Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Nyt ku olen tyhmä,ni kysyn...että kuka ja mikä Aunio?
     
  2. Viittasi mun linkkaamaan blogiin:

     
  3. isalmela tykkää tästä.
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tyypillinen jobbarilta ostettu just katsastettu. Vissiin niiden täytyy nykyään kuitenkin käydä konttorilla, eikä vaan katsuri käy autokaupassa kahvilla, mutta tuskin on nosturilla tuota autoa käytetty.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  5. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Aika paljon vaihtelee katsastuksen taso muutenkin. Itse löysin autosta takatukivarret jotka olivat syöpyneet paikoin puhki ja toiseen oli heppailtu ratsupaikka.
     
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    tuntuu firmojen autot menevän jossain läpi vaikka ei meinaa tiellä kestää ja helmasta pätkä puuttuu
     
  7. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Tuosta tiedä, mutta muoviset pohjapanelit peittävät näppärästi ruostevikoja. Ei niitä voi oikein katsastuksessa alkaa irroittelemaan.
     
  8. saresks

    saresks Gearhead

    Vinkkinä/varoituksena miten kullekin; jos menee vuosikatsastukseen opetuspoljin asennettuna, niin sekin syynätään. Ite en hoksannut tuota ja siihen saakka ihan hyvä polkimen asennus johti hylkyyn. Vittuuksissani korjasin sen vuorokaudessa ja samalla vitutuksella juottelin lisäjarruvalon ledipatteriston kuntoon:odrealmad:
     
    Seevu tykkää tästä.
  9. Jack

    Jack Gearhead

    Niin kuuluukin tarkastaa, ja eikös se ole hyvä juttu? Eiväthän tutkinnonvastaanottajat lähde kokeeseenkaan huonolla polkimella, ja koe peruuntuu sekä menee puolikas ajokoemaksu.
     
    ASaari ja Rihma tykkäävät tästä.
  10. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Juuri näin. Jos asennus ei ole riittävä, niin se ei ole riittävä. Vituttaa sekin ajaa kolari opettaessa kun poljin ei toimikkaan odotetulla tavalla. Vai oliko asennus riittävä ettei oikeasti mitään korjattavaa ollutkaan?
     
    Rihma tykkää tästä.
  11. matti R

    matti R 3rd gear

    Mulle sanoi että poljin pitää siirtää keskemmälle jalkatilaa. Toimi kyllä hyvin reunassakin eikä haitannut muuta käyttöä.
     
  12. saresks

    saresks Gearhead

    Jaaha, pikkuvirkamiesten kapitalisoidut aseenkantajat heräsivät:odsmile:

    Trafin tyhmyyttäjien mukaan kuuluu, mutta olen täysin eri mieltä. Hyvä esimerkki tyhmyyden holhoamisesta. Opetuspolkimen erilliskatsastuspakon poistuttua polkimen piiruntarkka asennuksen oikeellisuus kuuluu mielestäni vain ajovarmamafian tutvolle ja minulle, kun taas katsastuksessa tulisi syynätä vain pakolliset laitteet. Olisinhan minäkin voinut käydä kulman takana nykäisemässä pedaalin vittuun ja viiden minuutin kuluttua kysyä kelpaako? Mutta toimin säntillisesti, eikö olekin hyvä juttu:poff:

    Kuulemma on "hurjia asennuksia" näkynyt konttoreilla katsastuspakon poistuttua, mutta tilastollisesti taitaa niiden vahinkoriski lähestyä nollaa. Kertooko jostain? Polkimen asennus kelpasi edelliselle tutvolle, joten mihin siitä voi valittaa vai olisiko pitänyt lahjoa kitisemään kuten Kouvolan suunnalla ollut tapana:rotfl:

    Ja on mulla varaa puolikas ajokoe poltella jos niikseen tulee, mutta vitutus on korvaamatonta:odwink:
     
  13. Rihma

    Rihma 2nd gear Bannattu

    Enemmän ihmetyttää että kehtaat tulla kertomaan että ei onnistu noinkaan yksinkertainen homma kuin opetuspolkimen asennus. Jos kerran on varaa niin käy hyvä mies asennuttamassa se jossain. Ei oo kallis homma sekään.
     
    Belmont ja cdv70 tykkäävät tästä.
  14. Jack

    Jack Gearhead

    Niin, en ehkä omaa samanlaista kokemusta aiheesta kuin sinulla, ja vasta 25 vuotta tehnyt tutkinnonvastaanottajan töitä. Asennuksia on monenlaisia, ja meille se on myös työturvallisuusasia, enkä olisi tätä kirjoittamassa jos polkimien toimintaa ei tarkastettaisi jossain vaiheessa ennen koetta. Opetuksessa yleensä opl opettaja "opettaa" kokoajan, eikä välttämättä yllättäviä tilanteita pääse edes muodostamaan, ja sitten kehuskellaan ettei poljinta ole tarvittu kertaakaan. Polkimen tarkastus kuuluu määräaikaiskatsastukseen, ja jos sinulla on viranomaisten pelko, niin sille ongelmalle voi tehdä jotain. Tutvojen kuten katsastajienkin suhteen on jokaisella oma näkemys "hyvästä" polkimesta, ja ne valitettavasti vaihtelevat suuresti. Kun ryhdytte opettajaksi, niin lukekaa ohjeet hyvin, niin ei tarvitse ihmetellä konttorille tullessa, ja kommentoida ettei kukaan ole kertonut kun paperit sekä kuittaukset puuttuu. Turvallisia kilometrejä kaikille, kuten myös niille opetettaville myös.
     
    cdv70, isalmela ja Rihma tykkäävät tästä.
  15. Belmont

    Belmont 1st gear

    Tai jos on rahaa, niin laittaa lapsen ihan oikeaan autokouluun..
     
