Onnistunut katsastus...kerrankin...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja atobee, 8.10.2010.

  1. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kaikki neljä tämän vuoden katsastuksista menneet kerrasta läpi :cool:. Saas nähdä mitä 2021 tuo tullessaano_O. Onneksi löytyi asiansa osaava konttori ;) kun Kauhavan konttori laitettiin kiinni2019 syksyllä:(. Oli asialinjan paikka jossa sai varmasti hylyn jos oli vikaa mutta turha nipotus ei kuulunut paikan toimenkuvaan. Yhdessä koluttiin monen auton pohjaa ja katteltiin tarvittavat korjaukset :).
     
  2. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Se on kuulkaas Jeeppi taas vuodeksi etiäpäin katsastettu. Kilvenvalo oli näköjään pimentynyt, toki matkalla konttorille.
     
    isalmela, JAMANT ja Seevu tykkäävät tästä.
  3. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Koititko kopauttaa? Vai tarkistitko edes? Ite tarkastan kaikki valot ennen leimaa, ettei varmasti niistä jää kiinni. Eihän se tarvitse kun 3 vikaa, ja se on hylky.
     
  4. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Kaikki muut lamput katsoin, tuo toinen kilvenvalo jäi jotenkin huomaamatta - tai sitten se tosiaan sammui konttorille mennessä. Siinä kopsuttelin kun hokasin että on pimeenä... :rolleyes: Jos ne tosiaan on alkuperäiset niin hyvinhän ne on kestäneetkin, 12 vuotta.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  5. Jordan

    Jordan Gearhead

    Tänä vuonna 3 katsastusta ja kaikki huomautuksitta läpi. 260tkm Vito, 500tkm V70 ja 65tml Challenger...
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

  7. JarmoY

    JarmoY 3rd gear


    "Nyt kyseistä ruostehakkumääräystä ollaan tarkentamassa, eli jatkossa katsastajan T- tai 7-mallisen ruostehakun tulee olla aina vähintään 150 millimetrin kahvalla varustettu ja vähintään 10 millimetrin pyöröteräksestä valmistettu"

    Eipä tuo vasara kovin massiivinen ole.
     
    Turbiini tykkää tästä.
  8. AVRO

    AVRO Gearhead

    Ei noita talouden kotteroita mielipuolisesti hakata, joskus inssi kokeilee sillä hakullaan epäilyttäviä kohtia. Kyllä, meidän käyttikset ovat jo "parasta ennen" päiväyksen ohittaneita joten alapää punoittaa sieltä täältä. Tuossa p*skalehden artikkelissa oli mainittu sekin yksityiskohta että varsinkin tukivarsien yms osien tutkimiseen tommoinen hakku on tarpeen.

    Rangen runkoa se kolkuttelee sieltä täältä, koska pinnassa on jo vahvahko ruoste. Sanoisin että hyvä vaan kun kolkuttelee.
     
    isalmela, Turbiini ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  9. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    T5 n katsastus oli nyt kuun vaihteessa. Hyvin meni , ainoa jäähy pyyhkijöitten sulat.
    Kumma kun olen aina vaihtanut kuljettajan puolelle tunnollisesti ja tämän laittanut toiselle puolelle:rolleyes:
    Nyt pitää vaihtaa molemmat:confused:

    No joo..

    Jännitin itseasiassa Abs ja luistoneston merkkivaloja mittaristossa.
    Autoon tuli vaihdettua vähän ennen katsastusta ohjausvaihde. Vanha oli päästänyt vettä sisälle haitariputkeen ja ruostuttanut sisällä olevan pään joka vuorostaan oli kuluttanut tiivisteen malliin ..tehostaja öljyt pihalle.
    Uusi hankkimani oli tehtaalla kasattu tämä ylhäältä tulevan ohjaus tangon kiinnitys 180 astetta väärinpäin.
    No.. uutta kysellessä joka muodostui hankalaksi hoitaa päätin tehdä kiinnitys loven toiselle puolelle:cool:
    Vaihteen päät eivät kuitenkaan tulleet aivan tasan mutta toimii hyvin.:)

    Auto roikkui etupää pukeilla ääriasennoissa melkein 2 viikkoa.
    Aikaa kun oli tutkin Airbagia poistaen ratti kiinnitystä akku kaapeli irrotettuna.
    Tämä jäi irti joksikin aikaa.

    Merkkivalovika ilmeentyi saatuani auton jälleen ajo kelpoiseksi.
    En saanut yhteyttä Abs yksikköön ja kun valo paloi säätä seuraten ajoitin katsastuksen sen mukaan.
    Jonkun mielestä olisi varmaan pitänyt kokeilla päästä yksikköön valon ollessa sammuneena. Näin en kuitenkaan saanut tehtyä.

    Vaihdoin autoon uuden akun vanhan ollessa jo 13v iältään ja elinkaarensa loppupäässä. -aivan kuin isäntänsä-:mad:
    Akku kertoi olevansa matala jännitteinen.

    Samalla kyseisten oireiden aikana myöskään ovilukituksen aukaisu toiminto kauko-ohjaimesta ei toiminut.

    Nytten kaikki toimii aivan itsestään vaiko seuraa säätä. Tiedä sitä.

    Väittäisin sähkövikojen ilmaantuvan useasti sähkö jännitteen hävitessä järjestelmästä ollessaan "päälle kytkettynä" 13v kuten tässä esimerkiksi.
    Mitä mieltä?
     

Kerro tästä muillekin!