Buick 401 ja 425 Nailhead-moottorien osien saatavuus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mikael K, 15.10.2010.

  1. rekkamies

    rekkamies Gearhead

    Vanaha ketju ku mikä mutt oompa ehtyny rivieran 63-65 425 moottorin lohkoo. Ei nuita näköjään puussa kasva:Dno kun tossa mun vehkees on jostain toisesta buickkista lohko ja startti sitte ei oikein mee paikallensa. Yhdellä pultilla kii nääs kun reijät ei täsmää ja öljynsuodatin eri paikassa, toki vesipumpussakin on jotenki täytelty kanavia kun ylä ja alakerta eriparia. Ihanaa...:confused:no tästähän seuraa se ett lyö halutessaan yli kun starttaa ja joskus ei lähde olleskaan käyntii vasta kun pitkän ajan päästä. Monta noloo hetkee on ton takia vietetty:(

    Ens suvi on rivieran osalta melkein taputeltu jos ei tohon mitää löydy. No ohan mulla vielä yks buickki jäljellä jolla sitte ajella:D
     
  2. Mika.V

    Mika.V Gearhead

    Minkä vuosimallin Riviera, Dynaflow vai ST400 laatikolla? Eikö lohkon etuosaan ole stanssattu kirjaimia millä lohkon vuosimalli selviäisi?

    [​IMG]

    Engine codes
     
    Muokattu: 25.1.2023
    rekkamies tykkää tästä.
  3. rekkamies

    rekkamies Gearhead

    64 ja st400 lootalla. Juu löytyy varmasti numeroita. Täytyy tarkistaa...oma alakerta tosta oli haljennu. Tais olla nii että oli jo 88 suomeen saapuessa tuo mikä siinä nyt on. Tunnen ent.omistajat täällä ja ei ollu heillä käsitystä mikä sinne on laitettu:Dyläkerta on alkuperäistä moottoria.
     
  4. Mika.V

    Mika.V Gearhead

    ST400 laatikon jako, sopii nailhead 364/401/425 lohkoihin, vuosilta 57-66. ST400 laatikon kanssa on vetolevy, jossa on starttikehä, silloin startin "nokka" on lyhyt. Dynaflowssa starttikehä on turbiinissa, silloin startin "nokka" on pitkä. Alkuperäisen koneesi startti sopii 61-66 lohkoihin ST400:n kanssa. Vuosien 57-60 lohkoissa on startilla eri pulttijako (sinulla on varmaan tuo 61-66 startti, 57-60 lohkossa). Jos haluaa käyttää noiden vuosimallien alkuperäistä starttia, joutuu käyttämään spaceria, koska startin "nokka" on liian pitkä. En tiedä miten tuollainen 57-60 startti spacerin kanssa, sopii paikoilleen sinun autoosi, tilan puolesta.

    Tarkemmin aiheesta: Adapting the 400/300 trans to 57-63 engines

    Spaceri: 400, 300, and other trans swaps on the 57 to 63 engines

    Tehostartti kahdella jaolla: power master with our custom mounting flange. dual pattern, works on all the 57 to 66 with 400/300 transmission and most stick set ups
    Ebay ilmoituksen mukaan se ei kuitenkaan sovi Rivieraan: Buick nailhead gear reduction mini STARTER 1957-1966 364 401 425 + 65-66 GS

    Mini startti, 57-60 pulttijaolla: 57 to 60 mini
    Ebay ilmoituksen mukaan dynaflowlle, eli tarvitsee lisäksi spacerin: Buick 57-58-59-60 nailhead gear reduction STARTER 401-364 with Dynaflow
     
    Muokattu: 27.1.2023
  5. Just oli jenkeissä tutullani keskilännessä myytävänä 401 kone.
    OK käyttökunnossa, nostettu pois keulilta.
    vuosimallia 1965. Laatikko mukaan.

    "run and drives"
    2K

    ah
     
  6. oz

    oz Gearhead

    ST400 vaihteisto löytyy Lahdesta. Vaatii vaarmaan huoltoa. H 400e. 0400495110.
     
  7. rekkamies

    rekkamies Gearhead

    Näyttäis olevan vuodelta 62 tuo 4i merkintä eli 401 siellä on. Noh ton lootan kans ei startti kummiskaan hyvin sovi. Ryömin auton alla ja starttikehä ainaski on kunnos:Dstarttailin muutaman kerran perätysten ja välillä lähti heti ja taas välissä kräääk...:confused:

    Otin pari kuvaakin mutten niitä osaa laittaa. Mitä tohon Auliksen viestiin tulee nii sehän olis bueno vaihtoehto kun sais vaan toisen tekniikan heittää paikoillensa:)oon niitä kahtellu muttei näy missään. 425 tos on rek ottees. Onko niis sitte tollassii eroja esim tuo öl suodin paikka ja startin kiinnitys:confused:
     
    Muokattu: 28.1.2023
  8. Mulla on paketista kuvaakin, jos innostut vaihtamaan. On täydellinen latureineen vehkeineen.
    Tuo 2K usd on rahteineen Houstonissa, toki veilä voin Amerikan joelta tarkistaa.

