Meijän perän B-body Plymouthit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja MJF, 13.1.2008.

  1. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    Kiitti Matti taas vinkistä. Tilasin saman sarjan ja saman akun aion hankkia myös pohjalle (melkoinen copycat :)).

    Tuli myös heitettyä redline renkaat alle... omasta mielestä toimii vallan mainiosti.

    [​IMG]
     
    JYR, isalmela, esmi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. MJF

    MJF Double Gearhead

    Vitsit kun raaskis itsekin laittaa redlinet... Mistä hommasit ja minkä kokoiset?
     
  3. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    ^ei ollu muuta mahista kun tilaa summittilta. Turhan paljon joutu maksaa punaisesta raidasta rahtien ja tullien muodossa. Koko on 225/70R15.
     
    Kustom STW ja MJF tykkäävät tästä.
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

    Satellitella on lähinnä vaan ajeltu, reilu 1000km taitaa olla tälle kesää. Akkuun kun sai syksyllä korkit ja tarrat niin se kiitti sillä että kuoli kokonaan talvella :(

    Keväällä kattelin vähän kulutusta niin alle 12 litran oli keskikulutus ja vähällä tuntuukin menevän.

    [​IMG]

    Ja vielä tämän ketjun aloittaneet meijän perän Plymouthit parikuvassa:

    [​IMG]
     
    TN, SK-, Seevu ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Herkullisen näköset on.. jos autoista voi näin sanoa
     
    MJF tykkää tästä.
  6. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tuleville tallivapaille oon keräillyt läjän putkia ja tarvikkeita. Tähän asti Satellite on ollut yhdellä putkella joka on omatekoinen 90-luvun alusta. Nyt olisi aika tuoreemmille tuplaputkille. Ihan Bilteman käyriä ja vaimentimet UsPartista. Jos vielä sais prässäiltyä omat versiot Runnerin putkenpäistä.

    [​IMG]
     
    Seevu ja Inlinee tykkäävät tästä.
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tuplaputket on aina jees. V8 ja sinkku putki.... eih.
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Yhdellä putkella niistä useimmat on tehtaalta laitettu matkaan. Vähemmän mekkalaa silvisiin.
     
    isalmela tykkää tästä.
  9. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tuplaputket on näissä ollut vasta 383 fourbarrelin perässä, pikkulohkoissa ei ollenkaan. Onhan se hiljainen ja sievästi käyvä yhdellä putkella, vaikka suorat läpipöntöt on ollut putkessa :)
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jos Moparista puhutaan, niin kyse on puhtaasti säästöstä. Ne on niin pihejä ettei ole tosi.
     
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Siitä kaksi uutta kisasarjaa. Kuka pääsee nopsimmin vartin yhdellä enintään 50,8 mm putkella. Ja PRO versio ahdettuna max yksi 63,5 mm piippu.
     
    Seevu ja LPV tykkäävät tästä.
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ukko aikoinaan laitatti Granadaan (joku iso V6 kone) pihinä yks putkisen pakoputkiston, kun ei se vaikuta. Kuukauden se ajo sillä ja sit tuli vakio tyylinen putkisto takasin kun eihän se kulkenu mihinkään ja bensakulutus nousi hulluna. Näin nykyaikana toi bensan kulutus kuulostaa hullulle :D
     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kohtahan se selviää, kun MJF laittaa vakioon 318:aan tuplat rähisemään, että säästikö vai ei.
     
  14. MJF

    MJF Double Gearhead

    [​IMG]

    [​IMG]

    Aloitin homman ripustamalla vaimentimet kohdilleen ja tekemällä uudet roikottimet roiskeläppäkumista. Lemmareihin hitsasin latanpätkät korvakoiksi. Takapäähän piti tehdä kuskinpuolelle korvakko runkopalkkiin, mallin sai kuitenkin vänkärinpuolelta. Runkopalkkiin meneviä korimuttereita oli omissa jemmoissa ja orkkistyyliset pultit löytyi kans :cool:

    Viime viikolla pojat sairasti niin oli aikaa värkätä juutuupiin pari pätkää kaksiovisen Belvederen hitsauksista. Ei oo vielä innostunut videota ottaan tekemisistä niin menköön kuvina.



     
    Seevu, esmi, dart -66 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. MJF

    MJF Double Gearhead

    [​IMG]

    Eka alkuputki hitsattuna. Ihan eka putki koskaan mitä hitsasin tigillä. Taidan kuitenkin näissä mustissa putkissa käyttää jatkossakin miggiä o_O Hitokseen hidasta ja vaatii paljon valmisteluja. Onnistuessaan on kyllä nättiä saumaa, mutta jostain syystä elektrodi oli satoja kertoja sulassa kiinni :oops: :rolleyes:
     
    Seevu, esmi, faffeli ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ja tällaisella syvyysnäkörajoitteisella elektrodi tökkää lähes joka yrityksellä.
     
    MJF tykkää tästä.
  17. MJF

    MJF Double Gearhead

    Eka putkessa meinasi ensin häiritä yksi mutka silmää, mutta kun tekee toisen samalain niin näyttää paremmalta :D Takaputkien teko ja noiden viimeistely jää ens vappaille, mutta kyllähän tuolla jo tuommosenaan ajamaan pääsee. Tarttis lauantaina päästä ruisaileen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    faffeli tykkää tästä.
  18. MJF

    MJF Double Gearhead

    [​IMG]

    Päästiin eilen ruisaileen. Tuo aikaisemmin puheeksi tullut tuplaputkien kulutukseen vaikuttamisen testaus ei nyt toteudu, kun vaihdoin tässä samalla koko moottorin. Nyt on paikallaan taas tässä alkujaankin ollut kevyesti piristetty 318 joka oli ensin Valiantissa ja sitten tuossa kaksiovisessa tekeleessä. Käy ainakin mukavammin ja tuntui kulkevankin vähän kevyemmin :)
     
    isalmela tykkää tästä.
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jo toki niitä voi vertailla. Kerro nyt, kuinka hyväksi kulutus tuli pikkupiristyksellä. Ei taida enää mennä 10-12 litraan, jos on nokka vaihdettu reipasasteiseen yms kivaa?
     
  20. MJF

    MJF Double Gearhead

    On tuokin motti alle 12 kulutuksella joskus mennyt kun malttoi ajella rekan perässä matkaa. Nokasta en tiedä mikä on. Tuolla on tullut ajettua tyytyväisenä usiampi kymppitonni ilman aukomisia. Kannet tekis kyllä mieli käyttää pöydällä, laittaa 360 venttiilit ja kaivella vähän.

    Itse moottorinvaihto meni kohtuudella, samanlaisia kun periaatteessa ovat. Kaasarille tulevaa kickdownin tankoa piti jatkaa ja kaasuvaijerin kiinnikettä siirtää muutama sentti ylös ja eteen. Molemmat johtuen nelikurkkuisesta kaasarista. Kiinnikkeestä tein perinteiset cad-piirrustukset jatkopalan suunnitteluun :) Pakkasproput tuli taas vaihdettua, vastahan minä 18 vuotta sitten ne laitoin o_O Oli kyllä uskomaton määrä sontaa lohkossa vaikka silloinkin pesin puhtaaksi.
    Jostain syystä kaasu vielä vähän takertaa, ei ihan täysin palauta kiinni asti. Ja kickdown alkoi takertaan kun laitoin vivun linkkiin tarvikeklipsulla. Orkkiklipsussa on vähän enempi mutkaa ettei ota kiinni. Näille pitää tehdä jotain heti ensitilassa

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

     
    LehtinenA, Kustom STW ja isalmela tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!