  16. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Parkkijarruvaijeri petti jarrudynolla. Hieno ajokieltotarra laitettiin ikkunaan. En ole sellaista ennen nähnytkään. Olisi tuo saanut pettää missä vaan muualla mutta ei siinä. Konttorin pihalle parkkiin ajaessa vielä toimi mutta seuraavalla polkaisulla päätti antautua. Tuomiohan sinänsä oli täysin oikea ja ajolupaakin herui vielä auton siirtelyyn vaikka leima on vanha.
     
  17. pantera

    pantera Double Gearhead

    Tutkinnan vastaanottajien tulkinta huonosta polkimesta riippuu kuun asennosta ja edellisillan kodin tapahtumista.
    Long story short:
    Kun jälkikasvumme alkoi lähennelä ajokortti-ikää, hankin halvan harjoitteluauton Söpön.
    Asensin söpöön tehdastekoisen polkimen 20mm MDF levyyn jonka leikkasin muotoon käyttäeen lattiamattoa sapluunana. Muuten hyvä mutta penkki piti irrottaa että levyn sai paikoilleen, se kun ei taivu.
    Levy loksahti lattianmuotoihin kuin OJ simpsonin hanska käteen (tiukka) joskin se ei ollu pultattu lattiaan lainkaan kun penkin kiinnikkeet estivät sen liikeen ylöspäin , klappia oli n 2cm kun levyä nosti. Poljin oli pultattu levyyn kiinni.
    OK inssi potilas Aalla. Vasta kolmannella läpi, polkimesta ei sanottu mitään
    Hetken päästä potilas B, ekalla läpi, polkimesta ei sanottu mitään
    2 vuotta väliä ja potilas C, ekalla hylsy jostain fiktiivisestä syystä, toisella keskeytys: Syy POLJIN IRTI?? MDF levy nousee nostaessa 2cm WTF? pultattava lattiaan.
    Mainittakoon että tää poljinirti tutkinnon vastaanottaja oli ajattanu inssin aikaisemmin potilaalle A ja B samalla polkimella, samalla autolla , ilman poljinhuomautuksia.
    Ja sit tapeltiin rahasta. Ajovarman toimarin ja muutaman muun piällikkötason speden kanssa väännettiin ja kun uhkasin viedä asian vaikka oikeuteen periaatteesta, koko keskeytyneen tutkinnon maksu palautettiin.
     
    Muokattu: 12.10.2022
    signet ja chevytb02 tykkäävät tästä.
  18. Painkiller1971

    Painkiller1971 1st gear

    Hyvinkäällä tässä eräs vuosi käyti astroa leimalla muottikadulla. Otettiin kaverin kaa kupit kahvia ja lähdettiin seuraa katsastusta. No pääsi nosturin päälle ja katsuri tuli ulos autosta ja rupes asettelee pakokaasutesteriä putkeen ja katottiin että vittu eikös auto liiku eteenpäin. Samassa lenti kahvimukit kädestä ja hypättiin kii puskuriin, mut eipä auttanu kun eturengas meni nosturin päältä alamäkeen, niin eikun pauke kävi kun astro sukelsi suoraan haitarioveen. Oli tämä katsastusmies olevinaan avannut konepeiton, mutta vapautti käkkärin ja niinpä meni haitariovi paskaks mut astrosta väänty vaan vähän puskurin kiinnikkeet. No ton tapauksen jälkeen käyttäny kyllä muualla leimalla.
     
  19. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Täh? oliko sillä auto käynnissä ja vaihde päällä vai mitä? Vapaallahan autot nosturilla yleensä on. Ilmeisesti nosturi oli alhaalla, koska sillan päädyt nousevat esteiksi nosturin noustessa. Ei käkkäri ole päällä nosturilla.
     
  20. Painkiller1971

    Painkiller1971 1st gear

    Juu auton sammutti ja oli nosturilla mikä oli vielä alhaalla, sillan päädyt näin ollen myös alhaalla. Oli ilmeisesti jonkinverran alamäkeä eteenpäin kun lähti liikkeelle ja kun renkaat meni ton nosturin reunan yli sillat alhaalla niin sit se oli menoa. Katsuri totesi vain että kalliiks tuli kun 2500ekun ovi meni paskaks. Toinen katsuri tuli pamauksen kuultua paikalle ja kysy et mitä tapahtu johon toinen huuti et ei mitään sulle. Tsekattiin astro ja kun ei ollu kun kiinnikkeet vähän vääntyny niin sanoin et oikasen himassa, et eiköhän tossa ovessa oo jo tarpeeks tekemistä.
     
    cdv70, viikinki75 ja isalmela tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!