1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Hah hah..En voinut vastustaa kiusausta;)

    Mut joo, jos tekee piirustusta, niin monessa cad -ohjelmassa saa tuommoisen kuvan tuotua taustalle. Sitten, kun tietää tarkasti reiän paikat siitä simpulasta, niin skaalaa sen kuvan oikeaan kokoon. Sitä voi käyttää apuna piirtämisessä.

    Pitäähän ihmisellä olla harrastuksia..
     
    Seevu ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  2. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Täällä mun mielestä jossain projektissa oli toi simpukka muutos ja se mielestäni teki muillekin niitä adapterilevyjä. 4 ovinen 60 impala vissiin?
     
  3. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Seevu ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  4. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Loma pakottaa talliin.

    Ensin tuulilasimuotin sovittelua, vaikkei se mitenkään kiireellinen olekaan.

    Ei meinannut millään istua muotti tiivisteen kanssa (ja apukäsiäkin olisi tarvittu). Ylhäällä ja alhaalla on n.10mm. rako ilman tiivistettä, mutta kun laittaa tiivisteen kanssa, alareuna ei mene paikoilleen ja kulmat ja yläreuna jää vajaiksi :mad:

    Alareuna:
    [​IMG]

    Ylä:
    [​IMG]

    Kulma:
    [​IMG]

    Ja tiivisteellä:
    [​IMG]

    Muotin lainaaja/lahjoittaja sanoi, että omaansa ei muottia sovitettu ollenkaan tiivisteen kanssa ja reunoilla oli ainoastaan parin millin raot. Pitää Kuttilaa konsultoida , kun taas jaksaa tähän syventyä.
    Jostain kumman syystä oli jäänyt pimentoon yksi epämääräiseksi jäänyt choppaussauma. Aika hurja:
    [​IMG]

    Hiomista, MIGgiä ja hiomista. Saikin muuten tehdä aika alalta uusiksi. Ei se vieläkään täydellinen ole, mutta jää tiivisteen alle piiloon.
    [​IMG]

    Kypsyin muotin kanssa sekoiluun ja siirryin takaoven kanssa tappelemiseen. Sehän jäi alareunasta pullottamaan ja ajattelin, että pintapellin vaihdossa oli käynyt moka tai oven runko kiero.
    Tutkailin suoran näköistä takakylkeä kunnolla. Tummassa osassa n.3mm lommo ja ilmeisesti alakaari sisässä joskus rutatusta (ja "korjatusta") helmasta johtuen.
    [​IMG]

    Helma:
    [​IMG]

    Kuskin puoli tietysti jäänyt paitsioon, koska ollut ison osan ajasta seinän vieressä pienessä tallissa.

    Lommoa en päässyt vielä oikomaan, kun laitteet eivät ole tallissa ja puomikin palautettu veljelle. Katselin muuten oven kohdalleen ja keskityin fiksaamaan rakoja. Tekemäni b-pilarin pelti vaatii vielä muokkausta, mutta pilari on paikoillaan ja lasinkehys raoiltaan hyvä. Siis ekaksi oven ja lokarin välinen rako kuntoon. Mittana 4mm. vaneripalat.

    Yläreunasta piti hioa pois ja sen jälkeen kanttipellin uudelleenliimaus:
    [​IMG]

    Rako riittävän jees.
    [​IMG]

    Loppureunaan tarvittiin lamellilaikkaa, parikymmentä senttiä 3.2mm hitsauslankaa taivutettuna muotoon, hitsaamista ja taas lamellia ja koriviilaa.
    [​IMG]

    Periaatteessa kait suomikustomit tehdään vähän krouvimmin, mutta kun omaan silmään autoissa aina noi raot osuu..

    -J-
     
    rekkamies, juko7, LehtinenA ja 12 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Vetoja saatana!

    Oven alareunan huijasin 3mm. lattarautakiilalla. Helma edellisiltä.
    [​IMG]

    Hain kiinankoneen kotiin ja koitin uudestaan kertailla pellin vetämistä.

    Merkkiä.
    [​IMG]

    Maajohto on todella tarkka, joten kiinnitin sen huolella.
    [​IMG]

    Pienenpieni veto kerrallaan ja oikenihan se pelti jotenkin. Ei vaan itsellä meinaa kärsivällisyys riittää hiupsutella pikkuhiljaa.
    [​IMG]

    Alakaari ja helma pitää vielä koittaa tunkata suoraksi.

    [​IMG]

    -J-
     
    rekkamies, juko7, LehtinenA ja 14 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mähän olin päättänyt, että tinan kanssa en enää ala sekoilemaan..

    [​IMG]

    Vähän kuitenki Wurthin tinapastaa.
    [​IMG]

    Lämpöä:
    [​IMG]

    Tinaa:
    [​IMG]

    Sitte kannattaa polkasta "luottolasta" poikki. (hain keittiöstä paistinlastan tilalle ja vaimo ei ainakaan vielä oo huomannu)
    [​IMG]

    Suurin osa tinasta lattialle.
    [​IMG]

    Ja tähän saa jäädä. Loput helpommilla täytteillä.
    [​IMG]

    -J-
     
    rekkamies, juko7, esmi ja 14 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Otin Impalan liikenteeseen ja projekti 58 ollut vähän tyhjäkäynnillä.