    Finn-Us konteissa tulee hyvin joko Tuusulaan tai Hollolaan, riippuu kuka purkaa kontin Petteri vai Taipaleella Juha.

    a
     
  9. rekkamies

    rekkamies Gearhead

    Toki kiinnostaa paljonkin vaikka 425 ensisijainen vaihtoehto mutta vielä vaikeempi löytää kuin tuo 401.
    Onhan tuo tuolla nykyiselläkin jaksanu liikkua vaikka hiukka häviää tehoissa 425:seen.

    Ainakin tuo arpominen ett lähteekö käyntiin vai ei loppuisi mitä ilmeisemmin tolla paketilla.
     
  10. Mika.V

    Mika.V Gearhead

    Vuoden 1962 lohkoon, ST400 laatikolla, pitäisi käydä 64-66 startti: Nailhead Matt sanoi, you can use the 64 to 66 starter on the 61 to 63 blocks

    Kuva Powermasterin 64-66 nailheadiin sopivasta, startin päädystä.

    Kuva -66 nailheadin lohkon, startin kiinnityksestä.
     
    Muokattu: 28.1.2023
  11. rekkamies

    rekkamies Gearhead

    No niin...taas on kerenny vähä tutkailee eli tuo merkintä 4i on siis ehkä alkuperäistä konetta ja se lohko on ent.omistajan mukaan vuoden 59-60 invictasta oleva nailhead lohko. Noh sehän tekeekin ton starttihomman mielenkiintoiseksi:confused:

    Ketjukotelossa on eri tiivistepinta vesipumpulle. Rivierassa on viscollinen pumppu jota ei invictassa ole ja on muutettu viscolle. Vesipumppua joutuu modaa jos se kajahtaa...toivottavasti ei nyt ihan heti ainakaan:eek:aikamoinen sotku siis on sitä sun tätä. Kuiteski 3 kesää menty tukka putkella ja kertaakaan ei oo tielle jääty kop kop:D

    Tässä valossa tuo tekniikan vaihto alkaa tuntua järkevältä jos meinaa autoo pitää. No eihän tuota oikein kehtais myydäkkään juuri tuon takia. Rupesin jo epäilee lootaakin mikä siellä on mutta kyllä se 400:nen on. Purraan pähkinää :lol:
     
  12. Mika.V

    Mika.V Gearhead

    Olisiko se 4I "production code" kuitenkin 4F, silloin lohkon vuosimalli olisi -59. Silloin kaikki kertomasi tiedot täsmäisi, vuosimallien (59-60) ja (61-66) lohkojen eroihin : eri startin pulttijako, eri öljynsuodattimen kiinnitys ja eri vesipumpun pituus.

    Buick Engine Production Codes for all 1959-1976 Engines


    [​IMG]
     
  13. rekkamies

    rekkamies Gearhead

    Tälläinen nro on kummallaki puolella kantta kun B1196914 J ja kun ton syöttää engine codes kenttään niin 425:seen viittaa.
    Mutta-->That B1196914J is the casting number on the heads, NOT the block!!!
    Itse lohkosta en löydä numeroita. Se on vaan sen tiedon varassa että on mahdollisesti 59-60 invictasta. Tuosta yllä olevasta kuvasta niin kyllä siinä numeroita on. Täytyy vielä puhistaa paremmin ja kattoo suurennuslasilla että kaikki tulee oikein:oops:
     
  14. Mika.V

    Mika.V Gearhead

    Maalin joutuu yleensä rapimaan pois, että Produstion Code näkyy. (On 1957-1966 U.S. built V8 364, 401, and 425 engines, the engine production code is stamped upside down on the right side (passenger side in U.S./Canada) of the engine on the top of the engine block just in front of the valley pan.)

    [​IMG]
     
  15. rekkamies

    rekkamies Gearhead

    4 I29448 löytyy kun putsaili ja 7G20 3320 mutten noilla saa mitään kiinni. Noiden lukujen alla on jotain myös mutta niin häilyvää ettei voi mitenkään saada selvää...mites se silleen:confused:ihan kun nelosen perässä olis G kirjain mutta hyvin heikosti näkyy. Jos olis 4G niin 1960 401 näyttäis kansi olevan tai 4I 1962 401.
     
  16. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    Mul on startti mikä käy 59-60 401sen ja st400sen kanssa. Ostin joskus yli 10v sitten sen Russel Martinilta. Kävi kiinni muttei oo ikinä pyöritetty edes, ja tekniikan myin eteenpäin ja startti jäi. Löytyy myös st400 laatikko ja tietty ostettavissa on 425 stanu lohkokin ja muuta rompetta mut halpojahan nää ei oo. Laita viestiä jos kiinnostaa.
     

Kerro tästä muillekin!