Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Soikhei

    Soikhei 3rd gear

    Vuoto on lisääntynyt viime aikoina. Kun starttaa niin tiputtaa ihan lorottamalla koneen päälle ja siitä alas. Hetkessä lohkon päällä lammikkon. Epäilen et ei vuoda fuel heater anturin juuresta, sen verran reilusti vuotaa, ei siis tihku. Käyn varuiksi Southwestistä tarvike jalan+suodattimen.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Maailman sivuhan noita alkuperäsiä on korvailtu tarvikkeilla ripustelemalla niitä letkujen varaan sinnetänne. Joskus jopa nätisti, yleensä ei. Se alkuperänen tuskin hajoo korjaamattomaksi, vinkit on jo annettu. Itse olen pitäny orkkiksen tässä viimesimmässä jo 20 vuotta. Ja pidän.
     
    Mr Banner tykkää tästä.
  3. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    kyllähän sen löytää kun kuivaat rätillä ja paineilmalla ja koppa auki valon kanssa etsii.
     
  4. JaveX

    JaveX 1st gear

    P0216 Code - Injection Timing Control Circuit Malfunction, -97, 6,5TD Subbe
    Oisko vinkkejä/kokemusta ongelman ratkaisemiseksi. Eli tuommonen vikakoodi tuli jokin aika sitten. Auto käy ja kulkee normaalisti, mitään eroa en oo ajossa huomannut. En oo vielä saanut scannerin perään, että sais luettua syöttöpumpun ajoituksen, mutta olisi outoa, että ajoitus muutuisi yhtä äkkiä, koska koneeseen ja syöttöpumppuun ei ole koskettu. Vikakoodin oon kuitannut, mutta syttyy heti uudestaan.

    Löysin netistä 1997 Sec 6E-6.5L Diesel Engine - OBDII DTC Diagnostic Procedures https://www.dieselplace.com/attachm...and-systems-diagnostic-procedures-pdf.332362/ ja sen mukaan mittailin syöttöpumpun askel mottorin ja kampiakselin sensorin vastukset ja ne oli ok. Myöskin kampiakselin sensroin ohjaus boxilta tulevalta johdossa + ja - mitattu ja oli ok.
    Mitä itelle suraavaksi tulee mieleen, niin vika vois olla;
    • askel moottori jumissa (auton oli seissyt 2 vuotta, kun tuli minulle, ite oon ajellut 3kk)
    • kampiakselin sensori ei anna pulssia (vai pitäiskö olla muita vikakoodeja jos ei pulssia)
    • syöttöpumppu :mad:
     
    Muokattu: 18.5.2022
  5. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Pitäisi K1500 pickupiin vaihtaa vaihteiston pumpun tiiviste. Kumpaakohan kautta tätä kannattaisi lähestyä, moottori pois ja jättää vaihteiston kiinni autoon vai vaihteisto irti autosta? Nelikossahan joutuu purkamaan myös jakolaatikon pois tieltä jos vaihteiston irrottaa.
     
  6. Akit

    Akit 2nd gear

    Muutaman kerran ton tehnyt ja aina ottanut laatikon+jakiksen kerralla alas. Mun mielestäni ainakin vähemmän purettavaa kuin moottorin irrottamisessa. Etu laation irrottamisessa on myös se et jos ei selviäkkään pelkällä "tiivisteen" vaihdolla niin laatikko on jo valmiiksi irti. Meinaan näinkin on käynyto_O
     
    Jussi289, Mr Banner, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Saako nuo purettua siis yhtenä pakettina niin ettei tarvitse erottaa vaihteistoa jakolaatikosta? Melko painava ja pitkä murikka siitä ainakin tulee, minkälaisella kalustolla olet kammennut sen pois?
     
  8. Akit

    Akit 2nd gear

    Saa otettua koko pakettina. Ekalla kertaa auton renkaitten alle vanteet, et nousi ylöspäin ja oli tilaa tarpeeksi. Toisella kertaa käytössä oli autonosturi. Laitoin pumppukärryje päälle lavoja pinoon ja koko paketti kerralla siihen.
     
