Halpa Hot/Rat Rod aihio - kiire!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja TopyCa, 21.11.2022.

  1. TopyCa

    TopyCa Gearhead

  2. Toivottovasti joku tämän pelastaa. Itse en kyllä näe tätä rodiaihiona (riippuen miten asian käsittää..), mutta hienon militariahenkisen pelin tästä saisi..

    Olisko tuo malli WC-52?

    The Dodge Weapons Carrier was a ¾ ton, four-wheel-drive vehicle produced for the military from 1942 through the end of World War II. This popular military vehicle came in 12 different models; weapons carriers with and without winch, carryall, ambulance, gun motor carriage, command/reconnaissance car with and without winch, radio car, telephone maintenance, emergency repair chassis, light maintenance truck and knock down ambulance. The models equipped with winches featured either a 5000 pound capacity or 7500 pound capacity Braden MU-2 winch. This vehicle is powered by a Dodge built 230 cid, six-cylinder engine capable of producing 76 horsepower. Total production of all models exceeded 260,000. These military vehicle remained in service through the Korean War.

    Highlights:
    Four-speed transmission plus four-wheel drive
    This WC-52 model is identical to the WC-51 except for its powered winch
    Payload capacity: 1,764 pounds
     
  3. Vai rottarodiaihio. Ehkä sitten.

    A

    nb. Onko overdriven keskustelut muuten vähentyneet tai sitten on vain tullut näitä sähkösilitysrauta keskusteluja tai korityyppikeskustelua, johon jokainen yrittää löytää kuvia, joissa silikoonirintaisia naikkosia nojailee konepeltiin botoxit törröllään ja mielellään vähillä vaatteilla. Toki niitä kiva katsoa, mutta eikö kukaan pistä ko ketjuihin kuvia miten ratkaisee rakentelujuttuja ja miten pyörittää peltiä tai tekee jotain teknisiä ratkaisuja. Kaikkia kyseisiä kirjainautoja on kuitenkin satoja tässäkin sossuvassuviherlandiassa.

    Mielenkiintoiset tekniikka jne jutut vähentyneet. Onneksi oli tuo timon 1957 juttu.

    Itse ainakin pidän jenkkipalstalla päivittäistä tai viikottaista otsikkoa moottori ja peltihommista mitä milloinkin on työnalla. Ehkä niistä saa enemmän irti kuin botox kuvista?
    Nyt hiomaan. Se tekee hyvää mun keskivartalobotoxeille
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Jokainen voi vaikuttaa OD:n sisältöön.
     
  5. TopyCa

    TopyCa Gearhead

  6. TopyCa tykkää tästä.
  7. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Tässä toteutuu se eräs sosialismin teoria. Kukin kykyjensä mukaan.
    Jos ei lahjat riitä teknisiin tarinoihin niin voi voi. Silloin laitetaan vaan daamien kuvia tai jotain. OoDeen säännöt ilmeisesti eivät kuitenkaan kiellä toistaitoisia tai muuten vaan lahjattomia töhertelemään foorumille.
    Omalta osaltani joiltain osin kiellän Auliksen kritiikin uretaanibumber ja botox daameista. Esim allaolevan kuvan olen joskus laittanut E-Body keskusteluun kuvituskuvaksi. Ei uretaania, ei botoxia. Söpö tosin kyllä.
    20 vuotta sitten kun suomenkieliset foorumit merkkisivustoja lukuunottamatta olivat vähissä niin oodeellekin riitti kuhinaa. Nyt on vissiin runsauden pulaa, esim FaceBookissa on about miljoona eri ryhmää ja suljetut ryhmät päälle. Pienestä kielialueesta ei vaan riitä kaikkialle väkeä kun useimmilla on muutakin elämää.

    [​IMG]
     
    Gary Grand ja Catiska tykkäävät tästä.
  8. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Niinpä, ei liity kyseiseen dodgeen mutta keskusteluun. Kiinnostavuus misuihin joko vähissä vaatteissa tai ilman liittynee jokaisen henkilökohtaiseen libidoon ja sen voimakkuuteen. Se että rasvakudosta on juuri oikeissa paikoissa sopivasti, lisää mielenkiintoa. Kumitisseistä en perusta itse. Tosin en ole niitä kokeillut. Never say never. Ameriikan autot on taas parasta mitä voi harrastaa housut jalassa, jos eka olikin ilman niitä. Yhdistämällä nämä kaksi asiaa saadaan alkuräjähdystä vastaava voima joka pitää elämää yllä. Ugh olen puhunut.
     
  9. Kelpaaks tää:

    [​IMG]
     
    Gary Grand, kad_boost ja Catiska tykkäävät tästä.
  10. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Onpa niin ysäriä tuo tri-five Chevy.... :rolleyes:
     
  11. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Aulikselle kommenttia ja ajattelunkin aihetta.
    Ei tänne foorumille kaikki laita noita rakenteluvaiheitaan projektimuodossa. Syynä voi olla kateelliset kommentit vaikkapa joistain rodi- tai viivanajopuolen vehkeisiin tehdyistä ratkaisuista joista alkaa ininä että miten ihmeessä sellainen on saatu leimattua.

