1931 ford coupe

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja ToniC, 18.1.2022.

Tags:
  1. ToniC

    ToniC Gearhead

    Ford maali Toimii aina.

    Tudorissa mulla on hihnapyörä, holkkia ja hihnapyörä. Ulompi pyörii siellä etupalkin urassa ihan jousen u-pulttien vieressä ja taaempi palkin takapuolella. Keskikohdan kevennys on siinä palkin takaosan kohdalla.

    Tuolla linkin french flattie Hambin jutussa lätkässä on pistons "std." Mulla tais olla "2c", eli oisko jotaan tehty.
     
    Muokattu: 30.1.2023
  2. ToniC

    ToniC Gearhead

    Pitää koittaa napata nyt öljypohjanvaihdossa Vauhtipyörä samalla pois ja se lähtee Kevennykseen ja "BMW, Volvo,Opel" Kytkinpaketin asennukseen. Tarvii olla se paketti valmis ja paikallaan, niin saa mitat moottorin ja laatikon väliadapterille. Sen koitan rakentaa Hogshead adpterista, johon jotenkin koneistaa alumiinia jatkoksi/Keskiöksi ja sinne kiinnitysreiät M47 lootaan

    10kg Lättiksen vauhtipyörälle taitaa foorumien mukaan olla ok katupaino. Alumiinisiin en ala menemään.
    Orggis lättiksen VP painoksi oli mainittu 16kg jossain. Pitää toki punnita toi Marnon Pyörä, ettei ole jotain kiloja militarylisää. Kytkintä en tosta mitannut, mutta taitaa nyt olla 11" Ei mahdu pultteja aukomaan kytkinkopan ja asetelman välistä. Tudorissa ne pääsee aukomaan Yläreunasta.
     
    Muokattu: 31.1.2023
    Slant Sickness tykkää tästä.
  3. Toi on varmaan aika tiukka sovitus, jos yhtälöön ottaa mukaan vielä lokasuojat. Meniskö ratkaisu silloin jotenkin näin:

    [​IMG]
     
  4. ToniC

    ToniC Gearhead

    Jotain ton tapasta.. Speedwaylla ainakin jotkut Block hugger sarjat... Pitää mittailla, kun koppa ja kone rungolla.
     
  5. Tässä on hiukan toisenlainen toteutus:

    [​IMG]
     
  6. ToniC

    ToniC Gearhead

  7. ToniC

    ToniC Gearhead

    [​IMG]

    Ranskiksen öljypohja irti. Mallailin uutta imuputkea paikalleen. 0,5mm jää kampuran limppuun.
     
  8. ToniC

    ToniC Gearhead

    [​IMG]

    11" kytkin. Asetelma ja levy joutais tarvitsevalle vaikka varalle. Tai sit kuusakoskelle.

    Vauhtipyörä henkilövaakaan ja näytti 15kg. Varmaan 5kg siitä pois ja köykäsempi kytkinpaketti, niin ainakin 6kg lähtee pyörivästä massasta.
     
  9. Tuli vastaan artikkeli päävirtasuodattimen asennuksesta:

    [​IMG]
    Eli jos intoa piisaa, niin siitä..
     
  10. Simon Templar

    Simon Templar Gearhead

  11. Linkkasin joskus tämän swedujen patonkiketjun. Siellä on jonkun heebon kuva:

    [​IMG]
    Onkohan tässä joku täysvirtasuodatin modaus, koska tuo tuloputken lähtö on noin alhaalla? Eikös se ole alunperin tuossa, missä on tulppa?
     
  12. Ei lättäpää tarvi mitään suodatinta, jos on puhtaasti tehty kone ja öljyt vaihdetaan esim. 3-5000km välein. Moniko ajaa 5000km kesässä hot rodilla? ei moni.

    - ennen oli lyijyä ja muuta paskaa bensoissa
    -öljyjen laatu oli mitä oli
    -jokainen näki mitä paskaa koneissa oli sisällä kun lyijybensan epäpuhtaudet ja pakokaasun mukana oleva jankki levisi. Kampikammiot täynnä sontaa.
    -nyt jos käyttää kunnon öljyjä ja kone tehty kunnolla, ei todellakaan tämänpäivän puhtailla bensoilla ja öljyillä tarvi mitään öljynsuodatinta.