    Etenee kuitenkin pikkuhiljaa.

    305 kansia ollaan poikaitten kanssa tehty ja toinen kansi onkin läpätty jo tiiviiksi. Toinen tökkii. Pari venttiiliä vuotaa vielä kolmen läppäämisen jälkeen. Voi olla, että oppilas ei kuitenkaan ole putsannut pintoja kunnolla asennuksessa (kaikkea ei ehdi vahtimaan).
    Testataan vuotamista liuotinpesuaineella.
    [​IMG]

    Vetoakseleihin painettiin prässillä uudet pultit ja laakerit. Toisessa vetoakselissa pultit olivatkin eri kokoisia(!) ja reikiä piti suurentaa. Laakerit ja holkit saatiin paikoilleen aika kivuttomasti.

    [​IMG]

    Surullinen uutinen(?) lienee se, että 6deuce imusarja kaasareineen oli pakko myydä parempaan kotiin :(

    -J-
     
    rekkamies, Gary Grand, Make500 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Tuliko liian hyvä tarjous vai loppuiko usko?

    Millaista imusarjaa nyt on suunnitteilla?
     
    Seevu tykkää tästä.
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tuli hyvä tarjous ja kamat menee hyvään projektiin. Tilalle tullee jotain..

    Vähän oli pakkomyynti, mutta minkäs teet tässä maailmanajassa. Elämä on.

    -Jake-
     
    Gary Grand, Kustom STW ja isalmela tykkäävät tästä.
  10. Sellasta se välillä on..

    Mites tommoiseen cruisingmottiin olisi joku ihan alkuperäistyyppinen Q-Jet imusarja? Jotain tälläistä:

    [​IMG]
     
    Seevu tykkää tästä.
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Polttoaineen injektointia me tuputettiin pinohiiri-Makellekin...
     
    Make500, Seevu ja Visa tykkäävät tästä.
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Saan vaihtarina ihan leppoisan imusarjan, Edelbrockin EPSn.

    -J-
     
    Make500 tykkää tästä.
  13. No sitten..Hmmm. TBI-läppärunko ja adabteri ja jotain sellaista?
     
    Seevu ja Make500 tykkäävät tästä.
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Joku ruiskusysteemi olis kyllä ok, mutta vaikka Impalan Sniperi nyt vihdoin toimii kivasti, niin työmäärä ja investointi oli sellainen, että en kyllä enää tekisi. Toisaalta nyt kun tankki on irti ja bensalinjat jne. puuttuu, niin valmius ruiskulle olisi helppo värkätä.

    -J-
     
    Muokattu: 12.5.2022
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Päivitystä eiliseltä: luottoropari tsekkasi vielä kaksi venttiiliä ja jätettiin liuotinpesuaine palotiloihin ja paperitupot kanaviin. Työmaalle kun ehtii, niin näkee onko ropaus tälläkertaa tuottanut tulosta.
    [​IMG]

    Veli laittoi kuvia hauskasta pienoismallista.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    -J-
     
    rekkamies, Kähmy 545, teippi-mikko ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Tommoinen DIY-TBI saattais olla halvempi, mutta työläämpi.

    No joo, tuli minkälainen mehumaija tahansa, niin sen saisi piiloon samalla tavalla kuin 1320 omassa projektissa muokatulla ilmanputsarilla.
     
    Seevu tykkää tästä.
  17. Tuli mieleen, että Turussa pyörii hieno kustom `58. Ei mulla kuvaa ole, mutta on usein Veritas-stadionin kuukauden viimeisen tiistain meetingissa.
     
    Seevu tykkää tästä.
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mites mä olen sen kokonaan missannut!? Tänään olis varmaan taas kokoontuminen, mutta ei pääse käymään. Joku Turun cruisaajista sais laittaa kuvaa näkyville ;)

    Loppukevään kiireet koululla ja Impala on syöneet motivaatiota/aikaa viiskasilta. Kone on kyllä kasattu ja odottaa uutta maalia. Olen jo pyöritellyt mielessäni värinvaihtoakin siihen :D Kullan värisenä on tällä hetkellä vaan jarrurummut ja osa kardaanista. Nopea hommahan se olisi matata ja suihkia uusi väri päälle. Temadurilla on hienoja metallihohtoja ja kuulin, että Temadurin voi myös lakata ilman välihiontaa?! (tosin moottoria jne. osia ei mun oo tarvis lakata, mutta samaa Temaduria voisi sitten käyttää pinnassakin)

    -J-
     
  19. Tänään sataa vettäkin, niin voi olla vähemmän porukkaa paikalla. Mulla ei ole oikein kunnon kameraa, jolla ottaa kuvia.
     
  20. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mitään ei ole viiskasille tapahtunut. Mutta eilen Kuopion reissulta tarttui frendiltä mukaan uudelleenkromattu california-puskuri!
    [​IMG]

    Josko tästä taas innostuisi. Puskuri pitää ainakin putsata sisäpuolelta ja suojamaalata.

    -J-
     
    rekkamies, maxvo2, Gary Grand ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!