351Cleveland ei käynnisty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Cougar ’71, 14.2.2022.

  1. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tarkottaako vakiokilkkeet että siellä on mahdollisesti alkuperäiset venttiilijousetkin?
    Kerran yhdessä clevessä oli niin löysät jouset, että hydraulinostin kykeni työntämään venttiilin kantamaan.
    Kaasariin ampuminen saattais kertoa reilusti vuotavasta tai kantavasta imuventtiilistä.
     
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    No niinhän niissä säätö onkin. Oisko sitten keinujen säädössä käynyt joku fiba, et venat kantais
     
  3. f34

    f34 Double Gearhead

    Eikös tuo selviä puristusmittauksilla?
    Bensaa, ilmaa, puristukset ja kipinä oikeean aikaan.
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kai se pyörisi startilla poikkeuksellisen kovaa, jos olisi kaikki venttiilit säätyneet kantamaan. …kuin tulpatonta mopoa.
     
  5. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Vakioilla tarkoitin myös jousia. Jouset on kyllä joku vaihtamut jotkut tuplajouset tilalle, joista sisempi otettu väliaikaisesti pois.
    Venttiilien kantaminen käynyt mielessä ja myös, että olisiko joku tavannut mäntään ja vääntynyt. Puristusmittaria ei ole (toistaiseksi), mutta meinasin ehtiessäni kokeilla puristustahti päälle ja paineilmaa sylinteriin. Tosin mun mielestä tuokin vaatisi, että useampi venttiili viheltäisi ohi? Eikö sen pitäisi yhden tai kahden ollessa kyseessä kuitenkin hörähtää? Kannet pitäisi olla koneistetut, mutta kyseistä jos paha löytyisi, suosittelin välttämään. Jousten hatut on nimittäin väärän kokoiset
     
  6. grantorino

    grantorino Gearhead

    Minkä mallin Cleveland tuo on, jos siinä säädettävät venttiilit? Boss? HO?
     
  7. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Alunperin 2v johon vaihdettu 4v kannet, uudet keinut ja tietysti studit tungettu kanteen. Melko vakiona yritetty pitää
     
  8. esmi

    esmi Gearhead

    Joko käynnistyy?
     
  9. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Piti ottaa aikalisä tämän kanssa.

    Otin vielä jakajan irti, purin, vaihdoin jouset ja herkistelin painot.
    Mittasin puristukset ja 150psi suurin osa. Yksi 135 ja yksi 158psi.
    Edelleen sama. Kahteen mieheen tarkastettiin vielä sytkäjärjestykset ja piuhat. Menee oikeisiin tulppiin, oikeista terminaaleista.
    Keinut pelaa, kuten pitää ja nokka näyttää edelleen olevan käypänen ja järjestys säilynyt samana kuin orkkisnokalla.
    Nokkaketjusta on asennuksen aikainen valokuva ja silloin on ihan oikein asennettu ja merkit kohdakkain. Ei ainakaan silloin ollut hampaalla pielessä.
    Nyt katselin ideoiden puutteessa ryyppyä, mutta ei oikein käy järkeen. Oli säätö ihan toisessa laidassa ja piuha irti. Työn alla tämä homma vielä.
     
  10. 1320

    1320 Gearhead

    En näitä Fordin motteja kovin hyvin tunne, mutta itse 302:n juuri remontoineena ihmettelin kun ykkössylinteri ei ollutkaan kuskin puolella ekana vaan ykkönen olikin apukuskin puolella seuraavan kuvan mukaan:
    [​IMG]

    Voi olla tyhmä ajatus etenkin kun johdot ja sytkäjärjestys on käyty monta kertaa läpi, mutta onko varmasti niin että ykkösen piuha menee tuohon apukuskinpuoleiseen etummaiseen sylinteriin, jolloin myös pyörijä pitäisi osoittaa ennemminkin apukuskin kuin kuskin etupenkkiä kohti.

    Itselle tämä tuli yllärinä omaa mottia tehdessä, että Fordistit numeroi noi sylinterit eri tavalla kun mitä itselle tutummassa Letukassa on.
     
