1931 ford coupe

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja ToniC, 18.1.2022.

Tags:
  1. ToniC

    ToniC Gearhead

    Jos nyt ajattelis volvon akselia taakse levyillä ja nelilinkeillä, niin menisköhän kilpiin, jos etupää hair pin tai 4 linkki + poikittaisella lehdellä ja normi droppiakseli levyjarrukitillä ja modattuna volvon jaolle...

    Olihan noita nyt tampereella ihan vastaavia vino pino

    Oma akseli taitaa olla optimaalinen 3-4" droppiaihio, jonka vois huoltaa ja koneistaa levyjarruadapterit.
    .
    Pete&jakes löytyy myös aika paljon etuakselikittejä. En tiedä saisko jopa volvon jaolla tilattua, jos ei jo ole.
     
    Muokattu: 11.4.2022
  2. Kannnattaa käydä konttorilla keskustelemasssa ennen muutosten aloittamista, niin ei tule myöhemmin ikäviä yllätyksiä.
     
  3. ToniC

    ToniC Gearhead

    Nyt olis vähän luettu... ajatusta eteen... Mittaan vielä korkeuden, mutta noin 4" droppaus orkkisakseliin. + muut muutokset jousiin, että saa keulan alas Keula kapenisi hieman samalla, jolloin mahd. lokarillisenakin pyörät keskittyy paremmin lokarien keskilinjalle.
    Levyjarrumuutos Amazonin levyille.
    Amazonissa sama jako. Eteen menis laikkajarrut liki heittämällä ihan helposti itse koneistettavilla adaptereilla.
    Sellaset satulatkin olis nurkissa, mut ne on menossa omaan amazoniin..


    Taakse se 200-sarjan akseli, jos leveys on hyvä ja löytyy hyvät välitykset tolle M47 lootalle.. --> Runkoon muutkset, että saa pudotettua sopivaan asentoon.
    Mitenköhän helposti sais hoidettua taakse 4,25 jaon muutoksen --> 4,5 Ei viittis mitään spacereita alkaa laitteleen. Jossain oli mainintaa, että käsijarrujen yms säätöreiät estää uuden jaon porailun.

    Sitten pääsylkky yms. volvosta, niin ei tarvis ihan miljoonasta vehkeestä osia keräillä.
    Olis järkevästi hinnoiteltua tekniikkaa ja varmaan kestää vaikka vähän piristäis konetta hieman esim.

    Jos tässä Kymessä on pilkkahintaan sopivaa kamaa, niin voi tarjota.
     
    Muokattu: 12.4.2022
  4. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    täyttää vanhat reiät ennen uusien poraamista.
     
  5. Ruotsalaisessa Hot rod unelmaa -sarjassa ne droppasi akselia siten, että akseli oli päistä kiinni ja lämmittämällä sekä tunkkaamalla keskeltä akseli droppautui. Silloin raideväli pysyi samana.
     
  6. isalmela tykkää tästä.
  7. ToniC

    ToniC Gearhead

    Mulla kuule taitaa olla aman vanteilla just nuo.... Ois tyylikkäät.

    Tuli muuten penkkiasiatkin mieleen.
    Naapurin autokierrättäjä lupas ilmotella jos tulee voyageria sulatukseen. Sen keskipenkki käy coupeen. Toinen aika tyylikäs olis vanhemman 2cv putkirunko sohva, kun modaa matallammaksi. Kerran istunut ja oli mukava. Jouset ja hihnat. Mikähän sellaisen leveys lienee...
     
  8. Sitten sun on helppo mallailla, miltä sen kokoiset näyttäisi Fordin alla..

    Tämä kuva on varmaan hiukan uudemmasta, mutta antanee kuvaa suuruusluokasta:

    [​IMG]
     
  9. ToniC

    ToniC Gearhead

    Kiitti. Pitää tutkii meneekö lähellekkään. Ja saako niitä järkihintaan.
    Mun pitää poistaa hylly selkänojan takaa ja laskea jakkara ihan lattiaan, että mahdun. Oon 191cm.
     