    Mr Banner, Gary Grand ja Concarne tykkäävät tästä.
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eipä taida pakettina mahtua pois. Kyllä ne on eroteltava jo valmiiksi.
     
  10. Khalle

    Khalle 1st gear

    En näe kyllä syytä miksei mahtuisi pakettina altapois. Eilen viimeksi K1500 alla ryöminneenä.
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos vaihteiston tukipalkkia ei oo modattu, niin se ei mahu pois sieltä. Sitä voi vaan siirtää eteen tai taakse ja ei minusta mene tarpeeksi taaksepäin, kun ottaa vääntösauvapalkkiin kiinni.
     
  12. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Eikö sen palkin saa kokonaan pois? Näin ainakin youtube videossa näyttivät tekevän.
     
  13. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Nyt kun siellä auton alla konttasin niin satuin huomaamaan, että lehtijousien sivussa on jotain ilmeisesti muovisia välikappaleita jousen sivun ja sen ympärillä olevan pannan välissä. Osa noista puuttui tuosta omasta kärrystä. Mikähän näiden tarkoitus on ja saako noita jostain ostettua? Ainakaan Rockautosta en heti löytänyt.
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eipä saa, jos sitä ei ole jo valmiiksi rälläköity oikeella tavalla. Ei mahu kiertämällä ulos palkkien välistä ilman tehtyjä viisteitä, eikä nouse ylös, kun ottaa vääntösauvoihin.
    Sellanen disclaimeri, et toi koskee ainakin K2500, kun siitä on just syksyltä ihan tuore kokemus loota kun paskiintu lokakuussa. Jotenkin epäilen, ettei 1500 oo sen osalta yhtään erilainen. Nää vääntösauvamallit on uskomattomankin ahtaita kun vertaa vanhempiin jäykkäakselisiin.
     
    Muokattu: 23.5.2022
    Mr Banner ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  15. Concarne

    Concarne 3rd gear

    O.k. Kohtahan tuo selviää. Pahinta mitä voi tapahtua on, että joudun irrottamaan jakolaatikon vaihteistosta. Mistähän kohdasta ne kannattaa erottaa toisistaan? Heti vaihteiston hännän jälkeisestä liitoksesta vaiko seuraavasta taaksepäin? Hännässä näyttäisi olevan neljä pulttia ja seuraavassa kuusi.
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kun otat ne kuus pulttia irti, niin ei tartte vielä siinä vaiheessa keksiä tilapäistukia lootalle.
     
    Gary Grand, tukkijulli, Mr Banner ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. Khalle

    Khalle 1st gear

    Aina olen itse ainakin saanu palkin pois niin C/K1500 ja K2500.. ikinä en ole tehnyt muuta kuin ottanut pultit palkista irti ja kääntänyt sivuun.. eikä ole lentävöimisen merkkejä palkeissa ollut.

    Että edelleen sanoisin että mahtuu hyvin paketti alas.
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Pistää epäileen, et puhut K10/20 vehkeistä. Ja C ei liity tähän yhtään mitenkään.
     
  19. Khalle

    Khalle 1st gear


    GMT400 korisista puhun, jopa Haynesin manuaali sanoo että ota pultit ja palkki pois ilman ihmeellisyyksiä.
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ainakin toi mun viimesin tuoreessa muistissa olevan K2500 lootapalkki ei sieltä irtoo muuten ku vähintään toisen vääntösauvan poistamalla. Se palkki kun on leveä ja ihan laidasta laitaan runkoaisojen välissä, niin eipä mahu kääntyyn poikittain.
    Ja jos paketin irrotusta kerralla miettii muutenkin, niin aika ikäviä asentoja tulee jossain vaiheessa, kun jakiksen häntä menee 5-10cm ohi vääntösauvapalkista. Paketti on jo aika jyrkässä kulmassa ennenku se mahtuu meneen eteenpäin sen 10cm.
     

Kerro tästä muillekin!