  11. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    On oikein tuokin. Heitelkää vain lisää näitä, jos yhtään mitään tulee mieleen.
    Tuossa kuvassa jakajankannen kiinnitysklipsit ovat väärissä kohdissa, joten tuli vieläpä useammasta paikasta tarkistettua.
     
  12. puna niska

    puna niska Gearhead

    Nokka vaihdettu.
    Silloinhan todennäköisesti vika liittyy nokan tai jakajan ajoitukseen.

    Damppeein nolla tarkistettu?

    Täsmääkö puristustahti edes sinnepäin keinujen liikkeisiin?

    Jakaja sama kuin ennen?
     
  13. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Nolla on mitattu laittamalla tappi tulpanreiästä 1.sylttyyn, vaivattu kahteen suuntaan ja siten määritetty nolla. En kyllä keksi mikä siinä olisi voinut mennä pieleen. Keinut täsmäsi hyvin puristus tahtiin. Säädettiin vielä sytytysjärjestyksessä, joten järjestyskin tuli samalla selvitettyä.
    Pitänee käyttää tovi tämän ajatuksen tuumaamiseen, jos siinä olisi jotain mitä ei ole hoksannut.

    Jakaja on sama, mutta kunnostettu. Oli aika huonoksi päässyt. Alipainekello on uusi, painot herkistetty ja jouset vaihdettu, putsattu kunnolla. Uudet kärjet ja konkka.
     
  14. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Kärkiväli?
     
  15. grantorino

    grantorino Gearhead

    Saako varmasti bensiiniä, bensapumppu, suodatin, putki ja tankki, ovat kunnossa ja auki?
     
    tito tykkää tästä.
  16. max

    max Double Gearhead

    Kaataisin itse muutaman reilun korkillisen pensaa kurkuista sisään,ja kääntäisin avaimesta kuullostellen jysähtääkö kaasarissa vai pakoputkessa.
    Jos ei kummassakaan,niin etsisin kipinän motille.
     
    JoRkKiS tykkää tästä.
  17. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    En nyt ulkoa kärkiväliä muista. Korjaamokirjasta katsoin kärkivälin. Olisko ollut 0,018”.

    Bensaa kaadoin molempiin kammioihin, kiihdytyspumppu näyttäisi myös ruuttaavan kuten kuuluu. Kaasari on Holley ja suoraan paketista koneen päälle. Bensan saanti on ruvennut mietityttämään, kun kammioista ei näytä häviävän mitään. Toisaalta, kun vähänkin yrittää hörähtää ja poksauttaa, tai ampuu jopa liekin kaasarista. Tuon perusteella paha sanoa pitääkö neuloja nostaa hieman. Joku voisi tietysti vaikka työntömitalla koittaa miten alas neulat on käännetty. Saisi jonkun kiintopisteen, mistä jatkaa.

    Kun taas aikaa pähkäilyyn, viritän ryypyn ja mietin imuvuotojen etsimistä. Eipä kasatessa tai kasauksen aikaisista valokuvistakaan kyllä mikään viittaa ongelmiin sillä suunnalla. Onko noissa jotain vakipaikka, missä tiiviste meinaa jäädä lerpattamaan tai vastaavaa tiedossa?
     
  18. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Tuleeko varmasti kipinää? Eräästä ajokista pertronixin maapiuha kului poikki ja hyytyi. Sitä vikaa sitten ihmeteltiin, kyllä se vähän yritti muttei käynnistynyt.
     
  19. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Kyllä varmasti kipinää tulee, kun lyö liekkiä kaasarista. Tulpanjohdot on hyväkuntoiset ja puola uusi
     
  20. grantorino

    grantorino Gearhead

    Mitä tarkoittaa tuo, kun kerrot, venttiilijousista joku on ottanut sisemmät jouset väliaikaisesti pois? 4V kansissa kuuluu nimenomaan olla tuplajouset venttiileissä eikä niitä pidä poistaa.
     

Kerro tästä muillekin!