351Cleveland ei käynnisty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Cougar ’71, 14.2.2022.

  1. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Nokan sisäänajoa varten on hyvä keventää jousia. Joko sisäänajojouset tai ainakin ottaa sisemmät pois, jos tuplat.
     
  2. grantorino

    grantorino Gearhead

    Tuo voi olla syy siihen ettei lähde käyntiin, liian löysät venttiilijouset ja paukuttaa kaasariin. Kyllä sisäänajon voi hyvin ajaa vakiokokoonpanossa, kyllä se sen kestää, ei tuo niin raju moottori ole, sanoisin tuota hifistelyksi.
     
  3. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    pitää tutkia tuokin vaihtoehto. Kyllähän se järkeen käy, mutta olisi kyllä kaikkien sisäänajon ohjeiden vastaista. Jäykempien jousien enin hyöty tulee korkeammilla kierroksilla ja nyt ei käy edes tyhjäkäyntiä. Näppituntumalla edelleen samaa luokkaa orkkis 2V jousien kanssa.
     
  4. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Ryyppy paikallaan ja keskiasentoon säädetty. Toimii.
    Seosruuvit 0,5-0,75 kierrosta auki. Kuten vähän arvelinkin, tuolta ei ongelman ratkaisu taida löytyä.

    Imuvuoto mielessä seuraavana. Mistä ja miten sitä kannattaa käydä etsimään?
     
  5. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Eikös Hollikoissa semmonen hyvä alotuskohta ole tyhjäkäyntipiirissä 1,5-2,5 kierrosta auki?
     
  6. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Joo. 1,5. Uusi pitäisi olla tehtaan perussäädöissä. Siihen nuo lukemat täsmää, eivätkä selitä oireita.
     
  7. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Niin no kunhan heitin ehdotuksen, kannattaa varmaan tarkastaa ellet jo olekin.
     
    Cougar ’71 tykkää tästä.
  8. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Kaada niihin kurkkuihin puolikupillista bensaa ja kokeile mitä sanoo.Ei se tollasilla kiihdytyspumpun ruikkauksilla laitettu kuiva kone lähde ja ampuu kaasariin laihalla.
     
  9. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Sitäkin koitettu. Samoin ruuttapullosta varovasti ruokkia. Voisihan nuo seosruuvit tietysti heittää sen 1,5kierrosta alkuasentoon ja lähteä siitä liikkeelle
     
  10. grantorino

    grantorino Gearhead

    Reilusti vaan seosruuvit auki, sitten kun hörähtää käyntiin voi ruuveja säätämällä tasata käyntiä. Ittekin aina keväällä kaadan pienen kahvikupillisen bensaa suoraan kaasarin kurkusta alas, käynnistyy ilman sahaamista.
     
    Cougar ’71 tykkää tästä.
  11. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Otetaan illan projektiksi. Sammutin viereen ja toivoa päälle.
     
  12. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Mitä sinä sillä sammuttimella meinasit ? Ei se mitään kahvikupillista kestä , kastelee kyllä tulpat. Mutta vajaa puolikas sillä voi koittaa ja kunnolliset nahka rukkaset mitkä laitat kaasarin pälle jos syttyy , sehän imaisee likit sisään kun painat kaasun pohjaan. Sammuttimella kun sotkee kaikki paikat. Katsot että ne huikka bensat menee sinne kaasarin sisään eikä sen päälle niin ei syty mitään palamaan.
     
  13. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Tuloksena paukaus ja palo kaasarissa
    Yksi imuvuoto löytyi, kun oli epvs venttiilistä pudonnut tulppa. Ei ehtinyt uutta yritystä tehdä.
     
  14. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Paineilmalla saa myös pienen liekin sammumaan aika näpsäkästi. Eri asia jos vuotaa. Sehän ei tosiaan ime liekkiä koneeseen, kun ei käynnisty. Paukaus ja sammuu. Jos siellä on vielä palavaa jatkuu palaminen siellä missä palavaa on. Toivon mukaan ei muualla, kuin kaasarissa
     
  15. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Miten olet kattonu sytkäennakon, eteenpäin sojottava vakuumikello ja kuskinpenkkiin osoittava pyörijä ei oikein kerro mitään..
    Oireet nimittäin sopis hyvin aivan liian myöhäiseen sytkäennakkoon.
     
  16. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Kyllä se startillakin imee jos vaan pyörittää. Oletko varma , että venttiilit sulkeutuvat tiiviisti , jotenkin tuntuu että imuvena olis auki ja siks kipinä tulee kaasariin asti . Kyllä ne kohokammiotkin pitäisi jo olla täynnä ja silloin ei mitään huikka bensoja enää tarvii.
    Niin missä se paukauttaa ? kaasarissa vai pakoputkessa ?
     
  17. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Taisi olla jo ketjussa tarkemmin, mutta tarkennetaan. Jospa olisi apua ja auttaisi jotain muitakin.
    Tuossa oli karkea lähtökohta ennakkoon. Tarkoitus kertoa, ettei ole 180ast väärin ennakot:
    Työnsin syttytulpasta ja kierretangosta tehdyn stopparin ykkössylinteriin ja käänsin käsin männän kiinni tankoon. Tämän jälkeen käänsin konetta toiseen suuntaan kiinni tankoon. Näiden puoliväliin nollamerkki. Eli tdc on tasan siinä. (Dambberin merkeillä ei tee mitään.)
    Tämän jälkeen mittasin dambberin halkaisijan ja laskin ulkokehän. Siis kuinka monta milliä on 5ast, 10ast jne. 30 astetta asti. Otin pätkän teippiä ja laitoin tarkasti dambberin nollan ja teipin nollan kohdakkain, jolloin mulla on asteet dambberissa oikein. Sekä + että - puolelle. Voi kuulostaa vaikealta, mutta oikeasti aika helppo toimitus.
    Sen voi laskea vaikka näin:
    2*pii*säde=kehä
    Kehä/360(asteet)=1aste millimetreinä tämä *5=5astetta millimetreinä jne.
    Siitä pätkä teippiä pöydälle ja merkkaamaan mitalla ja kynällä.
    Ei kai ollut liian sekavasti selitetty?
    Vähän taipumusta sellaiseen
    Pii=noin 3,14 käytä mielummin merkkiä laskimesta
    Kehä oli tietysti ympärysmitta ja säde on puolet kehästä.
     
  18. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Kaasarissa. Oikein nätisti, että saa kiharat otsahiukset, jos kohdalle sattuu. Puristukset olivat ihan hyvät, joten ei pitäisi isommin venoistakaan fuskata.
     
  19. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Jos paukuttaa kaasarissa niin silloin on aikaisella sytytys eli imuvena ei ole vielä sulkeutunut kun kipinä tulee.
     
  20. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    En tarkoittanut miten olet kattonu yläkuolokohdan, vaan miten olet tarkistanut sytytysennakon ja paljonko sitä on?
     

Kerro tästä muillekin!