    Mutta jos ei saa unta niin kannattaa pistää aftermarket pönttö kannen päälle tai tuliseinään ja kierrättää osa öljystä sen kautta. Sillä saa mielenrauhan ja vähemmän ruoansulatusongelmia, jos on taipumusta semmoisiin.

    Minulla ei ole ollut yhdessäkään, pois olen ottanut jos joku apinajenkki on sinne jotain viritellyt. Toimii ja öljyt vaihtaa 3-5000 km välein.
     
    tippa77 tykkää tästä.
  13. ToniC

    ToniC Gearhead

    Tudorissa on tollanen öljynsuodatin. Taitaa olla samanlainen pönttö ranskiksen päällä.

    [​IMG]

    Kytkinsetti ja pakosarjat ois näillänäkymin myyty....

    Kun nyt yllytitte, niin vaikka mulla on billet jakaja, niin ihan hypoteettinen kyssäri... mitenköhän tommonen sytkä on tehty.... ??? Saiskohan sen modattua 12v systeemiin? Ei nyt vara alkaa mahdottomuuksiin, mutta noin ajatuksena... :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

    Näyttää kyllä selle, että koneen sivupellit tulee törmäämään johtoihin, joten ei ehkä sovi tähän projektiin. Mutta jos johkin...
     
    Muokattu: 5.2.2023
  14. ToniC

    ToniC Gearhead

    Mallailin konetta rungolle.
    Pitää laittaa laput vielä, että korvan yläpinta ja rungon yläpinta samassa tasossa,niin koneen tyynyt ei jää kantamaan.

    [​IMG]

    Imusarja ja hogshead adapteri pitäs ajautua käsiin lähipäivinä, niin sais mallattua, kuinka törkeen korkee paketti siitä eddie meyerista kaasareineen tulee.
     
    Muokattu: 5.2.2023
    isalmela, Slant Sickness ja Vuppe tykkäävät tästä.
  15. Harmi..Sun tarttee rakentaa jotain vielä, mihin sen saa istuttettua.

    Mut joo, toisesta ketjusta hiukan erilaista lähestymistapaa sytkään:
    [​IMG]
    Ja foorumiltakin löytyy vastaavaa:
    Hienolta näyttää sun tekeminen:
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Eikös tuo ranskan sytkä ole magneetto? Jos niin, niin kyljessä oleva liitin on kai sitten tappokytkimelle.
     
  17. ToniC

    ToniC Gearhead

    Mulla ei ole pientä käryäkään siitä...

    ois kiva johkin vääntää tollanen sytkä, jos saa 12v muutettua.
    Kai se on yksinkertanen ja luotettava, kun militarykamaa.
    [​IMG]
     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ei näy erillistä puolaa, joka tosi paljon viittaa siihen, että tuo tekee itse sähkönsä. Pienlentokoneissahan oli (uusista en tiedä) ihan yleisesti 2 magneettoa. Niissä sytkävehkeet testataan ennen lähtöä sammuttamalla kumpikin vuorollaan, jolloin kierrokset laskee.

    Kurkistus sisälle ja sitten pitää väsätä testipenkki, missä voi pyöritellä tuota ja todeta, miten se tuottaa. On se semmosta aikansa pomminvarmaa tekniikkaa, että jossei ole ajettu romuksi, niin kyllä sillä ajelee. Ja on erilailla hieno.

    Edit. On se sen muotoinen, että voi siellä olla puola sisällä ja jakajan osat ja jopa alipainesäädin, koska on letkunippa. Avaa ja laita kuvia sisälmyksistä.
     
    Muokattu: 6.2.2023
  19. Tästä oli tämä video aiemmin. Siinä toi kone puksuttaa kohtuu itsenäisesti. Voisiko siitä vetää johtopäätöksiä?

     
  20. ToniC

    ToniC Gearhead

    Kyllähän tommosen joku saa 12v muutettua...vapaaehtoisia?? Hinta?? taidampa säästää. Johdot tais olla muuten ok, mut kumit huonot... sukkaa päälle tai sitten kuorii metallille ja suojatöhnää päälle.[​IMG][​IMG]
     
    Muokattu: 6.2.2023

Kerro tästä muillekin!