Pontiac Trans Am 78

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Aukustus, 21.1.2019.

  1. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Pari edellistä viikkoa ennen näyttelyä sisälsi paljon viimeistelyhommia, niin ulos kuin sisällekkin.

    Vanteet saapuivat viimeisellä viikolla ennen näyttelyä tiistaina, siitä suoraan rengasliike Savemaan ja kumit alle. Sattui yrittäjä itse olemaan volkkariharrastaja ja ymmärsi harrastajan kiireen ja kumit pyöräytettiin jouhevasti vanteille keskellä kiireisintä sesonkia. Siitä sitten tallille ottamaan selvää, sopiiko setti alle alkuunkaan vai menikö speksit ihan metsään. Alle meni että sujahti ja näyttääkin hyvältä omaan silmään. :cool: Kuvien aikaan oli takaiskareissa ilmapussit pinkeänä, niin oli siksi vähän korkeampi kuin lopullinen korkeus.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ikkunalistat kiillottelin talven aikana ja niistä tuli ihan kelpo listat. Listojen asennusta jännitin melkoisesti etukäteen, mutta ainoastaan ovien ylälistojen kanssa joutui painimaan, ikkunalistat meni nätisti muovisilla klipseillä. Auto kävi huippufiksilla, jossa yrittivät sivulaseista hioa naarmuja vähemmäksi, mutta ei onnistunut. 50% sävykalvot laitettiin sivulaseihin samalla reissulla.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ennen showta perusteellinen pesu kauttaaltaan, tie- ja talvipölyä, sekä sormenjälkiä joka paikka täysi.
    [​IMG]
    Auto valmistui messuille perjantaina klo 19, eli ei tullut kiirekkään :D Sisusta jutuista kerron myöhemmin lisää, kun ei paljon tullut niitä kuvattua.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Näyttelystä palkinnoksi tuli -70 luku Top 1, eli ei paremmin olisi voinut mennä! Hieno kruunu pitkälle projektille ja hienolle Oulun näyttelylle! Hommat jatkuu pienillä istuvuus hienosäädöillä, joille ei aika riittänyt ennen näyttelyä. Mutta ei näyttänyt haittaavan suuressa kuvassa :p
     
    rekkamies, teippi-mikko, Seevu ja 14 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Takavanteissa inansa kova ET/leveys, vai onko se ihan mietitty tyyliratkaisu?

    Minkä kokoisilla kumeilla menit?
     
  3. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    No se oli itselläkin ensi reaktio, mutta kun silmä tottui niin hyvä se on varsinkin kun tykkään että perä on hivenen korkealla. Näissä fbodyissä kun yleensä perä viistää maata kuin saksanpaimenkoiralla, siitä luukista en pidä. Vanteissa on reilusti varaa koneistaa keskiöstä pois, mikäli haluaa myöhemmin niitä sisemmäs. Rengastuksena 295/35 ja 245/40. Vanteet 10" ja 8".
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Onko leimattu noilla renkailla? Sain joskus rengassarjan voorttiin vanteineen "halvalla", samat leveydet mutta korkeemmalla profiililla. Kerran sitten leimasetä kysy että onko muutoskatsastettu näillä renkailla. No ei, mutta jos se onnistuis nyt.
    Samana päivänä oli tullut joku pykälä ettei noin paljoo leveempiä sais katsastettua.
    Katsastus keskeytettiin ja setä sano tonkivansa asiaa ja soittaa kun on selvinnyt.
    Soitti vielä samana päivänä että tu hakeen leima, se pykälä on kyllä voimassa mutta sitä ei sovelleta vielä...
     
  5. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Makuasiahan tämä on, itse oisin ehkä laittanu etusiin 45-sarjan ja taakse joku 275/45 luokkaa :)

    Mulla monte carlossa edessä 8-tuumaa leveällä vanteella 235/45 ja takana 9,5-tuumaa leveällä 255/45.
     
