454seen puhtia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Chevrolet454ss, 23.8.2018.

  1. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Vortecit olis ihan hyvä vaihtoehto. Niissä ei tosin ole vakiona säädettäviä keinuja, mutta sekin hoituu vaikka Compin 4514-KIT:illä, ja sit voit käyttää normaaleja keinuja.
     
  2. jpe

    jpe 3rd gear

    Ei juuri osaa verrata toisiin kansiin, mutta nuo kait virtaavat pienemmillä nostoilla ihan kohtuu ok ja palotilan pitäisi olla tehokkaan mallinen, eikä noin vaadi mahdottomia ennakoitakaan.

    Vaativat tosiaan käytännössä konversiostudit ja myös jousien vaihdon jos haluaa vähääkään kierrättää. Lisäksi maks nosto on noin 0.540 ilman ohjurien jyrsimistä.
     
  3. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Käväsin tässä työpäivän ohessa tallilla vilkasees että mitkä hatut ne on. Eli ne on 10141279 vortec kannet. Jos nyt swappaan ne tohon mun mark IV vm 77 truck pannuun, 781 kansien tilalle niin mitä tulisi ottaa huomioon ja mitkä hyödyt/haitat?

    -Artsin mainitseman konversiokitin vippastudeihin tarvin, mites guideplatet ja tönärit, sopiiko nykyisestä kombosta vakiot 3/8 tangot ja platet? Sopiiko mun nykyiset Compin diecast tuplarullavipat yhteen näiden conversio studien kanssa?

    -Nokka on Cranen 133801 laahuri, miten näiden vortec kansien jouset? Ovat vakio jouset mutta tää vortec on alunperin rullanokalla, soveltuuko nämä jouset mun laahurinokalle? Kierrättää ei oo yli 5500 tarkoitus kun vakio alakerta kyseessä. Nostoa mun nokassa on 0,529 int ja 0,525 exht. Ilmeisesti ei tarvitsisi vortecien ohjureita koneistaa vai miten on?

    -Imusarja on mulla on RPM air gap joka ilmeisesti sopii myös suoraan vortec kansiin vai miten on?

    -Kansitiivisteenä tulisi käyttää mitä tiivistettä??
     
  4. jpe

    jpe 3rd gear

    Omaan tuli pannun vakio peanut kansista ohjurit ja ihan ne peltikeinutkin. Imarikin sopii jos on ovaalikansille. Niistä gen6 jousista minulla ei ole tarkempaa tietoa, että mikä on esim coil bind. Omassa menee vaihtoon kun sattui olemaan varmasti tulevalle laahurille sopivat varastossa. Aika lyhyet ainakin ne vortec kansien jouset on paksujen rotaattorien vuoksi.

    Tuolle 77 blokille tarkoitetut markki nelosen kansipahvit. Noissa kansissahan on ne ylimääräiset vesireiät pyttyjen välissä, en muista oliko 77 lohkossa jo ne. Mutta pahvi juuri blokin mukaan, niin jäähdytys menee kuten alkuperäisissäkin kansissa. Itsellä 89 lohko ja sen pahvissa jo reiät noille.
     
    Muokattu: 24.11.2020
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Vortec kansien omat jouset on aika löysät. Mulla pitäis olla sellaset tallessa, niin voin mittailla niistä paineet ja coil bindit.
     
  6. Voisko olla tämmöiset:

    My question pertains to the stock conical valvesprings.
    They are testing at 95lbs seat pressure, and 240-250 lbs at .050 from coil bind (allows for about .530 valve lift)
     
  7. jpe

    jpe 3rd gear

    Voisi olla tuollaiset, jos viitsit mitata niin olisi kyllä hyvä tieto.
     
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Löyty tollaset joissa eri korkeuksilla seetipaineet 100lbs@1.85", 120@1.8, ja aukipaineet 320@1.35 ja 350@1.31, coil bind 1.25". Vähän progressiiviset niin aukipaineet kiristyy yläpäässä...
    Nää on mk6:sen recport kansista, en muista valunumeroo.
     
  9. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Tää mun nokka pyytää 90lbs @ 1.875 ja 268 @ 1,375 eli jouset sinänsä passais suoraan? Vai onko laahurille liikaa toi aukipaine?? Mites ,paljonko noi vortecit tehdaskuosissa nostoa sietää..?
     
  10. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kun noin kesyt jouset riitää, niin kannattaa kattoo ne sun vorteceissa olevat, tuskin ne tuon hennommat on. Mutta käy nuo minulta löytyneetkin jos ne haluat.
    Vortecit varmaan käy sun nokan nostolle ilman ohjureiden madaltamista, mut hyvähän se on mitata.
     
