Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Alumiinia on, parempi kuin alkuperäinen muovinen joita useita rapsahtanut, tyyppivika. Hanskalokeroon mukaan varuiks?
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Muovinen 12.00/kpl...
     
  3. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Hätätapauksessa saa keploteltua vaihteen päälle, että pääsee vaikka kotiin asti ja vaihtaa siellä. Tossa on kuva siitä osasta paikoillaan (kuvakaappaus kuutubin videosta). Piirsin siihen missä se jousi kuuluu olla, eli siinä on veto päällä niin lukitus toimii. Yläpuolelta kaikki muoviosat pois, niin pääsee esim. ruuvarilla painaan tosta peukalon kohdalta niin saa liikutettua. ja toi on tosiaan etupuolella keppiä.

    Toki voihan hajota esim jarrupolkimesta anturi; silloin ei pala jarruvalotkaan eli sen huomaa siitä.

    [​IMG]
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    300C ja Magnumeille kokoontumisajot ens kesänä. Ja en usko että hirveästi pahastuvat jos muitakin LX/LC korisia liittyy joukkoon.
    Turo Hiltunen
    12. tammikuu klo 20.14 ·

    Nyt Joukolla mukaan merkatkaa ylös.
    Meetig /Gruising
    10.6-23 Chrysler 300c Päijät-hämeen maisemissa. Mahdollinen lahti Gruising samalla illalla johon voidaan liittyä.
    Lähtö Vintage Rusty Cafe klo 12.00…
    Näytä lisää
    [​IMG]
    =AZX2-Kn0LlBi-RRx8PoLPTL9sQJNA-WlvdngNBrSSdN4x-x1pbwZ7lo-lkjJe47o0nI0yVZ-w9OWP7EaXImFVdt_tmf-1nQOKo6UG8zVy-WEGUEoc-mQd9oWcNKUSkMn3ypMrahDyqIUrWdK5IBKMNYY1kwDyMGAy9EOpKcAWHa7kjnk6-QTL49SVE6NF9ew4Ms&__tn__=*bH-R']=AZX2-Kn0LlBi-RRx8PoLPTL9sQJNA-WlvdngNBrSSdN4x-x1pbwZ7lo-lkjJe47o0nI0yVZ-w9OWP7EaXImFVdt_tmf-1nQOKo6UG8zVy-WEGUEoc-mQd9oWcNKUSkMn3ypMrahDyqIUrWdK5IBKMNYY1kwDyMGAy9EOpKcAWHa7kjnk6-QTL49SVE6NF9ew4Ms&__tn__=*bH-R']
    =AZX2-Kn0LlBi-RRx8PoLPTL9sQJNA-WlvdngNBrSSdN4x-x1pbwZ7lo-lkjJe47o0nI0yVZ-w9OWP7EaXImFVdt_tmf-1nQOKo6UG8zVy-WEGUEoc-mQd9oWcNKUSkMn3ypMrahDyqIUrWdK5IBKMNYY1kwDyMGAy9EOpKcAWHa7kjnk6-QTL49SVE6NF9ew4Ms&__tn__=*bH-R']=AZX2-Kn0LlBi-RRx8PoLPTL9sQJNA-WlvdngNBrSSdN4x-x1pbwZ7lo-lkjJe47o0nI0yVZ-w9OWP7EaXImFVdt_tmf-1nQOKo6UG8zVy-WEGUEoc-mQd9oWcNKUSkMn3ypMrahDyqIUrWdK5IBKMNYY1kwDyMGAy9EOpKcAWHa7kjnk6-QTL49SVE6NF9ew4Ms&__tn__=*bH-R']

