Super Sportti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja max, 8.10.2015.

  1. max

    max Double Gearhead

    Endure-X vois olla meidän ikämiesten lääke performanssiin jossain tilanteessa...
    No nyt on kuitenkin kyse nostajista jotka ovat Comp Cams 883-16 BBC Endure-X Solid Roller Lifters.
    Ovat rungoltaan .300" pidemmät kuin normaalisti.Mitä sitten normaali näissä meinaakaan,kun variaatioita näissä on paljon.
    Sen verran tutkin noita että ainakin Bow Tie ja gen VI lohko noi kelpuuttaa.
    Kysymys kuuluu,että voiko noi laittaa normi gen.IV lokiin tai World Merliniin?

    Yksi nostajista on risa,rulla heittänyt henkensä ja neulat tiessään.
    Voiko noita em.nostajia ostaa US-Partsista yksin tai parina?
     
  2. Herje

    Herje Double Gearhead

    Partsin tilannetta en osaa sanoa myydäänkö pelkästään 16 settinä.
    Ite tilasin Summitilla irtonaisena pari nostajaa kun oli Partsista ostetusta setissä 2 valmiiksi paskana olevaa nostajaa.
    Partsille pojot reklamaatio hoitamisesta.

    Mutta Ankkalinnassa nostajia saa yksittäisen, pareittain, tai 16 setissä.
    Just tuli Summitilta kamaa 8 päivää tilauksesta ja kamat kotona


     
  3. max

    max Double Gearhead

    Pannaanpas tähänkin tarve osasta ettei ihan huku tuonne ostetaan ilmoihin

    Olis tarve imusarjan ja kaasuttimen väliin tulevasta spacerista/adapterista.Imusarja on 4500 Dominator jako ja kaasari tavallinen 4150 Holley.
    Saisi olla 2"korkea.
    Esimerkiksi Edelbrock 8716(EDE8716) tai vastaava.

    Edit.Tottakai 750cfm.Holley Dominator kaasari myös huomioidaan jos jollain olis semmonen ihme jouten jäänyt.
     
    Muokattu: 27.12.2022
  4. Riku Rotten

    Riku Rotten 3rd gear

    On mukava ketju lueskella, vedin kaikki 33 sivua putkeen. Antaa syvyyttä käsitteelle rakkaudesta valurautaan.
     
  5. max

    max Double Gearhead

    [​IMG]
    Kyllä tuolle Osmollekkin on kehittynyt vahva kiintymys valurautaan.
     
    fxsts, sleepercooler, Gary Grand ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Osmon habitus vaikuttaa siltä, että herra on large journal lohko itsekin.
     
  7. max

    max Double Gearhead

    Viimeksi taisi eläinlääkärin vaaka asettua 70kg lukemaan.
    Hiljakkoin tallikaverille pizzakuski Ahmed toi hänelle pizzaa ja Osmo tottakai heti tarkastamaan että milläs asialla sitä tontille tullaan.
    Osmo on lempeä kaveri,mutta Ahmed siirtyi kyllä nopeasti takasin autoonsa kun sen näki.Hieman taas hymyilytti tilanne,ja sain hetken aikaa selittää että ei ole mitään pelättävää.
    Se on hämmästyttävän kiinnostunut tallin touhuista eikä pelkää kovia ääniä.
     
    sleepercooler, Gary Grand, LehtinenA ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Sama täällä, en toki yheltä istumalta...
    koiralle vai Ahmedille:D
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  9. max

    max Double Gearhead

    Valmistaudun 427 dynoralliin ja päätin vähän vilkasta 750 cfm.HP series DP kaasarin sisään joka sitä ruokkii jo senkin takia että toisiopuolen pumppu on jumissa ja ensiöpuolikin jähmeä.
    Tämä siis sellainen main bodysta blendattu ilman ryyppytornia oleva versio ja down leg boostereilla.Aivan loistava kaasari kylläkin kadulle ja stripillekin.
    En muistanut suuttimien kokoa ulkoa ja nehän näyttivät olevan 72/72 ensiö ja toisio 84/84.
    Nämä koot ovat dynon jäljiltä Santalan käsialaa,ja toiminta ollut hyvä myös kadulla näillä asetuksilla.Mikä selittää että suuttimien ero on mielestäni aika iso?
     
