Postin ja Matkahuollon " parhaita" - topic

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja BRAKE DRUM, 16.9.2012.

  1. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Tilasin taloon.comista rakennustarvikkeita. Ilmeisesti tuo on sellainen "välitystoimisto", koska aina kun lisäät tuotteita ostoskoriin niin rahdin hinta nousee, ja kolme tilattua tuotetta tuli kaikki omina lähetyksinään.

    1. paketin kanssa meni kaikki hienosti, kuski soitti että ois paketti tulossa. Sanoin että olen töissä, kuski toi paketin työpaikalleni.

    2. paketista soittivat pari päivää etukäteen, sanoin etten ole kotona mutta kun on pieni paketti niin saa jättää ovelle. Mitään ei kuulunut, seuraavalla viikolla huomasin vahingossa postin Apissa, että pakettia on yritetty toimittaa ja yritetty viestilläkin tavoittaa, mutts yhtään viestiä ei minulle tullut.
    Soitin postin aspaan että tuokaapa paketti perille kun olen postimaksut maksanut ovelle, seuraavana päivänä paketti oli ovella.

    Kolmatta pakettia ei kuulunut, joten laitoin taloon.comin aspaan kyselyn. "joo se paketti on palautunut meille noutamattomana". Tästä ei tullu soitto, ei viestiä, eikä näy postin Appissakaan. Siitä sitten vireille palautus, rahoja olen nyt kolmatta viikkoa odottanut takaisin...

    Ei tunnu postilla menevän kovin hyvin.
     
    juko7 tykkää tästä.
  2. Tired

    Tired Gearhead

    Paskahuollolla ei sitten enää pysty lähettämään vastaanottajan piikkiin, joka on auton osia lähetellessä ollu toimiva homma. Eli rahat tilille ja paketti matkaan. Ei onnistu enää! Paitsi jos vastaanottaja maksaa rahdin etukäteen ja lähettää jonkun koodintapaisen lähettäjälle. Varmaan toimii helevetin hyvin, siinähän punnitset ja mittailet romuja kotona ja koitat arpoa oikeaa hintaa. Aivan päätöntä touhua...
    Niin ja se bussiennakko, aivan paskaa. Vetävät rahaa välistä ja hautovat asiakkaan rahoja viikkotolkulla.
     
    juko7 tykkää tästä.
  3. Posti toimii hienosti. Itse kun täyttää netissä lapun, maksaa pois niin kyllä kaikki paketit on menneet muutamassa päivässä, jopa päivässä. Ja on edullinen tai jos tuntuu että on kallis, sitten on vain rahat loppu.

    Postilla lähetän paketteja Pohjois-Amerikkaan ja Eurooppaan viikottain. Halpa on.
    Jenkkilään saat hyvän kokoisen paketin 50eurolla, ja ison 80eurolla.
    Juuri lähetin Ranskaan 2kg ja maksoi hikisen alle 22e.

    No, eipä ne UsPs hinnat ole hirveän kalliita ja sen voi aina itse käydä heidän kotisivuillaan tarkistamassa, jos tuntuu että jenkki "toveri" yrittää vedättää hinnan kanssa.
    Ebay.lla hyviä diilejä, joita jotkut ebay:ssa myyvät firmat käyttää, jotku ei kun ne on yleensäkin niin alkuasukkaita.

    A
     
  4. bathory

    bathory Gearhead

    Vinkiksi ihmisille, että jos lähettää isompaa kamaa suomeen taikka ulkomaille, niin shipit.fi. Itse löysin tän vasta nyt.
     
  5. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Postnord vänkäsi väkisin kotiintoimituksen, asiakasnoudot terminaalista eivät mahdollisia. Siinä meni asennusviikonloppu, ja samalla yhtä pitkä aika 10 km matkaan kuin mitä vei Saksasta Joensuuhun.
    Ja yli tunti meni puhelimessa kun yritin päästä hakemaan pakettia sieltä terminaalista. Lupasi kuitenkin selvittää asiaa, kun koko ajan tulee samasta asiasta puheluita.
     
