Bf Goodrich vs Cooper

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja dodgeman, 25.11.2018.

  1. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Ei oo BF:ää, eikä Cooperia ollu vielä Buickin alla - mutta auton saadessani siinä oli setti Ameriican Hercules HP4000:ia, jotka aiheutti kyllä aikamoisen rengasmelun ja pito näissä oli likimain 0. Yritin löytää 2014 liki-vakiokoon Coopereita Suomesta, mutta tuolloin ei saanut oikein mistään, tai jos sai niin hinta oli ihan posketon.

    Tilasin sitten Nexen N'Blue HD:t netistä ja rengasmelu kyllä väheni rutkasti, sekä nyt tuntuu että on edes jonkinlainen kitkakerroin renkaan ja tien välissä. Emmää tiä onko noi Nexenitkään mitenkään huippurenkaat, mutta oon ollut tyytyväinen - ainut miinus on se, ettei noissa oo valkoisia tekstejä sivussa :p

    -JJ-
     
  2. zuinula

    zuinula Gearhead

    Mun empiirisen tutkielman tulos on, että Cooperit on hiljasemmat, BF:t on kyllä hiukan painavemmassa autossa että se voi osaltaan vaikuttaa, tiedä sitten.
    Molemmat sietää käyttöä tuhottoman paljon ainakin harrasteessa, tosin takaset tuntuu kuluvan hiukan enemmän..
    Ja molemmilla on yhtä tarkka vainu urille ja urapaikkauksille.
    Oman kokemuksen mukaan Cooperin pito märällä on parempi, vaikkei sitä kysytty
    Molemmat gummit ovat noin 10 vuotiaita, että nykytilanteesta en tiedä. Saattaa seokset ja paistokset vaihdella jonninverta.

    Kuitenkin täältä ääni Coopereille
     
  3. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    eli pelkkää vittuilu trollausta nämäkin viestit. kun noilla kahdella rengaskoolla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa oikeassa elämässä samaan autoon. renkaan halkaisijakin muuttuu vain sellaset pikkuset 10-12 senttiä.


    ---------------
    itsellä oli parit coopperit eri autoissa ja vanhemmuuttaan muuttuivat liukkaiksi eli pito alkoi iän myötä häviämään, kuviota kyllä riitti. uutena ihan hyvät. talveksi niitä en olisi kuitenkaan ottanut alle nelivetoonkaan.

    bfg oli minusta parempi talvirenkaana, tuntui olevan paremmin pitoa. etenkin jarrutuksissa. (vaikkakin olivat hieman pienemmät kooltaan joten ei suoraan vertailtavissa sinänsä) nämäkin mielelläni kuitenkin vaihdoin oikeisiin talvirenkaisiin sitten jäiden ja lumen tultua.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  4. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

  5. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Tuli ostettua tommoset Cooper Cobrat ,kun aika vähän vaihtoehtoja 215/70/14 gummeissa Suomessa.Nyt ekat liukkaat kelit testattu ja ihan hyvin noilla pärjää.Jos hieman keliä tunnustelee ja ennakoi hieman (lue:seuraa liikennettä) niin ei mitään ongelmaa Suomen talvessakaan.Tietysti ei haittaa,jos on myös auton hallintaan jonkin sortin kokemusta;).Ihmettelen tuosta rengasmelusta itkemistä.Mun mielestä ei mitkään gummit ole kyllä olleet hirveen äänekkäitä,merkkejä on kokeiltu kumminkin useampia 30-vuoden aikana minkä tolla Voortilla oon ajellu.Vai liekkö sitten veekasin saundi ne mukavasti peittelee?!
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    BF Goodrichin nastarenkaita ei voi kun kehua, on ihan oikeesti hyvät sit. Varmaan kyllä maksaa ihan yhtä järettömästi ku kesäset mut yhteen -97 Rivieraan sellaset tossa ruuvasin alle just ja on kyllä ihan tautinen pito jäälläkin.