    Muokattu: 29.12.2022
  10. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Muutenkin nykybensan jäljiltä seisonut kaasari on syytä rassata huolella carb cleanerin ja paineilman avulla, kaikenlaista töhkää sinne kertyy kuivuneesta bensasta.

    En näkis suutinkokoja mitenkään poikkeuksellisena, jos takana ei ole powervalvea. Pv:han on noin 10 numeroa suutinkoossa. Holleyn numerolla voit tarkistaa mitkä suuttimet siinä on ollut alkujaan, mutta jotain lähelle tuota?

    Mielenkiinnolla odotamme dynon tuloksia, kerro hiukan kuitenkin että mitä kone pitää sisällään ja mihin se on menossa? Kun eikös sulla ollut joku n. 540cid kone menossa pickupiin?
     
  11. Onko se keksintö joku tämmöinen:

    https://www.holley.com/products/fuel_systems/carburetors/street_strip/parts/0-82751

    Siinä on vakiona:

    Model 4150
    Primary Main Jet 77
    Primary Power Valve 4.5
    Primary Pump Nozzle Size 28
    Product Type Carburetor
    Secondaries Mechanical
    Secondary Main Jet 84
    Secondary Pump Nozzle Size 31
     
  12. max

    max Double Gearhead

    Se on juuri tuo malli jonka Miglu linkkasi.Samalla rupes muistikin palautumaan mitä tapahtui.
    454 kävi niin paksulla vakio ensiöpuolen suuttimilla pysyen just ja just käynnissä,että niitä pienennettiin 77 koosta 72:een.Toisio puoleen ei sit kajottu.

    Mä olen nyt saanut tässä elämässä toisen mahdollisuuden,joten rupes tuntumaan siltä että en halua härnätä kohtaloa enää yhtään änkemällä 565:sta Merliniä pellin alle ja vetästen pikkiksen jonkun tolpan ympärille.

    565 meni vaihtoon 427:kaan.
    Tästä 427 BBC motista tuleekin aika makee,sillä siihen kelpuutettiin vain vanhoja viritysosia.
    Löytyy mekaanista laahaavaa Cranea(iso),Weiand Team G imusarja,World Merlin Rect Port kannet,Pete Jackson metakka jakopäätä.Tämän kaltaista vanhan liiton kampetta,kun menneessä edelleen elää,niin mikä vois enempää kiinnostaa.
    Kuvaa ja tuloksia tulee kun on jotain konkreettista esittää.
     
    Muokattu: 30.12.2022
    68corvette, Kustom STW, tapio.t ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Olisiko venturin koko. Nimittäin juuri eilen minulle selvisi että omassa Hollikka 800 dp kaasuttimessa on toisiossa isommat venturit ja suuttimet oli kaupasta tullessaan 71 / 85. Samoin toision kiidytyspumppu on myös isompi 50 cc. Tällainen kaasari on tarkoitettu kevyeen manuaali-autoon ja sehän tuo Poncho on :odcool:.
     
  14. max

    max Double Gearhead

    Mitkä suuttimet sulla on nyt ensiö/toisio puolella ja onko tämä sun 800 Holley perusmalli,HP,XP vai mikä,niitä kun on montaa sorttia?
     
    Muokattu: 30.12.2022
  15. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Kaasari on perus tuplapumppu: 0-4780C. Nyt suuttimet on 74 / 85 mutta voi vielä muuttua koska juuri hetki sitten asensin laajakaista-lambdan ja ajamaan ei vielä ole päässyt. Paikallaan olen kaasutellut ilman kuormaa ja näytti menevän hieman rikkaalle kun nosti kierroksia. Toision koko selviää aikanaan keväällä kun pääsee kokeilemaan täyskaasulla. Mutu on tällä hetkellä kuitenkin sellainen että valmistajan valitsemat suuttimet 71/85 voi hyvinkin olla lähellä oikeaa. Ensiön suuttimiin vaikuttanee myös ennakon suuruus, eli tarkoitan tilannetta kun kruisataan pintakaasulla. Mulla ennakko pyörii max 51 kruisatessa pienellä kaasulla kun alipaine on kierroksilla suuri. Kokonaisennakko 15+23+13. (perus+keskipako+alip.)
    Täyskaasulla alipaine poistuu eli 15+23 = 38.
     