  11. jpe

    jpe 3rd gear

    Periaatteessa nuo vortecin omat jouset olisi voineet riittää tuohon omaankin. Tosiaan niinkuin mainitsin, niin mun kansissa 0.540 on maks nosto ilman ohjurien jyrsintää, mutta tuo kannattaa varmistaa omista.
     
  12. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Dynossa ei ole vielä käyty mutta olisikohan realistista odottaa 550 hv / 700 Nm AFR oval porteilla (Jeg'siltä). Poraus 4.31, isku 3.766, puristus 10. Nokka Clay Smith hr 229 / 235, nosto 0,59. Peltisarjat Hedman 2", imu rpm air gap ja holley 800 dp. Nokka ei ainakaan ihan liian raju ole, mittasin alipainetta 7,5-8 in/hg @800 rpm. Odotan kyllä että voisi olla hyvät väännöt ja kruisailumoottori oli tarkoituskin tehdä. Perä tulee 3.73 lähinnä Tremecin ylivaihteen vuoksi. Se kiinnostaa millä kierroksilla tämmönen paketti antaa suurimman tehon.
     
  13. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Silkka veikkaus että 6000 rpm, +- 45,4 rpm
     
  14. janihei

    janihei Gearhead

    Veikkaisin jotain 6300rpm tai jopa enemmän.
     
  15. max

    max Double Gearhead

    Jos tuossa on AFR:n pienimmät 260cc kokoset kannet,niin ei kyllä vaivaa keuhkoahtaumatauti ylhäällä eikä alhaalla.
    Antaa varmasti sen 550hp reilulla 6k kierroksilla
    Enemmän mua kiinnostaa se,että jos on noi em.kannet niin kuinka roteva on vääntö jo aivan alhaalla.
     
  16. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Ai niin, takapyörädynoon olet varmaankin menossa; eikös moottori ole autossa paikallaan?
     
  17. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Käsiin tarttui toisen BBC-kaupan yhteydessä Mark IV lohko ja LS6 30.6cc patilla olevat männät. Noista voisi nyt alkaa keräillä kokoon budjettikoneen johonkin pihalla lojuvaan hylsyyn, mutta eihän nää BBC:t ole ennestään yhtään tuttuja..
    Eli ehdotuksia järkevistä kikkareista ja mahdollisesti nurkissa lojuvia osiakin voisi tarjota.o_O
    Mahdollisuus päätyä kauppoihin edullisista osista on jonkinmoinen.:D

    Puutteina siis täydelliset kannet, nokka/nostajat/tönärit, jakopää, kampura..
    Jakaja, rect port-imari, dampperi ja vetolevy jo ainakin löytyy. Huolto-osaa sitten Rockista tarpeen mukaan..

    Näitä 454-ketjuja selaillessa tullut käsitys, että valukampuran kanssakin pärjäisi hyvin, jos ei kierrätellä meinaa.o_O
    Mites nuo orkkis peruskiertokanget? Jos koneesta ei ole tarkoitustakaan kovia kierroksia ottaa, niin pärjääkö niiden kanssa?:odeek: Vai pitääkö olla kovemmat?
    Noiden mäntien patilla päässee asiallisiin puristuksiin, vaikka käteen sattuisi 110-120cc palotilaisetkin kannet.:cool: No, mitkään peanut-kannet ei tuon imarin kanssa sovi, mutta ei ne ihan ekana ole toivelistallakaan.
    Oval port-imarikin löytyisi tutulta..

    Piristetty isolohko sopisi esim. kanttikoppa Suburbaniin kivasti.:cool: ..tai johonkin vähemmän sovinnaiseen hylsyyn..:D

    Se toinen kone onkin jo projektikertomuksista tuttu vuosien takaa: Gen VI, jota on alettu ahdinkäyttöön sopivin osin kerätä nippuun..
    Jos vaan pelimerkkejä saan kerättyä, niin rakentamista on tarkoitus jatkaa blowerin tai turbojen kanssa.:p
     
  18. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Gary..hei ..ppssst..Gary... olisit kysyny 390fe+c6 mullekkin.;)

    Joko edellinen mosa on valmis?



     
    Gary Grand tykkää tästä.
  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Lässykät on koossa ja keulalle nostamista vailla.
    No, LQ4:sta tuli pari tuhatta km koeajettuakin loppukesän-syksyn mittaan, mutta taka-akselin pettäminen lopetti ajot..:confused:

    Välillä tämmöstä vanhanliiton rautaa.;)
     
    Hupeli tykkää tästä.
  20. Onko näihin ahdinjuttuihin vielä parempaa visiota kuin joku vispilä?
     

Kerro tästä muillekin!