    Barracudassa alla jotkut M+S ja on kyllä hyvät nekin, ei tosin ole BF Goodrichiä kummatkaan mutta hyvin on pärjänny liukkailla, samaa ei varmaan voi sano BFG.
    Pitää huomenna kurkata mitkä ne oli, joku jännä merkki, valkosin kohokirjaimin kummiskin.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kaikki uudet nastathan tuntuu pitävän. Vaikee ois kuvitella että jenkkivalmistaja hakkais phakkais perinteiset nastavalmistajat?
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Ei ne nyt uudet tänään ostetut ollu, oli auton mukana tullu jo vanteilla, viimetalven ehkä ajettu? Mutta hyvät silti kyllä.
    Saa nährä mitä noi Hankookit pitää tossa Satelliten alla kuha sen saa nippuun sit.
     
  9. 3964

    3964 3rd gear

    Tuli Pontiaciin alle triangle tem11,uskomaton pitoero coopereihin verrattuna vaikka rengas kapeni samalla 20mm.

    Kuvittelin alustankin toimivan ok coopereilla ajellessa,mutta nyt tuntuu lehtijouset vetäytyvän s.lle kun jossain tilanteessa tuntuu hieman pompottavan.

    Pitänee jotain miettiä alustapuolellekin,tai olla kiihdyttelemättä.
     
  10. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    1
     
    Muokattu: 27.3.2024
  11. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Jep, ja kun pito kerran lähtee niin on työn ja tuskan(lue: täydellisen kaasun noston ja pitkähkön odottelun...) takana että pito palautuu.
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kerran oli Cooperit ja toisia ei tule. 245/60/15... ei mitään pitoa, ihan hupi renkaat.
     
  13. buick87gnbl

    buick87gnbl 2nd gear

    Semmosta renkaista vielä viitaten ylläolevaan, että mikä olisi kohtuu hyvä kumi sadekeleille kesällä?

    Eli koko olisi 235/ 60/15 ja tosiaan nimen omaan vain kesäajoon. Nyt on alla 245 Kumhot, jotka ovat minusta liukkaat, toki vanhat joka toki vaikuttaa liukkausasiaan merkittävästi.
     
  14. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Ainakin Nankangit(tai jotain sinne päin...) mitkä itellä on Impalassa edessä nyt on toimineet todella hyvin, ei tarvitse pelätä lätäköitä isolla tiellä.
     
  15. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Minä kanssa tykänny Nankangin TourSporteista koossa 225/75/15, ei ole sateella liukkaat ja kuivallakin hiljaiset.
     
    Seevu tykkää tästä.
  16. LiLHezz

    LiLHezz 1st gear

    Pari kesää rullannu 235/60r15 vitourit caminon alla ja ollu todella positiivisesti yllättyny. Ainoo pettymys kyseisissä kumeissa on valkoset tekstit, mitkä ei ole "linjassa" keskenään..
     
  17. buick87gnbl

    buick87gnbl 2nd gear

    Minulle tuo rengasmerkki on vieras, mutta: olisiko voinut laittaa renkaat vanteille siten, että valkoiset tekstit tulevat sisäpuolelle vai ovatko valkoiset tekstit molemmin puolin rengasta?
     
  18. LiLHezz

    LiLHezz 1st gear

    Valkoset tekstit on vaan toisella puolella, mutta omaan kulkineeseen ja omaan silmään miellyttää valkotekstit, vaikka eivät olekkaan linjassa. Tarkoitus vaihtaa jossain vaiheessa samanlaiset, mutta eteen 215/60r15 ja taakse 255/60r15. Näissä tietääkseni tekstit linjassa ja istuvuus 5th gen Caminoon hiukan parempi..
     
  19. buick87gnbl

    buick87gnbl 2nd gear

    Jaha jaha, sorry kun ymmärsin väärin ongelmasi. Toivottavasti löydät hyvän ratkaisun asiaan.
     
    LiLHezz tykkää tästä.
  20. buick87gnbl

    buick87gnbl 2nd gear

    Taas noista rengasasioista, eli koko on hyvä olla tuo 235/60R15 vain kesäkumeiksi. Onko edelleen niin, että kohtuu hyviä ovat Nakang sekä vitour viitateen yllä olevaan keskusteluun?

    Joo ja jos näin, niin, niin kuka niitä myy tuoreina?
     

Kerro tästä muillekin!