  6. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    45- sarja edessä olisi ok jos vanne olisi 17" mutta tuossa on kyllä isompi. Sitten jos takarengas olisi myös 45- sarjaa kun leveys on enemmän, niin halkaisijassa olisi jo selvä kokoero. Pitää muistaa että "profiili" luku on PROSENTTIA renkaan leveydestä ! ( leveyden kasvaessa profiililuvun pysyessä samana=halkaisija kasvaa ) Mulla edessä 245/45-17, takana 275/40-17 jolloin halkaisija pysyy samana molemmissa päissä. Jos takana halkaisija reilusti isompi, pistää silmään minua ainakin.
     
    Mik4-- tykkää tästä.
  7. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Joo, olen kyllä hyvin selvillä miten renkaiden kokomerkinnät ja sitä kautta leveyden/profiilin suhteet menevät.

    Toinkin vaan ilmi omaa makuani hyvässä hengessä koska omaan silmään takaset hieman "pullahtavat" turhan reilusti ja samalla mainitsin oman autoni rengastuksen joka on 18-tuumainen.
     
  8. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Makuasioita tosiaan :) Itse halusin vähän jenkeille perinteisempää, jos ei nyt pullotusta niin suorakylkisyyttä ainakin taakse, eli renkaiden leveydet ja profiilit olivat tietoinen valinta. Lisäksi profiilien valinnalla sain aikaan sen, että takarengas on jokusen sentin isompi halkaisijaltaan kuin edessä, joka sekin vaikuttaa ulkonäköön halutulla tavalla.
     
    Lemmu ja Isamu tykkäävät tästä.
  9. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Ei ole vielä rengastus papereissa, mutta aikeissa kyllä laittaa. En uskoisi tässä olevan ongelmaa, mutta kerron jos olin väärässä.
     
  10. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Siinä oli joku raja kuinka paljon leveämmät alkuperäisestä saa laittaa, voortissa ne nyt oli kaposet alunperinkin. Ja aikaa kulunut, pykälät varmaan muuttuneet moneen kertaan.
     
  11. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Miten ois etu-umpiohinkin kevyt sävytys tummemmiksi?
     
  12. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    On itseasiassa käynyt mielessä, mutta vähän unohtunut kaikessa muussa tohinassa. Pitääpä kesän mittaan kokeilla, sen verran osaa varmaan itsekkin kalvottaa o_O
     
    Ftw- tykkää tästä.
  13. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Umpion muoto on ainakin asentajaystävällinen. Kalvon sävyyn kannattaa paneutua. Bilteman kalvo on halpa mutta sävyltään kovin sinertävä. Itse olen tykännyt lakata omani
     
    Aukustus tykkää tästä.
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Valoihin löytyy omia kalvoja, en tiedä miten sit eroaa ikkunakalvoista.
     
    Aukustus tykkää tästä.
  15. Isamu

    Isamu 3rd gear

  16. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Joskus aiemmin noita tosiaan mietinkin, mutta mietintään tuli helppo päätös kun näin liikenteessä yhden jenkkiauton vastaavilla valoilla. Efekti oli hyvin vahva "kurdi-tuning", joten ei jatkoon :D
     
    Lemmu ja Inlinee tykkäävät tästä.
  17. Isamu

    Isamu 3rd gear

    [​IMG]

    Itse siis pidän "kurdituning" lippuani korkealla ja ylpeänä!!
     
    rekkamies, isalmela, aric-z ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Sehän tässä rakenteluhommassa just onkin oma hohtonsa, kun voi tehdä juuri kuten omaan silmään passaa. Ja jos on tarpeeksi COHONESta jalkojen välissä, voi tehdä sen muiden ihmisten mielipiteistä välittämättä :cool: Jos haluaa rakentaa autonsa niin, ettei kellään tule paha mieli, eikä autoaan erota toisesta vastaavasta autosta muuten kuin rekisterinumerosta, niin parempi siirtyä museoleiriin ja rakentaa kaikki kuten tehtaalta on tarkoitettu. o_O
     
    markoyt, puna niska ja Isamu tykkäävät tästä.
  19. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    "Ja jos on tarpeeksi COHONESta jalkojen välissä..."

    Poikakuoro Cantores Minores.... ja seniorikuoro Cohones Majores :D
     
    teippi-mikko, Aukustus, puna niska ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Aukustus tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!