Youtube sarja: Riding with...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Bee-One-Power-Gear, 12.11.2020.

  1. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Pitäiskö olla huolissaan..?

     
    Tunaman tykkää tästä.
  2. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Tänään tällaista ,Vintage race car-teippausta...

    Mitäs tykkäätte lopputuloksesta?
     
    LehtinenA ja Fuselage tykkäävät tästä.
  3. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    No niin nyt on teippaukset kohdillaan, mun silmään tosi upee näky , just vanhan ajan tyyliin vai pitäiskö sanoa aikakauden. Muistuttaa ihan noita jenkki nascar kilpureita toi teippaus. Ja niin kuin sanoin aiemmin ei kannata maalata , teippaus parempi jos sponssi vaihtuu helppo repiä teipit pois ja uudet tilalle.
    Kyllä näki taas miks ammattimies on poikaa , teippaus kävi kuin luomistyö. Taitaa liki puolet mennä hukkaan teipeistä , hieno toi siimaleikkaus. Ja kun tekee monivärisenä niin olis kauhea homma teippailla suojauksia eri värien jälkeen ja menis aikaa odotellessa kuivumisia.
     
  4. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    faffeli ja abbe tykkäävät tästä.
  5. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Viimeisin tuotos.., Euro humppaa Blacklist katuautolla.
     
    faffeli ja Fuselage tykkäävät tästä.
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Miten kovaa muuten Hitlerin kosto meni aikoinaan? Muita nopeita VW laitteita en muista. Tosin vähän pettynyt että käytetään jotain 24v Vr6 eikä 12v konetta.... :p
     
  7. Keme

    Keme Gearhead

    Fuselage tykkää tästä.
  8. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Hitlerin kosto meni 11,815 oli ainakin 1985 vuonna Räyskälässä vanhan V-8 mukaan , sitä en muista mikä oli ennätys , toi nyt sattui vaan heti käteen.
     
    Fuselage tykkää tästä.
  9. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Uutta Mustangin ropaus pätkää

     
    faffeli, Fuselage ja artz1 tykkäävät tästä.
  10. faffeli

    faffeli Gearhead

  11. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Kiitos ja tässä tuorein tube pätkä:
     
    faffeli ja Tunaman tykkäävät tästä.
  12. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Tuoretta FORD homoilu rainaa tarjolla.
     
    faffeli ja Tunaman tykkäävät tästä.
  13. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

     
    faffeli tykkää tästä.
  14. Saisko tästä dynolappuja tänne?

    Itse porannut hoonannut hommannut ja asentanut yhden saman tyyppisen 347 alakerran. en muista mitkä kannet panivat (varmaan RPM) mutta sain koneen toimimaan kun nokka oli pantu nollaan ja ei tarkistettu heittokellon ja astelevyn kanssa. Oli hieman enemmän ruttua ja kovempi nokka, mutta alakierrosvääntö puuttui kokonaan ja hakivat vikaa kauan. Sitten auto lähti kyllä todella hyvin.
     
  15. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    En nyt oikein kyllä hoksannut mitä haettiin takaa tuolla mutta koska mulla jotain tekemistä tuon koneen kanssa niin vastaan jotain:

    Tää motti meni suunnitteluun alunperin ihan sellaisen kivan kruisailumotin ominaisuudessa.
    Ei mikään race-motti missä hirvee nokka yms vaan ihan perus kruise-kuminpoltto mosa.


    Kannet vain E-Street jotka varmaan pilasin niitä hiukan porttaamalla
    Nokka pikkuinen laahuri hyd 230/236@ .050" jotta vakuumit piisaa jarruihin.
    Ruttua vähän 10 päällä.
    Imusarja on RPM.
    Scat kampura ja I-veivit
    Wiseco männät


    Saatoin osata ajoittaa nokan oikein,mittakello oli magneetilla ja semmoine iso levy mihin sai tussilla tehdä merkkejäkin kun pyöritteli eri suuntiin.

    Ei siis Maailman valloittajan mittakaavassa ole tehollisesti mitään,mutta teki Santalassa ihan sen mitä ajattelin.
    Jopa sisäänajo jousilla jolloin oli vain 80lbs painetta.
    Oikeat paineet 110-120lbs luokkaa ja nyt ne on koneessa,mutta ei keritty vaihtamaan niitä enään dynossa koska mulla oli 2kpl 347 strokeria mukana samalle päivää.
    Mutta sen 20-30hv enempi se olis varmaan niillä oikeilla paineilla tehnyt.