    [​IMG]
    =AZX2-Kn0LlBi-RRx8PoLPTL9sQJNA-WlvdngNBrSSdN4x-x1pbwZ7lo-lkjJe47o0nI0yVZ-w9OWP7EaXImFVdt_tmf-1nQOKo6UG8zVy-WEGUEoc-mQd9oWcNKUSkMn3ypMrahDyqIUrWdK5IBKMNYY1kwDyMGAy9EOpKcAWHa7kjnk6-QTL49SVE6NF9ew4Ms&__tn__=*bH-R']=AZX2-Kn0LlBi-RRx8PoLPTL9sQJNA-WlvdngNBrSSdN4x-x1pbwZ7lo-lkjJe47o0nI0yVZ-w9OWP7EaXImFVdt_tmf-1nQOKo6UG8zVy-WEGUEoc-mQd9oWcNKUSkMn3ypMrahDyqIUrWdK5IBKMNYY1kwDyMGAy9EOpKcAWHa7kjnk6-QTL49SVE6NF9ew4Ms&__tn__=*bH-R']
    =AZX2-Kn0LlBi-RRx8PoLPTL9sQJNA-WlvdngNBrSSdN4x-x1pbwZ7lo-lkjJe47o0nI0yVZ-w9OWP7EaXImFVdt_tmf-1nQOKo6UG8zVy-WEGUEoc-mQd9oWcNKUSkMn3ypMrahDyqIUrWdK5IBKMNYY1kwDyMGAy9EOpKcAWHa7kjnk6-QTL49SVE6NF9ew4Ms&__tn__=*bH-R']=AZX2-Kn0LlBi-RRx8PoLPTL9sQJNA-WlvdngNBrSSdN4x-x1pbwZ7lo-lkjJe47o0nI0yVZ-w9OWP7EaXImFVdt_tmf-1nQOKo6UG8zVy-WEGUEoc-mQd9oWcNKUSkMn3ypMrahDyqIUrWdK5IBKMNYY1kwDyMGAy9EOpKcAWHa7kjnk6-QTL49SVE6NF9ew4Ms&__tn__=*bH-R']

    [​IMG]
     
    isalmela tykkää tästä.
  5. blacklabel

    blacklabel 3rd gear

    Olisiko kellään tietoa mistä lähteä etsimään vikaa, kun vm. 2005 autossa mittariston valot vilkkuvat ajossa ärsyttävästi? Jenkkifoorumeilta löytyy jotain juttua, mutta varsinaista korjausta kukaan ei tuntunut tietävän. Valokatkaisija on vaihdettu, ei vaikutusta...
     
  6. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Noissahan on elektroluminenssi valaistus mittaristossa kuten muissakin aikakauden Chrysler tuotteissa.

    Itse olen jokusen vilkkuvan mittariston korjannut tällä kaavalla:

    1. Tarkista akun kunto
    2. Tarkista laturin kunto ja etenkin laturin jännitteensäädin.
    3. Testaa mittariston muunnin eli välkkyykö suoralla virralla. Vaihda muunnin jos välkkyy.

    (https://www.dropbox.com/s/a0bmm04qvi203ub/LX cluster illumination test.pdf?dl=0)

    Alla video missä näkyy se muunnin.
     
    isalmela tykkää tästä.
  7. blacklabel

    blacklabel 3rd gear

    Tarkennuksena: Tuossa siis vilkkuu samaa tahtia myös kellon valot, ja pitkät ajovalot. Lyhyet valot on xenonit, niistä ei ainakaan huomaa että vilkkuisivat. Tuntuu olevan aika yleinen homma, ainakin jenkkifoorumeiden mukaan
     
  8. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    TIMP=Totally Integrated Power Module saattaapi olla syynä
     
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Hyvin lyhennetty, pitäis olla TIPM
     
    isalmela ja chevytb02 tykkäävät tästä.
  10. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Noo… pikku kirotusvire :oops:
     
    isalmela ja JAMANT tykkäävät tästä.
  11. blacklabel

    blacklabel 3rd gear

    Eli siis suomeksi konehuoneen sulake/relerasia?
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Yllättävän ärsyttävä vika :D Itsellä välillä pahempi, välillä ei edes huomaa. pitkät ja lyhkäset lopetti vilkkumisen kun veti suorat virrat valoille. Magnumissa siis ihan halogeenit.
    Ja osalla noissa konehuoneen sulake/relerasioissa ollu hapettumia, osa vaihtanut sen uuteen ja ei vaikutusta, osalla xenonin ohjaus vaikuttaa, valokytkin yms....
    Näissä on muutenkin mielenkiintoisia "ominaisuuksia". Pyyhkijät 2 asentoon, käännät rattia, niin sisätilapuhallin pysähtyy, kone saattaa hyytyä, pyyhkijät alkaa elää ihan omaa elämäänsä yms :D Muissa pyyhkijän asennoissa ei ongelmia.
     
