Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. sirkus

    sirkus Gearhead

    Miten ihmeessä crd saa viemään matkassa 9o_O. Mulla on suurimmillaan näyttäny kuomukärry perässä 100km/h 8,5 luokkaa. Hemi sedan vei muuten saman kärryn kaa 90km/h 13 luokkaa.
     
  2. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Eikös noissa oo mersun alusta? Onko ajettavuudessa eroa meseen?
    Ihan uteliaisuudesra kysyn..
     
  3. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Kyllä se mun kokeilema oli hieman mersua pehmeämpi ja fiilis vähän leppoisampi ku saksalainen.
     
  4. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Olisko ollu 130km/h marssivauhti. Sitten kun ajeli pienempää tietä ja ohitteli reippaasti niin 9,5
     
  5. sirkus

    sirkus Gearhead

    Ex -08 crd sedanilla kävin jokus etelässä niin et tuli ajettua motarilla ja kesällä tavannu laittaa vakkariin sen 140 eikä kyl kulutus liikkunu ku jossain 7 lukemis. Ja ohittelua tulee kyl harrastettua itekki paljo. Ex -05 hemi sedan vei vähempi ku ton 9.5 tien päällä.

    Crd ilmotetut lukemat kuiteski on matkassa luokkaa 6.5 ja kaupungissaki alle 11 ja optimoidussa/ deletoidussa todelliset helposti alle ton.
     
    Muokattu: 22.12.2022
  6. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Noh,nämä on itse ajettuja. Ei ne siitä muutu vaikka kuuhun ois joku ajanu litralla.
     
  7. Morgan 5.7

    Morgan 5.7 1st gear

    Aika hyvin ne on ajastettu, mulla meni saman vuosimallin alkuperäinen akku vaihtoon syksyllä ;)
     
    karivanner1 tykkää tästä.
  8. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Tuli hankittua tuollainen 2006 HEMI ja nyt NAG1-laatikko tuntuu noin 50km/h vauhdissa vaihtavan välillä liian aikaisin isommalle/turbiinilukko lyö kiinni ja vähän jurnaa. Muuten kulkee hienosti eikä mitään vikavaloja vilku. Autossa huollot tehty aina ajallaan ja kilometrejä mittarissa noin 175000. Ei mitään räpellyksiä/virityksiä tehtynä.

    Onko tämä ihan ominaisuus vai pitääkö huolestua?
     
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ensimmäisenä öljytikku hankintaan ja vaikka App-car ohjelma ja OBD palikka, että näet laatikon lämmöt. Öljytikku oltava missä on mukana asteikko eri lämmöille. https://appcar-diagfca.com/en/
    Seuraava vaihe.
    Laatikon öljyt vaihtoon, conductor plate ja turbiinin lukon solenoidi. Niin ja tärkeimpänä uusi sähköliitin, ettei öljy pääse kiipeämään johtoja pitkin boksiin. Vaihteistokaupasta voi katsella hintoja. Joskus pelkkä solenoidin vaihto auttaa. https://vaihteistokauppa.fi/product/369/solenoidi-7226-tcckyb-venttiili-mercedes
    Ja jos NAG1 tuntuu laiskalle, laittaa Tranzformer boxin sinne, niin johan muuttuu NAG1 käytös. https://www.zautomotive.com/product/z_tz_g1/
    Kannattaa myös vilkasta mitä Mersumiehet kirjottelee 722.6/W5A580 laatikosta, koska sama laatikko.
    Tai sit vaan ajelee onnellisena auringon laskuun ja toteaa, että ne ei ole vikoja vaan ominaisuuksia :D
     
    isalmela tykkää tästä.
  10. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Appcar hankittu ja OBD-palikka tekee Saksasta matkaa Suomea kohti parhaillaan.
    Huoltokirjan mukaan tähän on muutama tuhat kilometriä sitten vaihdettu laatikkoon nopeusanturit (ilmeisesti tuo "conductor plate"?), öljyt ja suodatin. Ei mainintaa tuosta liittimestä.

    Öljytikku täytynee hankkia. Tämä varmaan ajaa asiansa: Automaattivaihteiston mittatikku MB 722.6xx sähköiset | Motonet Oy ?
    Onko tuohon öljynmäärän tarkistukseen jotain hyvää "for dummies"-ohjetta tarjota?

    Tuo auringonlaskuun ajelukin kuulostaa kyllä ihan houkuttelevalta vaihtoehdolta sen sijaan, että joutuisi autoliikkeen kanssa alkaa vääntämään jotain laatikkoremppa-asiaa.
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^Omasta kokemuksesta sanoisin, että noilla conductor plate yms. kotikorjauksilla saa siirrettyä laatikkoremonttia melko tasan 5 000 km ja uskoisin siinäkin suurimman vaikutuksen olevan huuhtelemalla tehdyllä öljynvaihdolla.
    Miulla tietysti virityksellä on melkoisesti osuutta asiaan, joten ehkä joku toinen pääsee auringonlaskuunkin saakka, varsinkin kun ei tiedä millaisten oireitten takia tuo conductor plate on vaihdettu = kannattaisikohan kilauttaa edelliselle omistajalle?

