Olen moniongelmainen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja musta pässi, 27.1.2023.

  1. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tilasin migiin kilon rullan 0,8mm 308 rst lankaa muitten osien mukana. Mistähän löytys kela jossa 50mm reikä että kävis omaan hitsuukoneeseen ja jolle vois vaikka kiepittää sitte ton pikku rullan? Oisko jollain ehkä tyhjä heitetty kela pois muttei jäteauto vielä tyhjentänyt jäteastiaa?

    Toinen juttu on, saako mistään 1/4=6,35mm kupari-nikkeli jarruputkea ostaa vaikka pikku pätkän? 5m ja 7,62m=25ft kiepeissä myydään mutta 30cm tai reilun piisais. Valmiita putkia päillä myydään ulukomailla mutta toimitus lisättynä tulee järkevämmäksi ostaa mötönetistä 5m. Yhestä varaosaliike/korjaamosta jo kysyin mut ei ollu.
     
  2. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Melko varmasti putkea löytyisi jostain tallin nurkasta mutta on sinkittyä terästä kun väänsin siitä Cadillaciin alkuperäismallisen. Eli ei taida kelvata?
     
  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Se kun on niin heleppo ja joutuisa vääntää sekä kartioida se cu-ni ni siksi aattelin siitä. Ne kaikki muutkin pätkät oon jo ehtiny tehä kupari-nikkelistä tai loput tehdään keväämmällä kun ehitään. Kiitos kumminkin tarjouksesta.
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mulla tässä kädessä noin 30 sentin pätkä... Tosin tää on 6mm putkea, mutta tätä oon käyttäny suoraan ton varttituumasen tilalla... Löytyy myös rauta-nikkeli putkea, vähän pidempi pätkä, josta saa lyhentää ihan sellaisen kun haluat...
     
  5. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Pöllitään niitä katalysaattoreitakin:)
     
  6. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Varttituumasta jarruputkea löytyy tarpeen mukaan, parit tyhjät lankakelat taisin nakata syksyllä roskiin.
     
  7. Dart 67

    Dart 67 Gearhead

    Nippeli Tepolta joskus tilannut tuumamittaista putkea.
     
  8. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Huh olipa hyvä iltalenkki. Koirat ruokittuna niin sitä pääsi vielä iltavuoroon tallille.

    Tämä pulma taisikin ratketa jo niin ei tarvinnut Mustan Pässin lähteä könyämään ihmisten autojen alle vaikka pysyisihän siinä selkä notkeampana;)
    Hyvä niin sillä joku olisi voinut puhaltaa vaikka pilliin ja..
     
  9. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juu, ei se mihkään ole ratkennu. Tässoli vaan kaapuntireissu takana ja kun sinne lähtee ni aikaa kuluu kun vaimoihminen on matkassa. Alkuperäinen ajatus oli että kaipaisin tietoa siitä onkohan kellään missään firmassa myytävänä kupari-nikkeli 1/4 jarruputkea metritavarana. Nippelitepolla on teräsputken pätkiä valmiilla päillä ja junttureilla. Etras ei ole. Paikallisella verstas/varaosaliikkeen pitäjällä ei ole sitä kokoa. Nettisivuja firmojen surffannu ni kiepin kyllä saa mut metritavarana enole nähny kellään. Kartiointivehjes joka on minulla 1/4 leuoilla ni se voipi luistella niissä se 6mm putki? Hydrauliikkafirmojen tuoterepertuaariin ei vissiin tommonen putki kuulu? Taitaa kyllä mennä niin vaikeaksi että taijan tilata koko kiepin putkea ni ompahan vaikka myydä sitte kun olis tuumasia junttureitakin valmiina.

    Vaan niitä käytettyjä/uusia hitsauslangan keskiöitä 50mm reiällä ei vissiin myyvä missään? Että jos keltä semmonen tulee tai on nyt jo ni kyllä kelpais. Keväällä tai kesällä tarttis vissiin räkiä kirkasta putkea yhteen. Katoin just omaa kelaa jokon koneen sisällä ja mustalle rauralle ni taitaa kestää pojalle ennen kun on minulla tällä tahdilla hitsattu loppuun.
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kyllä mä sitä tarvittaessa myyn ja teen sulle päätkin jos sulla on ne juntturit mukana, mun lestit tekee sen 6mm putkeen ja se toimii ihan ok, oon käyttäny itse sitä, kun sitä on helppo saada...
     
    Gary Grand ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  11. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Nonnii, kunnoli muutakin tarvetta joilekin muillekin osille perheen eri autoille ni tilasin sitte samalla kiepin 1/4 jarruputkea muutaman muun tavaran kanssa. Kuvittelin ainakin että rahti jäi näin kohtuulliseksi, ehkä. Ainakin tää kama on helppoa työstää kun samaa putkea on 3/16 koossa ja siitä oon jo tehny linjoja. Tosin sitä 1/4 tavaraa on niin, että voi loput kääriä minun ympärille kun puulatikkoon pistävät.

    Vaan niitä pieniä muovisia mig lankakeloja 50mm reiällä enole löytäny. Josson lanka loppumassa tai just laitettu tyhjä roskiin ni kyllä kelpais……
     
  12. rotaksi

    rotaksi 1st gear

    Pikkukela pitäisi löytyä täältä nokian suunnalta, huomenna töiden jälkeen koitan tallin kautta kurvata.
     
  13. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juu, jos löytyy ni hyvä. Jos et tartte sitä enää, ni viä parempi. 50mm sisäreikä kun siin olis ni voisin ton pikkulimpun rst-langan siihen siirtää. Sais tohon hitsuukoneeseen sen sitten kii.
     
  14. -tl-

    -tl- Gearhead

    Mulla passas se pikkukela suoraan siihen keskipulttiin kun irroitti ensin sen 50mm holkin.
     
  15. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Eno hirveesti perehtyny, on toiminu ku junan vessa tuo Wallius. Nyt katoin. Se jää ihan päin helvettiä se langan linjaus siihen vetorullille josson suoraan kii pikkukela siinä akselissa ainakin minulla. Sitten se on liian väljäkin siihen keskipulttiin se pikkurullan reikä. Jotain tollasta on ulukomaan elävät kehitelly.

    https://i.ebayimg.com/images/g/bx8AAOxymcdRhBJw/s-l640.jpg

    Ei noitakaan kotimaasta löyvy ja ei tuokaan ilman muutosta käy. Voishan tommosenkin tehä ite.
     
  16. rotaksi

    rotaksi 1st gear

    Löytyi kela jos on tarvetta. Vielä
     
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Teille on postia.
     
  18. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Nonnii, nytton oikea sopiva tyhjä lankakela, kiitosta vaan rotaksi. Tarttee vaan kiepittää rst-lanka siihen. Juutuupissa olikin opetuselokuva, joku akkuporakoneella sen siihen pyöritti kunnoli sopivat akselit keloille. Sorvissa tietysti menis kans jossolis tallissa semmonen. Sitte tuli sitä jarruputkeakin metritolkulla eilen muitten osien mukana. I rest my case.
     
  19. rotaksi

    rotaksi 1st gear

    Pääasia että löysi "perille".
     

Kerro tästä muillekin!