  6. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Kummallista, Lahdessa taas Postnordin paikalliselta jakelijalta voi noutaa terminaalista...
     
  7. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    oon hakenut jsuun postnordin varikolta.
     
  8. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Minun Mobilisti lehti taisi jäädä postin hävittämäksi :mad:.. ei ole eka kerta, uusi tulee kirjepostina.
     
  9. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Olen minäkin, mutta tänä syksynä onkin eri homma, josta eivät pääpaikallaaan tienneet.
     
  10. teddy99

    teddy99 Gearhead

  11. matti R

    matti R 3rd gear

  12. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Mulla sama. Olivat hautoneet mun yhtä pakettia vantaan terminaalissa hyvän tovin ja kun vihdoin aspasta vastasi joku ja tarjouduin hakemaan paketin niin ei kuulemma onnistu.

    Pyysin sitten toimitusta johonkin noutopisteeseen, mutta tämäkään ei käy koska tarvitaan vastaanottajan allekirjoitus.
    Annoin sitten työpaikan toimitusosoitteeksi ja oli yllätys kun vastaanotosta tuli tieto mulle olevan siellä paketti, siihen kuski sen oli lempannu ilman mitään allekirjoituksia...
     
    juko7 tykkää tästä.
  13. Tämä liittyy Postiin, vaikka ei sen ydinbisnekseen. Tuli vastaan hauska Twitter -keskustelu:

    Posti
    Postin autoissa käytetty oranssi värikoodi on suojattu, joten oikeellinen koodi säilyy salaisuutena. /Satu

    Heikki Saarela
    Mercedes-Benz on ilmoittanut toimittaneensa teille autoja värikoodilla RAL2011. Asia on tiedusteltu heiltä auton runkonumerolla.


    Todella suuri liikesalaisuus..
     
    juko7 tykkää tästä.
  14. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

  15. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tottakai, jos posti hävittää lähetyksen, korvausvastuu on lähettäjällä. Jos postin tiloista varastetaan lähetys, korvausvastuu on varkaan. Ihan niinku pienellä lapsella. Syy on aina sen jonkun muun.
     
    viikinki75, juko7, kad_boost ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. Forester

    Forester 1st gear

    Jos posti hukkaa paketin tai kirjeen, niin vastuu on siirtynyt lähettäjältä postille. Näin ainakin yksityisten välisissä lähetyksissä.

    "Kenen vastuulla kadonneet kirjeet sitten ovat?

    Postin postipalvelujen asiakaspalvelujohtaja Tomi Huhtala kertoo, että vastuu virheestä on lähtökohtaisesti Postin, mutta hän huomauttaa, että Suomessa toimii myös useita muita jakeluyhtiöitä. Vastuu voi siis olla muidenkin jakeluyhtiöiden."


    Etämyynnissä eri asia:
    https://www.taloustaito.fi/koti/kuka-korvaa-jos-pakettini-katoaa/#e6dd37fa
     
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ainakaan minulla posti ei ole koskaan korvannut ainuttakaan hävitettyä tai rikottua lähetystä. Aina se on tähän asti ainakin ollut se kuuluisa joku muu.
     
    juko7 tykkää tästä.
  18. Forester

    Forester 1st gear

  19. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Tilasin Skotlannista osia ja myyjä halusi jostain syystä käyttää postisysteemiä. Kuriirifirma saa paketin parhaimmillaan kahden yön yli jostain Dakotan peräkylältä kotiovelle, nuo on nyt olleet 10 päivää matkalla ja kahden yön yli Suomen Posti on saanut paketin rekisteröityä Vantaalta Helsinkiin. Kamoja vaan ei näy missään. Eivät vissiin tajua sitä, että nopein tapa ei ole välttämättä kallein tapa, eivät ilmeisesti osaa laskea varastoinnista aiheutuvia kuluja miksikään. En suosittele Postia kenellekään, ainakaan jos on yhtään kiire:mad:
     
  20. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Itsellä oli jokunen vuosi sitten ex-postin Astra ja varustelätkässä oli suoraan Volkswagenin värikoodi...
     

Kerro tästä muillekin!