    Myöskään sitä puritaanisontaa ei määräänsä enempää kukaan jaksa, eli että miksi joku VIN koodi Moparissa on väärän vuosimallin kuramatto tai rodissa käytetty muutakin kuin pre 50's osia.

    Rodeja voi tehdä mistä ja miten haluaa, vaikka tosta linkatusta kapineesta eikä kukaan sitä pysty estämään muuta kuin omissa pikku piireissään tai märissä unissaan :D.
     
    Fileeraus ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  12. Rebel_1996

    Rebel_1996 2nd gear

    Mä en viitsi postailla mitään, kun en tiedä onko mulla tarpeeksi verotettavaa tuloa tälle forumille. Sekin asia tuntuu olevan Aulis Hämeenkorpi -nimimerkin seurannassa.
     
  13. Mää oon sitä samaa persaukista porukkaa. Joka aamu 6.00 - 7.00 joutuu menemään talliin.
    Tänäänkin pari autoa käynyt tuossa kyttäämässä että oonko tallissa, joku varmaan pitää kirjaa siitä tuleeko 160tuntia kuukaudessa rakentelua.
    Ei ole vara teettää muilla kun ei oo päässy demaripalkoista kapitalistien listoille.

    Onhan maailma täynnä rottarodiprojekteja, todella edullisestikin. Mutta palstoilla ne parhaat autot rakennetaan, ei tallissa.

    Jos jenkkisarjoja uskoo niin kaikki autot on hotrodeja, joten Rodi se on vaikkei siltä näytä.

    A
     
  14. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    "Itse ainakin pidän jenkkipalstalla päivittäistä tai viikottaista otsikkoa moottori ja peltihommista mitä milloinkin on työnalla."

    Tuo on hyvä juttu - helpompi sivuuttaa kun ovat yhdessä paikassa....

    Itseäni kiinnosti alusta alkaen OD sen vuoksi että oli "laidasta laitaan hulluja yhdessä".

    Sitten tuli uusi omistaja ja se isojako, puolet (?) meni Kellariin, osa muualle, osa lopetti ja loput pysyi täällä.
    OD on ollut 90% "Pussihousu vapaa" mutta taitaa sekin loppua?
    En vaan jaksa, mielenkiinto loppuu alkuunsa jos KAIKKI on oltava "kuten oli valmistettu" Kekkosen aikaan.
    Olin, ja olen yhä, KLBn suuri fani ja MOBILISTIn kannattaja mutta rajansa kaikella. Eikä hänkään ole joustamaton jos/kun fyrkka ja/tai taidot ei riitä 100% aitouteen.

    Kaikille on tilaa, tai ainakin pitäisi olla. Muuten kaikki forumit kuihtuu pikku ryhmien keskinäisiksi kuppikunniksi.
     
    Gary Grand, Kustom STW ja Volvo_5.7 tykkäävät tästä.
  15. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Saitteja on jopa ihan liikaakin.
    Omasta mielestä paras olisi yksi iso portaali josta sitten voisi valita autonsa tai mielenkiintonsa mukaan.
    Miksei näitä voi yhdistää?
     
  16. Jos hiukan palatataan alkuperäiseen aiheeseen, niin mitäs aloituksen Dodgelle pitäisi foorumistien mielestä tehdä.

    Jos itse aloitan, niin minusta Dodgen lättäpääkutonen on ihan liian hieno moottori hävitettäväksi. Siksipä minusta sitä mihinkään lässykkään pitäisi mennä vaihtamaan (joo, tiedän että se on hyvä). Sitä lätyskää voisi jotenkin hiukan virittää ehkä..

    Enkä vaihtaisi väriäkään mihinkään kivaan pinkkiin..
     
  17. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    -54 Dodge pickupin kokemuksella olen samaa mieltä lättäpäästä. Sen sijaan keskittyisin voimansiirron ja alustan paranteluun, näillä saisi ajomukavuutta ja käyttökelpoisuutta parannettua. Vaikka esim. jostain Toyota HJ:stä kaikki kilkut ohjausta myöden. Päällisin puolin saisi jäädä suhtkoht alkuperäiseen asuun, siis tehtaan jäljiltä uuden, ei tämänhetkiseen rytökuntoon. Modernimmat renkaat alle, mutta ei mitään läskipalloja.
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  18. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Arvaan;
    Suomessa on 24 puoluetta ja 5,3 miljoonan kansa.

    USAssa 2 ja 332 miljoonaa....
     
  19. Ei hassumpi resepti!

    Lätyskään voisi asentaa vielä, vaikka TBI:n:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Jaa että afrikkatojotan osilla muuttuis dodge makiaks peliks ajella...!
     

Kerro tästä muillekin!