  10. Volvo-foorumilta löytyy kuvat aiheesta:

    https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9495.msg1061135961#msg1061135961
     
  11. ToniC

    ToniC Gearhead

    Helppohan noi on näköjään värkätä.

    Pitänee laittaa tollaset akselit ja jarrut hakuun.

    Pitää päästä ensin eroon omista jaguar xjr akseleista. Niissä vahva perä ja isot laikat. +Hammastanko ohjaus. Sopii hyvin esim 50 luvun pick-up tms pussitusprojektiin tai muuten matalalla lipuvaan.
     
    Muokattu: 12.4.2022
  12. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Minkä vuotinen pitäisi olla? Mulla olisi se joku vm 1997 tallin pihalla mistä voisi purkaa.
     
    isalmela tykkää tästä.
  13. ToniC

    ToniC Gearhead

    [​IMG]

    Liekkö ton näkönen??
    Tossa ei ilmeisesti edes hyllyä poistettu penkin takaa. Selkänoja alkaa noin 100 mm b-pilarin takaa.
    Penkkiähän saa pikkusen vielä muokattua, että selkänoja menis ihan siihen takapaksin rajaan.

    Vrt. Mun omaan.. tosta 150mm alas ja taakse, niin alan likimain viihtymään.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 12.4.2022
  14. ToniC

    ToniC Gearhead

    Tosin tässä ajatukset menee jo niin pitkälle, että prosenttilaskut varmaan vetää jo vähän takasinpäin...

    Esim vakio taka-akseliin sais varmaan istutettua 9" vetarit ja levyt, niin sillon se olis vielä vakio... Periaatteessa akselit ja kori olis heti säästämässä pinnoja. Jos leimaa loksuilla, niistä säästyis pinnat.. mutta toisella puolella kori varusteineen 58% korikehikko+pohjalevy TAI runko siitä 24% eli nyt runko,kun puupohjan vaihtaa peltiseen. Nopeasti laskemalla muutokset jäisi alle 40% villeimmilläkin modernisoinneilla.
    Ja naapurikin sopivasti ilmoitteli, että noin 300 sulatusauton seasta löytyis 240 volvon taka-akseli ja amazonin etuhilut.
     
    Muokattu: 12.4.2022
  15. Mahtaako se leimaaminen onnistua edes ilman jotain lokareita?

    https://www.overdrive.fi/forum/threads/lokasuojatko.312034/

    Sieltä löytyy varmaan myös se leveempi Volvo -akseli. Olisko ideaa ottaa molemmat ja valita niistä parempi?
     
  16. ToniC

    ToniC Gearhead

    Varmaankin se 200 sarja. Etuakseli kapenee myös muutaman sentin, kun sen droppaa.

    Sen verran katsoin, että takanakin jää vielä tilaa rungon ja jarrukilven väliin.
     
  17. OD:n rodiosaketjussa on myynnissä jo dropattu akseli. Olet varmaan sen bonganuttkin.

    Mut joo. Tuli Hambissa vastaan piirustus niille Amazonin levyille:

    [​IMG]
     
  18. valtope

    valtope Gearhead

    Mulla on tollanen kuvan mukainen Mopar minivan keskipenkki -31 coupessa, ja toimii.
     
  19. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Ei se nyt ainakaan kuosiltaan ole ihan samanlainen :D

    3 penkkirivin penkki. Näkyi olevan auton sisällä irrallaankin yksi lisää. Onko tuo nyt 2 koppainen voyager. Tossa on keskirivissä istuimet ja takana sohva joka käy keskiriviinkin. Nehän on pikakiinnityksellä kiinni.
     
  20. Ilmeisesti vanhan liiton roddarit laittoi A-malliin Fordin F-1/F-100 simpukoita. Mutta miten olisi niinkin radikaali ratkaisu kuin Toyotan? Tässä Street Muscle Magin jutussa on Hiluxin (?) simpukka:

    [​IMG]
    Voip olla 4-vetomallin, mutta luulis löytyvän kotimaasta..
     

Kerro tästä muillekin!