    Ehkä.


    Mutta 2500rpm kohdalla oli 485nm,jaksanee mennä ilman suurempia ihmeitä.

    Tärkeämpi asia on 2500-5500rpm keskiarvovääntö joka tuli 541nm lukuun.

    Isoin vääntö 560nm alueella 4400-5000rpm jotka mun mielestä ihan ok lukua noin pienelle mosalle tommosella nokalla ja 2-taso imarilla.
    Kääntöluku oli 567nm/4600rpm

    Itse asiassa 500nm pamahti 2700rpm ja 5500 kohdalla sitä oli vielä 530nm

    Tehon se teki 5200-5500rpm alueella.
    Keskiarvo tehossa oli 305hv samalla 2500-5500rpm alueella.

    Eli pärjää hiukan pidemmälläkin peräruuvilla ja 12sek aikakorttiin ei tartte olla tähdet linjassa.
    Pätevä ajaa 11sek.

    Ei tartte hävetä varmaan valoissakaan tuollaisenakaan.
     
    faffeli, supo ja puna niska tykkäävät tästä.
  16. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Vatanen kerkesikin jo tyhjentävästi vastata, kiitos siitä.
    Voi olla, että käydään keväällä ihan vain mielenkiinnosta vielä rullilla tai napadynossa tuon kanssa?
    Tosin tämän auton kanssa tyylisuunta ja ajatus olisi tosiaan kokeilla omistaa autovanhus, just pitkällä peräruuvilla, sekä sopivan pirteällä moottorilla jolla pääsis painamaan vaikka pidempääkin matkaa vasenta kaistaa motarilla GT-tyyliin. Katsotaan kesällä kuinka tässä onnistuttiin?
    Aika kevyesti tuo tuntui parkkihallissa pintakaasulla nyt kulkevan... ;)
     
    faffeli tykkää tästä.
  17. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ihan mielenkiintoinen jakso, kun ei ole tuollaista teippausta ennen päässyt näkemään, tosi hienosti se näkyy taipuvan ja oikenevan vaikka alkuun näytti paikoin todella ryppyiseltä. Vähän tarkemmin olisi voinut ehkä kertoa siitä itse teipistä ja teippaamisesta, näytti siltä että se ei alkuun jysähdä kovinkaan lujasti kiinni vaan teippiä voi vielä irroitella ja korjailla, lämpökö liiman saa aktivoitumaan? Yllätyin että teippaus tehtiin kuivana, oon aina kuvitellut että tommoset isot pinnat tehdään saippuaveden kanssa (kuten ikkunakalvot). Teipparin mikki oli jotenkin säädetty tosi hiljaiselle, tai sitten hän vain puhui niin hiljaa että ihan kaikesta ei tahtonut saada selvää, ja pari lausetta katkesi vähän kesken kun kuva hyppäsikin toiseen kulmaan tai alkoi joku musa soimaan... Mutta aivan jees, ei suomenkielistä videomateriaalia (varsinkaan sellaista mitä jaksaa katsoa!) ole yhtään liikaa!
     
  18. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Kiitos kommentista, Samun mikki hajosi kuvausten aikana ja siksi äänentaso oli hänen osalta heikko. Normi tuuria. :D
    Itselle kans ihan uusi juttu nähdä ja kokeilla tuota teippausta, Lopputulos yllätti allekirjoittaneenkin, vaikka eihän tuo tietenkään mitään tuoretta maalipintaa korvaa ja läheltä katsottuna tietenkin pohjine pienet naarmut ja klommot peilaa esille, mutta just tuollaiseen joka päiväiseen ajoon/harraste-autoon toimii just hyvin.
    Tuota yksityiskohtaisempaa selostusta kyllä kuvattiin, mutta kun pätkästä meinasi tulla 4h mittainen niin piti vain jostain kohtaa leikata ja lyhentää.
    "Dr Pepper" Capricesta, tulee vielä jatkoa videon muodossa, joten stay tuned!

    [​IMG]
     
  19. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

     
    faffeli tykkää tästä.
  20. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Vaihteeksi vähän mopovideoita:

     
    Mika.V tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!