FIA European Drag Racing Championship 2022

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Mika.V, 23.4.2022.

  1. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

  2. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ja onnea Andres Arnoverille Pro Modin finaalipaikasta! Kplmas pro mod kisa, ja finaaliin. Eikä millään onnenkantamoisilla vaan hyvillä suorituksilla tiukoissa lähdöissä. Finaalin hävis 0.003 huonommalla ajalla. Reaktioissa eroo 0.03.
     
    Vermilion tykkää tästä.
  4. Mikkoli

    Mikkoli Gearhead

    Ja nousi samalla EM-pisteissä toiseks ennen finaali kisaa. Onnittelut!
     
    supo ja Rami_Vaan tykkäävät tästä.
  5. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Arska on kova toivottavasti tulis ajelemaan vielä suomeenkin joskus.
     
  6. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Minulle suurin pettymys oli se että Ida Zetterström putosi jo ekalla rundilla.

    Nyt minun toive Santa Podin finaalikisaan on se, että eräs 'nimeltä mainitsemattoman' suomalaisen (Compin tappaja) tiimin edustaja ei voita yhtään rundia ja että Ida Zetterström voittaa koko kisan.

    Minäkö pitkävihainen.... Eeeeeen (.NOT.) :poff::mad:
     
    Muokattu: 31.8.2022
  7. supo

    supo Double Gearhead

    Arnover porukoineen tehnyt hyvää jälkeä EM Pro Mod kinkereissä,en usko että tulee kun ei EM-kisaa Suomessa ajeta.
     
  8. Toivotko "Rami_Vaan" huonoa onnea kisaajalle?
    Aika outo tyyppi olet.

    Eli sun mielipide on se että Antti Horton tulee hävitä, vehkeet paskana.....
    Minä olen tottunut +3ov aikana kisahommissa siihen että kenellekään ei toivota huonoa, ei huonoa onnea. Päinvastoin, yritetään auttaa jos tarve vaatii.

    Sun kohdalla taitaa olla enemmän "tiätsä mä oon funtsinu" meiningistä.
    Edelleenkään sun ei kannata Kauhavalle tulla kun ei oo sun ihannoimia mopotyttöjä ja poikia isossa mittakaavassa mukana. Säästä rahat ja jää kotiin.

    Aulis_Vaan
     
    Araldite73 ja tmu tykkäävät tästä.
  9. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    Joo-o (nimimerkin taakse piiloutunut) Rami_(aina)_vaan.
    Kerroppa lisää tuosta (ajatuksestasi), miksi (kotkasta oleva porukan) koet heidän (hänen)
    pilanneen comp-ryhmän suomenniemeltä(tai jostain muualta).
    (ei mahtunut enempää sulkumerkkien sisään kirjoitettuja anekdootteja).

    Ripa
     
    tmu tykkää tästä.
  10. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Onneks edes Virossa ajaa. Veikkaan et tulee Suomeenkin kyl vielä mikäli homma täällä henkiin herää. Andres osti Kuriksin Laurin ajaman Firebirdin ja ajaa vanhan tiimin kanssa sillä otulaw/pro street kahinoita.
     
    jknR tykkää tästä.
  11. 930BiT

    930BiT 3rd gear

    Mikä tämä juttu on?
     
  12. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Moro
    Valitettavasti ne yleensä pitää meteliä ketkä ei ole ihan kartalla
    Asioista.comppi on aika pitkälti fiksuja ja terävin kavereiden
    Sääntöjen tulkkaaminen .Kaikki mitä ei suoraan kielletty on
    sallittua. Ei Harri ja pojat ITSE pysty sääntöjä muokkaamaan! !!! Sen on tehnyt ihan joku muu taho. Ja kyllä hekin olivat
    Lyötävissä.itselläkin oli europan ennätys mikä oli voimissaan 9 vuotta.sitäkin edellytti Santa Podissa protesti ja sen jälkeen
    Koko sääntökirjan uudelleen muokkaaminen.
    Terv
    Nixxon
     
    supo tykkää tästä.
  13. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    jep, kiitti Nixxoni, mut olisi kiva, jos

    Rami_(sulkumerkkikuningas, joka eniten tykkää motskareista)_Vaan kertoisi (oman) näkemyksensä (vaikka sulkumerkkien kanssa).

    Ja jos tässä postauksessa ei sulkumerkit vielä riittäneet (Ramille), niin tässä vielä parit(((((((((()))))))))))).

    t. ripa
     
  14. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    :rotfl:

    Jos on sisälukutaitoa niin en puhunut mistään rikkoutumisista tms.

    Kirjoitin: '... tiimin edustaja ei voita yhtään rundia ja että Ida Zetterström voittaa' koko kisan.'

    Tietääkseni jonkun muun tiimin fanitus on sallita. Ja jostain toisesta ei tarvitse pitää. Enkä muuten nimennyt henkilöitä, vaikka ne kontekstistä onkin joillekin selvitettävissä.

    Ja tuosta Compista kirjoitti aikoinaan aika monet. En nyt viitsi kaivaa esiin yli kymmenen vuotta vanhaa ketjua jossa oltiin hyvin samoilla linjoilla kuin minä.

