Vanhoja firmojen edustusautoja ym.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja bbl, 10.8.2003.

  1. juhi71

    juhi71 3rd gear

    Westcoast Motor Show Vaasa 3-4.9.2022 Peoples Choise voittaja.
    Näyttelyssä katsoin et raggarbil naapurista... myöhemmin katsoin kuvia ja huomasin et lapussa lukee ihan jotain muuta!!

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Kustom STW, isalmela, aric-z ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    [​IMG]

    Sinne loppui omalta osaltani yksi vaihe harrastusta, kun sain toimittaa vielä auton uudelle omistajalle ja nauttia 5 tuntia Buickin kyydistä. Ei ihme että näitä isoja autoja suosittiin, 5h 40min matka taittui 5h 5min ajassa, vaikka vikat ~150km nysvättiin vesisadetta pelkäävien vanhusten perässä 25 alta tikkarin.... 75-80kmh 100kmh alueella..:mad:
    Mutta olihan mukava matka, ja nautin joka kilometristä. Toivottavasti uusi omistaja nauttii yhtä paljon kuin minä.

    Itse siirryin takaisin sinne mistä tähän jenkkiautoharrastukseen tulinkin, moottoripyöriin, ja hetkeäkään en kadu, aikansa kutakin. Vaimokin jo innoissaan kun talvi tulossa, ja ensimmäistä kertaa eläessään saa autolleen tallipaikan ettei tarvi aamuisin rapsuttaa laseja tai lakaista lumia :)

    No mitä tuli siis tilalle? 1- sylinterinen, pelkällä potkukäynnistyksellä oleva klassikkopyörä, erinomaisen hauska.

    Kaverina talviajoihin on mun puhalluskaapin kautta läpikäynny pappatunturi. Sanotaan nyt sen verta että orggispytyssä on imu, pako ja kaks huuhtelukanavaa. Nyt on neljä huuhtelua, boostportit, imu ja pako, kammioputkea yms. Se keulii :poff:

    Loppukaneettina mainittakoon, että pitihän se suomalaisen miehen kokeilla jaksaako sitä uutta pyöräänsä ilman puolpuristinta käynnistää. En minä ainakaan, polvi oli pari päivää ihan saatanan kipeä tämän tempauksen jälkeen :rotfl:

    Uusi auton omistaja saa itse ilmoittautua jos siltä tuntuu, hyviä kilometrejä! :)
    Vähän reilu 4400km tuli itse tänä kesänä ajettua, ainoana vikana laturi jonka vaihdoin.
     
    Muokattu: 17.9.2022
    Kustom STW, isalmela ja leivonharri tykkäävät tästä.
  3. isalmela

    isalmela Gearhead

    Kerrottakoon vielä että tuo Inlineen 1983 Buick Electra tuli minulle tänne Ouluun. Jos joku sattumalta tarvitsee tuommoisen Buickin vannesarjaa, niin voin luopua noista talvivanteista jotain vaatimatonta korvausta vastaan. Ei tuo auto enää näe talvikäyttöä :)

    [​IMG]
     
    Stratos, Kustom STW, jutikka ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. isalmela

    isalmela Gearhead

    [​IMG]

    Buickin kanssa touhuttu sen verran, että vinyylikatto sai hoitoainetta ja moottori uudet öljyt ja suodattimen. Tänään oli vuorossa kunnollinen pesu. Kohta alkaa joutaa talvisäilytyspaikkaan
     
    Kustom STW ja matti R tykkäävät tästä.
  5. jukka81

    jukka81 1st gear

    Moi!
    Olen uusi käyttäjä täällä..
    Itselläni löytyy suomen pankin entinen Chrysler New Yorker 1973. Ollut kai Manulla edustusautona.. Museokilvissä ja n.52000km ajettu..
     
    Kustom STW, matti R, smgt ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. isalmela

    isalmela Gearhead

    Tämä päivä oli vähän turhankin täynnä touhua kun piti yhdistellä työtä, autoharrastusta ja lastenhoitoa. Kävin aamulla kaverini kanssa hakemassa Buickin talvisäilytyspaikasta. Normaali sähellys siellä, avaimet eivät olleet siellä missä piti ym ym. Auto saatiin liikkeelle ja tuntui pelaavan. Uudet ilmastointivehkeet takakonttiin ja Pekant korjaamolle ilmastointiremonttiin. Iltapäivällä soitettiin että kamppeet ovat paikallaan mutta yksi pulma. Uusi kompressori käyttää uudempaa kylmäainetta mutta liittimet ovat vanhaa mallia. Seuraavaksi soittelemaan ilmastointihuoltoja, missä löytyisi tarvittavat adapterit. Pitkän puhelinkierroksen jälkeen Mekaner Kempeleestä ilmoitti että homma hoituu ja "pääsetkö heti". Sitten etsittiin Pekantille jääneitä asennusohjeita ja soiteltiin kun haluttiin varmistaa oikea kylmäaine. R134A oli kuten muistelin. Järjestelmä tuntui pitävän, kiitos uusien putkien ja tiivisteiden. Sitten selasin ärhäkästi shop manuaalia, mistä löytyisi oikea täyttömäärä. Ei mistään, eikä Googlekaan auttanut. Päätettiin että kilo laitetaan. Auto käyntiin, pyynti kylmälle, teho täysille. Mulla käsi suulakkeella ja asentaja kysyy tuleeko kylmää. "Ei tuu kylmää. No nyt vähän viilenee. No nyt jo aika kylmää. No nyt on kylmää. Nyt on TOSI kylmää." Lämpömittari näytti suulakkeella nollaa astetta. Hyvin pelaa ilmastointi, ja harvinainen elektroninen ilmastointiautomatiikkakin tuntuu pelaavan. Nyt ollaan siinä pelottavassa tilanteessa, että mun mielestä tuossa autossa toimii ihan kaikki, kiitos entisen omistajan (Inlinee) uurastuksen. Tulis nyt vaan ajokelejä, ensi yönä sataa taas lunta. Jos joku suunnittelee ilmastointiremonttia, niin kerrottakoon että kaikkien osien, asennuksen ja kylmäaineiden yhteenlasketuksi hinnaksi tuli melko tasan tonni.
     
    eeko, leivonharri, Slant Sickness ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. isalmela

    isalmela Gearhead

    Laitoin Buickin piruuttaan nettiautoon myyntiin, jos saisin jonkun vielä vanhemman ja hienomman tilalle :) Saa siis tehdä vaihtoehdotuksia, välirahaa voin maksaa
     
    leivonharri tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!