305 poraus tarve

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tommi3, 3.12.2022.

  1. tommi3

    tommi3 1st gear

    kannattaako porata vielä. 94.98mm mittasin reijät eli n.0.1mm välyksellä tulis uusilla valumännillä.. naarmuja ei ole ja parin satkun sisään suorat.
     
  2. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Riippuu varmaan mitä muuta sille pitää tehdä ja mitä meinaat tehdä tai mihin käyttöön ?
     
  3. tommi3

    tommi3 1st gear

    Veneeseen vanhan haljenneen lohkon tilalle. kampiakselin ajatin 010" läpi ku yks kk kaula oli hieman alle toleranssin. uuet männät ja nokka+nostajat tulee myös. sitä arvon et meneekö poraaminen hukkaan, ylärajallahan se liikkuu tehas arvojen mukaan mutta ei oo noista niin kokemusta että haittaako siellä jos toisella kympillä alkaa välykset olee jossai vaiheessa. 350e se poraus kuitenki ni:odroll:
     
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Aika turhana pitäisin noinkin suorapyttyisen poraamista, vähän reilu välys ei juurikaan haittaa.

    Venekoneista yleensä, jos ne ei ole halki niin vähintäänkin muutamat pytyt todella syöpyneitä, ja joissakin ohutseinämäisissä pytyt menee 5 satkua soikeiksi kun kannet kiristetään, että siihen nähden tuo sun lohkohan on aivan loistavassa kunnossa.
     
  5. tommi3

    tommi3 1st gear

    nonii sehä voi olla jopa paree sitte ku paksuilla öljyillä kuitenki tykkään noita vanhoja ajella että löytyy toleranssia. uuet renkaathan ne huohottamisen pitää kurissa:)
     
  6. tommi3

    tommi3 1st gear

    Nojoo.. pääsin ajan kanssa mittaamaan nyt kunnon kellolla niin soikeutta tosiaan ei ole kun se 2satkua ja kuluma max 7satkua parissa pytyssä mutta ainoastaan yläpäässä niissä kohti missä renkaat käy pysähtymässä. eli 2 reilun renkaan levyistä 7satkun lonttoa yläpäässä. syököhän se uudet renkaat kuin nopeesti vai pitäskö suosiolla porata:(
     
  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ei siellä sais ainakaan terävää kynnystä olla johon uudet renkaat ottaa kiinni, mutta miltähän nuo näyttäis hoonaamisen jälkeen.. jos ihan porakonehoonilla kokeilet.
     
  8. tommi3

    tommi3 1st gear

    jeps porahoonilla ajelin ja terävää eikä kynteen tuntuvaa ole tosiaan, pahimpaan pyttyyn jäi 4satkun urat renkaitten pysähdys kohtaan mut loivathan ne on. taian lyyä läjään ilma porausta..
     

Kerro tästä muillekin!