    - Oikeus mielipiteeseen on olemassa enkä muuta sitä.

    Kauhavasta: Saa nähdä olenko tulossa (HUOM: Se että toivot pitkänlinjan DR kannattajaa jäämään pois katsomosta ei ainakaan auta kuihtuvaa lajin suosiota!)

    Ja prätkäluokkat ja turbomoottoriset autot on ja tulee aina olemaan minun suosikkeja... Siihen on turha viitata.

    (((((((( I rest my case! )))))))) :poff:
     
  15. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Tere Rami
    Olen samaa mieltä että saa ja täytyykin olla
    Omat mielipiteet ja ideologiat.
    Mutta se että lähtee arvostelemaan toista
    tietämättä asioista taustat ja seuraukset ja toistaa tätä
    VANHAA VIRSIÄ no kun ne muutkin.se on NO. NO
    Omat väitteet täytyy perustua johonkin konkreettiseen
    Kaikista ei tarvi eikä voi pitää mutta kyllä silti täytyy kunnioittaa saavutuksia
    Nixxon
    P.s. tämä on Minun mielipide


    Nixxon
     
  16. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Oiskohan joskus eräs sanonut - pää punaisena huutaen jotenkin siihen tyyliin, että 'minä olen mr. Comp' jne. ja paikka taisi olla Kalajoki.

    Ja saattoipa olla niinkin että itse osallistuin siihen yli kymmenen vuotta vanhaan overdrive-keskusteluun aikoinaan...

    Mutta se siitä...

    Kannustan jatkossakin vain niitä tiimejä joista pidän...

    Ja olen pitkävihainen, vaikka ei varmaan kannattaisi...
     
  17. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ne tiimit jotka aiemmin olivat hyötyneet siitä että säännöt heitä suosivat, huusivat pää punaisena kun he joutuivat samalle viivalle muiden kanssa, ja heittivät pyyhkeen kehään. Kieltämättä se on hyvin ikävää jos ei saa sekunnin etua naapuriin. Joutuu alkaa vähän kattelee reaktioita sun muita. tilanne olis ollut aivan sama, oli Eagle racingia tai ei. Miten Rami-Vaan sun nmielestä niiden sääntöjen olis pitänyt mennä? Sillee et comppii ois saanu ajaa funnybikella 25 sekan indeksillä?
     
  18. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Tietääkseni Compista on käytössä CIC joka pudottaa sitä indeksiä pikkuhiljaa automaattisesti...

    Oli v*maista vetää matto alta niiltä jotka olivat omalla tuotekehityksellä saaneet omat laitteensa kulkemaan sen sekunnin nopeammin kuin muut. Varastettiin se kovalla työllä saatu etu.

    Siinä se.
     
  19. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei varastettu. Varastettiin se etu mikä saavutettiin sillä että kilpailua niissä ryhmissä ei ollut ollut. Tilanne niiden kohdalla oli ihan toinen kuin sellasissa luokissa joissa oli sata tai tuhat autoa.
    Sitä CICiäkö vastustat ja näet sen jotenkin Eagle racingin aikaansaannoksena?
    Siihen on muuten tehty muutoksia joka vie sitä etua mikä eaglella oli autovalinnallaan, eli mahdollisuutta indeksin hitaampaan kiristämiseen eri luokissa. Hehän pystyivät ajamaan luokissa B-D/D, joten oli kolme luokkaa missä pystyi sen 0.6 vetämään alle. Toisaalta, heidän maksimisuorituskykynsä ei ollut niin suuri että tuota olisi voinut jatkaa loputtomiin. Sen sijaan, niillä 1.5 sekuntia indeksin alle kykenevillä käytännössä oli.

    Tos on kaiketi viimisin päivitys CIC systeemiin.
    https://www.nhraracer.com/content/general.asp?articleid=65526&zoneid=175
     
  20. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    En tietenkään CIC:iä vastusta (se on itseasissa yksi Compin suoloista) vaan sitä, että ei annettu sen hoitaa sitä 1.5 sekuntia alittaneiden indeksin kiristystä sen hetkisen käytännön mukaan vaan pudotettiin ne muutamat indeksit erillisellä päätöksellä n. sekunnin kireämmiksi.

    Ja vielä kesken kisan ja vielä niin että pakotettiin ajamaan uudelleen jo voitettu pudotuslähtö "korjatuilla" indekseillä hyvin lyhyen 'turn around' ajan jälkeen... Joka on huomattavan paljon haastavampaa cetrifuugi- tai turboahdettujen koneiden tapauksessa.

    - Asiaan liittyy myös myöhemmin Lehtimäen TF lisenssin saantiin vaaditut lähdöt, jossa ongelmaksi (tiettyjen viskaalien vuoksi) sanottiin että loppunopeutta ei ollut tarpeeksi (samanaikaisesti) vaikka aika olikin ok... Lehtimäen tiimin sanojen mukaan siinä viimeisessä lisenssilähdössä Timo ajoi 'kaasu auki' reilusti yli maalilinjan ja telematiikan mukaan nopeutta oli huomattavasti yli 500 km/h.
     
    Muokattu: 2.9.2022
    jknR ja mpower tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!