Halpa Hot/Rat Rod aihio - kiire!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja TopyCa, 21.11.2022.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kumpainenkaan ei oikein toimi.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Just niin. Minäkin oon shoppaillut yhden Tojon akselin talteen odottamaan että seiskavartti joskus porsii. On noi moparin akselit kuulemma heikkoja. En tosin ole rikkonut vielä yhtäkään 41 vuoden aikana.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  3. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Voi ne osat Amerikastakin hakea, jos sieltä paremmat/sopivammat löytyy. Tojotista lähinnä visioin HJ80:n alustaa.

    Kai se vähän muuttuisi, jos akselit tuetaan kierrejousin ja tukivarsin, levyjarrut tehostimella tulisi akseleiden mukana, tehostettu ohjaus ja lootaan enemmän ja sujuvammin toimivia vaihteita. Manuaalilaatikko pitää tuollaisessa olla, vaikka yleensä muuten olen automaatin kannalla.
     
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Muuttuis toki. Mä ehkä valitsisin amerikan autoon amerikan tekniikkaa silti. Varsinkin mottiosastolla tommonen japanialaisen hyötyajoneuvon tekniikka jättää mielestäni toivomisen varaa kun puhutaan hot rod / rat rod ajoneuvosta.
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  5. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Minähän olinkin visiossani jättämässä sen lättäkutosen voimanlähteeksi, enkä ollut tekemässä minkään sortin rodia.
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Jaa. Menin kuvittelemaan vision liittyvän tähän topikkiin.
     
  7. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Tuosta alkuräjähdyksestä aasinsiltana vuosituhannen vaihteen kieppeille. Isäni sanoi kerran jotenkin tähän tyyliin että " Paljonhan ne noista homosuhteista puhuvat mutta lajin säilymisen kannalta perinteinen heterosuhde on ainut mahdollinen."
    No jos nykypäivänä katsellaan ympärilleen niin lajin säilyminen ei oo välttämättä kovinkaan tarpeellista.
     
    FuryIII '71 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  8. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Vastasin Migueloksen välikysymykseen, joka kuului seuraavasti:

    "Jos hiukan palatataan alkuperäiseen aiheeseen, niin mitäs aloituksen Dodgelle pitäisi foorumistien mielestä tehdä."

    Edit: Niin ja mun mielipiteeni on pohjimmiltaan sellainen, ettei kyseessä ole rodiaihio ollenkaan.
     
  9. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Niin, olen joskus ennustanut että ihmiskunta tulee tuhoamaan itse itsensä jollain aikavälillä. Joko sotimalla, tuhoamalla muuten esmes saastuttamalla elinympäristönsä tai jotain. Ehkä kuitenkin tuhkani on jo sitä ennen todennäköisesti ripoteltu dodgen lavalta 6-tielle.

    Mitä tulee 1942 dodgeen niin se on minusta militariaa. Parhaimmillaan alkuperäisenä.
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Totta. Aiheeseen palattiin hiukan.
     
  11. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    No olkoon sitten rodiaihio, kun otsikossa sellaiseksi julistettiin.;)
     
  12. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Yksi asia joka on erilainen Suomessa ja Jenkeissä kun on puhe "Rat Rod'eista" on se että Suomessa ne tuppaavat olemaan romuja ja rakennettu herättämään pahennusta.

    Jenkeissä taas ne ovat taiteellisia ja persoonallisia ja täynnä kivoja ja nokkeleita yksityiskohtia.
    Myös tekniikka voi olla ihailtavan erilainen. Ja ne voivat olla $ 1000 - 100 000+ hintasia...

    Voisin panna pari kuvaa malliksi yhdestä suosikistani mutta ei ole missään "kuvapankissa".
    Miguelosta en uskalla vaivata, voi ampua minut :)
     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Hmm. Olikos se GM:n eka nipussa pysyvä ja voimaa tuottama Duramax mistä päin? Ettei ollut GM:n Japanin tiimin piirtämä... Ja olikos Fordilla joskus jonkun hiperf kutosen kanssa ongelmia (Yamaha tms) että tuottaa enemmän kuin V8. Jne.
     
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Siitä vaan dieselrodeja rakentamaan, ei oo multa pois! :rotfl:
     
  15. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Olkoot sitten rodi tai hotti, mutta hienon peli tuollaisesta sais. Ainakin jos ei pitäydy pensakoneessa, ja jotain tuhon henkeen tekis:

     
    Kustom STW tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!