Sähkölaite se on tämäkin!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja mpower, 16.1.2023.

  1. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Kyllä niin mukavasti taas ottaa nuppiin nuo sähkölaitteet, ettei paremmasta tai pahemmasta olis väliä, juu!
    Vaikka ei nyt suoranaisesti ainakaan kaasarikoneisiin liity, niin ehkä nykyisiin täälläkin oleviin ruiskuvehkeisiin! Tietokone, tuo ihmisen luoma ihme vekotin, niin monessa tarpeen on.Täälläkin jo monet läppäriä naputellen moottoreitaan säätävät, ja onhan se mukavaa näpytellä seoksia käsiään likaamatta!:)

    Mutta asiasta kolmanteen, minäkin "olevinaan " kiireinen eläkeläinen olen, ja olenhan minä!:D
    Hirmu into nyt tuli, nääs kun kaveri osti semmosen läppärin missä SSD kiintolevy. Yhdessä eilen saatiin uusi masiina toimimaan! No juu, mää sitten sekundaattorilla tutkin asiaa, kaverin läppäri sekunneissa aukes kun SSD levy! Mulla 2 min30sek!:) Ottaahan se nuppiin juu!

    No juu, mää sitten ajattelin fiksu nörtti olevani, kaupasta innoissani jo aamulla hain 256 Gt SSD muistin ja kaapelin millä tiedot siirtää. Juu,ja sitten tutkin ilmaisohjelmia millä vanhan HDD:n kopio nyt sitten uuteen SSD juttuun siirretään.

    Juupati juu, kyllä niitä varmaan on, mutta kun mää näissä tietokonejutuissa tumpelo! Semmonenkin ilmaisohjelma oli, nääs en mää ihan tyhmä kuitenkaan, niin kun se vanha läppärin HDD oli 1TB ja tää mun SSD vaan 256 GB mikä hyvin riittäisi, niin eikös ilmoittanut, ei mahu ny ei sitten millään!:eek:

    No juu, ei varmaan mahdu jos on tarkoitus tehdä suora kopio HDD:stä! Mutta eikös ny oo aivan sama kuvitellen, sä kirjoitat tuhatsivuisen romaanin jossa vain 100 sivua tekstiä! Muut sivut tyhjiä! Pitääkö tyhjätkin sivut kopioida!? No joo, onhan se tietysti niinkin, sitten se on "täydellinen" kopio paljon tilaa vieden!:rolleyes:

    PRKL! Nyt pitäisi sitä paljon puhuttua tekoälyä käyttää niin firmat kuin ihmisetkin, mutku ei sitte niin millään osaa tai lanttu leikkaa!:) Semmossia sähkölaitteita sitten tänään juu!:)
     
    Muokattu: 17.1.2023
  2. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    En minäkään mikään bitti-nikkari ole ja välillä tekee mieli poistaa tietokoneet tykötarpeineen ikkunasta pihalle jäähtymään, mutta tuolla Kingston:n kitillä päivitin aikanaan 2.5" SSD-levyn perinteisen HDD-kovalevyn tilalle vanhaan fläppäriin.
    Koneesta tuli nopeampi käynnistymään ja muutenkin alkoi toimimaan paremmin, kannatti tehdä.

    https://www.verkkokauppa.com/fi/product/173944/Kingston-SSD-Installation-Kit-asennustarvikepaketti

    Olin varma ettei homma onnistu, mutta niin se vaan kloonasi vanhan levyn uudelle.
    Uusi SSD-levy vaihdettiin ensin fläppäriin ja vanha HDD asennettiin tuohon ulkoiseen koteloon, USB-piuha kiinni ja CD-levykkeellä oleva ohjelma tietokoneen levyasemaan ja ohjelma teki varsinaisen kloonauksen.
    Koteloon voi tökätä myöhemmin vaikka toisen 2.5" SSD/HDD-levyn tai formatoida sen alkuperäisen ja käyttää ulkoisena levyasemana.
    Jos siellä on ennestään 1 Teratavun kovalevy, niin kannattaa ostaa vastaava 1 Teran SSD...tilaa ei ole koskaan liikaa.
    Sen 256Gb voi varmasti palauttaa tai vaihtaa.
     
    mpower tykkää tästä.
  4. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Kysymys miks pitää c: aseman olla noin iso. Itse vaihdoin joskus 1tb hdd aseman 120gb sdd asemaan ja vanhan hdd aseman laitoin cd aseman tilalle niin hyvin on riittänyt. Tämä siksi että autoa säädettäessä tuo vanha hdd aiheutti tärinässä välillä viivettä joka aiheutti autotunella erinäisiä ongelmia
     
  5. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Kiitokset SPORT TRUCKin neuvoista. Piti oikein tutkia tuota HDD juttua. Näköjään se on jaettu kahteen osioon. C asema olis 371,75 GB josta vapaana 327,14 GB. D asema 537,80 GB josta vapaana 499,30 GB.

    Tuosta kun laskee, niin aika vähän on muistitilaa mulla käytössä. Ostin sen 256 GB SSD levyn ja kaapelin Power liikkeestä. Kyllä näyttäisi palautus ja vaihto-oikeus koskevan myös ostamiani tavaroita.

    Tuo verkkokaupan asennuspaketti olisi varmaan järkevä ostos kun muutkin ovat sitä Verkkokaupan sivuilla kehuneet. Ja eipä nuo 1TB SSD muistitkaan kovin kalliita enää ole, halvimmillaan alle 70 euroa.
     
    Muokattu: 17.1.2023
  6. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Noniin,sanoisi Ismo Leikola! Nyt olen jännän äärellä. Nimittäin hommasin 1 TB SSD levyn Multitronic firmasta.Aika halpoja isotkin SSD jutut. 70,90 oli pakettiautomaattiin toimitettuna.

    Nyt on menossa semmonen kloonaus!
    Ohjelma on HD Clone. Ohjelma raksuttaa hitaasti. Mutta maksullinen pro versio vähintäänkin 5kertaa nopeempi, mutta en mää semmosia.

    55 prosenttia nyt kopsattu ja ilmoittaa 4-5 tuntia jäljellä !

    Voitaneenkin siis jo uteliaisuuden nimissä mpowerin hereillä nyt pysyttävä,ja asia tutkittava!:)
     
    Muokattu: 25.1.2023
    Slant Sickness tykkää tästä.
  7. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Voi että, että olen onneni kukkuloilla nyt! Nyt se hidas ilmainen ohjelma HDClone raksutti 1TB HDD;stä 1TB SSD ;en kaikki jutut! Mää sitten kokeilin käynnistystä, aikaisemmin se oli 2 min30 sec.

    Nyt se on 17 sekuntia, siis virtanappia painaen ja kun mulla google etusivu on! Ai että mää oon uudesta tyytyväinen, mutta erit0ten siitä, kun mää osasin! Nörtiksi tunnen nyt itseni! Mutta mukavinta 0n se, et välttämättä ole tumpelo, hyvillä ohjeilla maalaispöljäkin kuin minäkin osaan!:)
     
    Muokattu: 25.1.2023
    Artsi Bunker, eeko ja Slant Sickness tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!