  16. max

    max Double Gearhead



    Naisystävä kysyi onko tuossa "Merrelissä" jotain vikaa kun se noin"prätkättää" katsoessaan videoklippiä.Yritin selittää jotain motin luonteesta,mutta tais mennä selitykset taas hukkaan.
    Mikä on sitten"Merrel"?Hänelle mikä tahansa Chevyn osa on Merrel.World Productsin Merlin motin osat ovat hänelle Merreleitä.
     
    Kustom STW, Selli, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. max

    max Double Gearhead

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Tässä 427 motissa on tosiaan Grumpy Jenkins series Merrel...Merlin kannet.Imukanavat ovat 345cc kokoset,mitkä ovat vähintäänkin riittävät pieneen 427:kaan.
    Männät ovat ZL-1 ja L88 koneesta tutut takoset ja laskennallinen puristus on 12:1 näiden kansien kanssa.
    Nokka on Crane 134761 mekaaninen laahaaja.Dur.266/276@050.Lift 0.600/0.620.LSA.110.
    Imusarja Weiand Team G Dominator jossa 4150 adapteri.
    Toiveissa oli Tunnel Ram koska mulla on kaksi Predator pensan tärvääjää,mutta kun ei tunnelia löytynyt,niin mennään aina luotettavalla 750DP Holleylla joka kuvassakin näkyy.
    Bloki on 4bolt ja teräsakseli.Vintage teemasta sen verran poikettiin että turvallisuus syistä laitettiin H-profiili veivit,koska saattapi olla railakkasti kiertävä motti.Jää nähtäväksi mitä tulevassa dynossa taas sattuu.
    Mitä kehittää voimoo?Arvauksia kehiin.

    Suuret kiitokset Haminaan tässä projektissa.Ei olisi onnistunut ilman apuja ja tästä tuli hyvä fiilis lievästi sanottuna hankalassa elämän tilanteessa.
     
    LPV, teippi-mikko, fenix ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Riku Rotten

    Riku Rotten 3rd gear

    Kun luin sanan arvauksia, niin mieleen putkahti luku 603. Joten arvaukseni on 603hp ja vääntöä 550.
     
  19. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Nyt on sellainen motti josta villeimmät uneni muistuttaa. Mutta yli 40 miljoonan lottopotti meni Kauhavalle ( Pekka hoi ) joten unelmoidaan vielä ja eletään hengessä mukana. Minua kiinnostaa tehon kierrosluku, arvaan 7100 rpm, jos venat pysyy mukana.
     
    max tykkää tästä.
  20. max

    max Double Gearhead

    Kiitos,mukava että valurauta aiheuttaa märkiä unia.
    Ei nämä kyllä aivan lottovoittoa vaadi.Nokka joka on uusi,löysin Malmin Swapistä oli 80e.Samalta myyjältä uudet H-profiiliveivit 200e.Kairaamaton Team G imusarja 150e.Pete Jackson jakopää 50e.ja tätä rataa.
    Tämä on taas sellainen keräilyerä motti,osa sieltä ja toinen täältä,ja katsotaan mitä tapahtuu.Mielenkiintoinen kyllä.

    Tulppahan tuossa todelliseen voimantuottoon on nuo kannet.Vaatisi pirusti kairaamista jotta olisivat hyvät ja palotilan muotoilu vanhakantainen GM/LS6 tyyppinen,Mut ei se mitään,päätettiin mennä minkälaisina ne on tehtaalta tulleet.

    Venttiilien sekoilusta sen verran että mekaaninen laahuri on pelastanut mut ainakin kerran moottorituholta näissä BBC moteissa(454) kun moottori karkasi taivaisiin.Tässä 427 motissa on titaaniset retainerit keventämään venttiilikoneistoa ja nokkahan on tässäkin mekaaninen laahuri.
     
    Muokattu: 18.2.2023
    LPV, Seevu, Herje ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!