla. Miten sit kannet toisiinsa vertautuu ja paljo etuu on pikkasen isommasta nostosta ja rutusta? No, sen sit näkee.
     
  10. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Toihan on arvoiltaan samantapainen kuin toi mun Hughes. Mulla nostoa enemmän; 254/260 ja .600/.615 108lsa. 1.6 vipoilla jotka mul on tulee 640/656.
     
  11. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Carterin mekaanisen pumpun kanssa erikoinen ilmiö, kylmänä paine 9 psi, 750 Ultra XP:t ei kuitenkaan tulvi, lämpösenä maantie/kaupunki ajossa seilaa 4-6 psi välillä, riippuen kierrosluvusta.
    Perjantaina Tiksissä tyhjäkäynnillä vaihdepäällä jonossa kököttäen alkoi kohokammioissa bensan pinta laskea ja paine putosi lähes nollaan, ehkä just oli 1 psi kun pysyi kuitenkin käynnissä. Parin tunnin jälkeen toimi taas normaalisti ja paine ok.

    Street Slidessä toisessa vedossa veti myös kohokammiot tyhjäksi, ei onneksi sammunut, ei ollut painemittaria vielä tällöin kii. Bensan pinnan nosto ja toimi kolmannessa vedossa.

    Pari lähes WOT vetoa kokeillu ja näyttäs putoavan 2-3 psi:hin.

    Imupuolella ei pitäisi ongelmaa olla, tankin sihdiltä pumpulle sisä halk. 10mm putkea/letkua ja huohotin putki saman kokoista.

    Ei nyt ainakaan tupla kaasari käyttöön Carteria vois suositella, Holley ja Edelbrock pumput kai samoja eri tarroilla vaan.

    Eli tankin sisäiseen sähköpumppuun tässä täytyy siirtyä, onko jotain merkkiä/mallia suositella tai vältellä?

    [​IMG]
     
  12. Malossi

    Malossi 2nd gear

    Työntötangoista kysymys...
    Nykyisissä on nostajan puoleisessa päässä öljykanavan reikä mutta keinun päässä olevassa kupissa ei öljyreikää ole. Mikä idea tuossa öljykanavassa on jos kerta öljy ei sitä kautta kulje ylös asti?
    Tarkoitus olisi uusia tangot joten voiko suoraan hommata kokonaan umpinaiset?
    Ja mistä kannattaa lähteä oikean mittaiset tangot tilaamaan?
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Isolohkosta kyse? Tarkasta bensapumpun käyttötangon pituus. 3.22" pitäs olla pituus.
     
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Jos ei öljynkiertoa ole muutettu, niin öljyreiälle ei ole tarvetta. Ei siitä haittaakaan ole, mutta sitä ei tarvitse.
     
  15. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Millaset ne tönärit nyt on ja miks vaihdat? Onko mitkä keinut ja mikä nokka? Tönärin tyyppi, paksuus ja pituus kun on tiedossa, löytyy vaik iha uspartsin kautta.
     
  16. Malossi

    Malossi 2nd gear

    Nämä nykyiset on luultavasti jotkut "mittatilaus" malliset ja ilmeisesti ovat tiensä päässä kun yhdestä niistä lähti se keinun puoleinen kuppiosa irti... jäi onneksi keinuun kiinni eikä lennellyt ympäri konetta. Olisi pitänyt tarkemmin tsekata niiden kunto ennen yläkerran kasausta eli olivat siis jo pyörineet ties kuin kauan moottorissa joka oli kansien puolesta epäkunnossa.
    Kannet on käytetty koneistamossa ja ovat nyt kunnossa. Sama mesta tekee nyt uudet tönärit mittojen mukaan kun uspartsilta ei löytynyt.
    Comp Cams XE256H-10 nokka ja Sourcen säädettävät rullakeinut.
     
  17. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mua vähän kummastuttaa et miten se pää pääsee luiskahtamaan tikusta pois? Aikoinaan ku direct connection ja mopar performance myi omia lyhennettäviä tikkujaan ni ne päät oli löysät. Ohje oli et älä välitä, kyl ne siel pysyy.
     
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei pysyny, yhdessä pikkulohko koneessa parin kerran jälkeen hitsi täpillä kiinni :eek: Pois tulo varmaan liittyy jotenkin värinöihin yms... koska fyysisestihän niiden ei pitäs mahtua tulemaan mitenkään pois.
     
  19. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Laitetaan vielä tännekin, tarve olis indyn tunnel ramille rb lohkoon. Tai vaihtoehtoisesti vastaavalle imusarjalle mw kanavakoossa. Joissa taitaa olla vaihtoehdot vähän vähissä. 050 595 3664
     
  20. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Nyt ei itellä oo riittävää äo tosoa. 440 nokan ajotus nolla merkeissä 108 ja kortti sanoo, et 106 olis oikea. Compin jakopää hitech on ns säädettävä. Ei sit osu mitenkään A merkit kohdillens, tulee kummia lukuja joko 98,5 astetta tai 114. Oon jo koittanu monella tapaa, mut ei osu. Mitenkä ne advance merkit kuuluu siis olla?
     

Kerro tästä muillekin!