    Sivuilla 126-127 on pitkä selostus miun laatikosta ennen totaaliremppaa, lyhyt jatko-osa siihen: Jenkeissä joku vahvistukset tehnyt oli laittanut puumerkkinsä laatikon sisään, nyt se on yliviivattu ja siinä lukee "Reinforced by Siekkinen".
    Olisihan tuohon voinut jatkaa vielä "with Kolene steel plates and Alto Red Eagle clutches":odwink:
     
    Muokattu: 3.1.2023
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Toi motonetin tikku ei ole hyvä, se ei näytä öljynmäärää eri lämpötiloille. Ai mistä tiedän...
    Eli pitää olla tikku mikä näyttää öljyn korkeuden milleinä, sit sitä korkeutta verrataan taulukkoon mikä näyttää oikean korkeuden tietyssä lämpötilassa.
    Jos MDS on käytössä, niin se voi aiheuttaa jurinaa hiljasissa vauhdeissa kun moottorijarrutusta tekee. Mutta muuhen sen ei pitäs vaikuttaa.
     
    Stetson tykkää tästä.
  13. MudMax

    MudMax Gearhead

    '08:ssa on mennyt varmaan ajastimen asetukset pieleen, kun laitoin keväällä ainakin jo kolmannen akun. Auto on tosin luultavasti seissyt lähes kaikki talvet, joka taitaa olla akulle suurempi riski kuin jatkuva ajo.

    Oletin ennen etteivät akut kestä sen takia kun kontissa olevassa akussa ei ole edes lämpötila-anturilla säädeltävää latausta, luulin aiemmin että sen ansiosta '03 Durangon alkup. akku kesti joulukuulle 2020 kuollen myöskin kertalaakista. Herättelin tämän vielä kiinanwebaston jatkuvasti ladattavaksi virtalähteeksi, niin parin kuukauden päästä akun kansi oli päättänyt hypätä huoneen toiselle laidalle, se on ollut kirjaimellisesti viimeinen kertalaaki sille akulle.

    Akkuun sellainen vinkki, että poliisi Chargereissa on 1.5" pitempi Group 49 akku ja siihen saa kiinnityssarjan P/N 5112059AB tai entistä brackettia voi lyhentää tai kiinnittää hihnalla yms....
    Mie laitoin Biltema 80-900 AGM-akun, joka tosin jo tyhjentyi nyt syksyllä kun unohtui akunkenkä paikalleen 6 viikoksi, elpyi kuitenkin lataamalla.
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itse laitoin Exiden EA1000 akun, kun oli sopivasti vielä kanta-asiakas tarjouksessa. Laitoin vain liinalla kiinni. Pitää kesällä sit muokata kiinnikettä, että saa sillä kiinni.
     
  15. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Vinkkiä mistä tuollaisen tikun löytää josta tuo mitta-asteikko löytyy? Mielellään jostain PK-seudulta niin pääsee loppiaisena mittailemaan.
     
  16. US-Parts, Holkkitie 10.
     
  17. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Eilen iski yks 300:sen tyyppivika eli vaihdekeppi ei liikkunut mihinkään. Onneksi juutuubi on täynnä videoita (ja paikallinen tuttu korjaaja Mahlamäen Pave autto alkuun vinkeillä) ja se menikin ilta sitten purkuhommiksi.
    Sehän se siellä sitten oli, mikä kaikissa videoissakin oli eli etummainen lukitusholkin muovi mikä pitää jousta kiinni oli poikki.

    Koko vaihdekeppi maksaa uutena aivan hulluna, mutta tota osaa saa parilla kympillä.
    Oma tuli korjattua nyt vaan niin että jousi ruuvattiin ruuvilla kiinni.
    Meinaan silti tilata tuon oikean osan tulevaisuutta varten.
    [​IMG]

    Tunti ja puol siinä meni. Ois menny nopeemmin, mutta tuli tehtyä se virhe aluksi että yritti päästä vähemmällä purkamisella. Lopulta keskikonsoli oli kumminkin pakko irrottaa pois tieltä.

    Sama osa on muissakin Chryslereissä ongelma missä sama vaihdevivusto.

    osaa saa suomesta: https://www.uspartsperformance.fi/varaosahaku/dor924-706
     
    Muokattu: 11.1.2023
    isalmela tykkää tästä.
  18. isalmela tykkää tästä.
  19. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    vaihdoin tuon osoitteen omaan viestiini :) Kotimaistahan suositaan tietysti kun niitä täältä vaan saa. Itte menossa sinne parin viikon päästä niin kerkesin tilaamaan jo kämpille. :)
     
  20. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Käsitinkö oikein, että tuo orkkis on muovinen ja US-partsin korvaava on metallinen? Eli kannattaisiko tuo vaihtaa vaan saman tien omaankin ennen kuin hajoaa?
     

Kerro tästä muillekin!