  13. blacklabel

    blacklabel 3rd gear

    Mullakin on näköjään ohitettu jotenkin se valojen ohjausmoduli(?), mikä on apparin puolella konehuoneessa, saattaa sekin aiheuttaa jotain
     
  14. sirkus

    sirkus Gearhead

    Tää vika tuli vihdoin kuntoon. Olin jo aiemmin vaihtanut virtalukon mikrokytkimet ja koittanut rattilukon tilalle emulaattoria tuloksetta. Nyt selvis et vaihdekepissä on mikrokytkin erikseen virtalukkoa varten, joka kertoo et parkki on päällä ja se oli rikki. Tän ois pitäny estää avaimen poistaminen lukosta mut joku edellinen omistaja on ilmeisesti väkivalloin rikkonut lukkoa et avain tuli viasta huolimatta ulos. Tossa videolla näkyy toi mikrokytkin ja numero sille. Virtalukosta dataa kattomalla näkyi et gated park switch oli kokoajan off tilassa

    https://www.facebook.com/watch/?v=458070839770080
     
    isalmela ja JAMANT tykkäävät tästä.
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itsellä taas kattoluukku aukeaa itsestään. Pari viikkoa sit kun tuli lunta se 20-30cm... olihan hauska yllätys sisällä. Ja nyt pari päivää sit oli kans luukku auennut itsestään kun oli parkissa.
    44 sulake irti, niin ei aukea, mutta ei toimi myöskään Naviradio.....
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ootko koittanu kalibroida sen luukun liikeradat, jos se auttais??
     
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jep, kalibroin liikeradat läpi. Mutta se tekee sen vain kun auto on pari päivää parkissa. Ajossa yms ei ole auennu itestään. Veikkaan kosteutta jossain. Akku yms on uusi ja starttaa hyvin, että ei ole mikään et jännite menisi alas ja siksi sekoilisi ala VAGgineet :D
     
  18. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Sitten on vettä väärässä paikassa yms...
     
  19. blacklabel

    blacklabel 3rd gear

    Oon laittamassa srt8 pakosarjoja ja katteja 2005 5,7:aan, muutoin varmaan pulttaa kiinni juttu, mutta mites egr:n kanssa pitäis menetellä? Noissa srt -sarjoissahan ei oo paikkaa egr:lle. Älyääkö auton tietsikka jos egr:n läpi ei mee pakokaasuja?
     
  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ohjelmoi EGRn pois käytöstä. Minusta se ei tajua meneekö jotain läpi, et se vaan tietää onko auki vai ei yms.
    SRT sarja ja tiiviste tukkii EGR reiän kannessa. Joten mitään ei pitäs kulkea läpi. Tietysti jos haluaa, että EGR toimii, jyrsii pakosarjaan uran ja käyttää 5.7 tiivistettä.
    Jos haluaa heittää EGR venttiilin ja putken kuikkaan, niin 4891312AA on imusarjan tulppa ja 5281357AB EGR venttiilin tilalle kanteen levy. Tosin sellasen tekee itekin lattaraudasta/alumiinista yms.
    Käytettävä 6.1 pakosarjan pultteja/studeja. Ja suosittelevat Moparin omia pakosarjan tiivisteitä. Varsinkin kun tietää kuinka ihana homma se on vaihtaa, niin kerralla kunnon tiivisteet.
    Lamda-antureiden johdot voi tarvita pidennyksen. Kun valurauta ne on sarjoissa ja SRT ne on alempana kateissa.
    Öljytikun kiinnityksen väliin tarvii putkenpätkän tai muttereita :D väliin, on vähän erikulmassa.
    Ja onhan sarjat autosta, eikä Jeepistä? Näissä on kuulema eroa jonkun verran. Ramista ei hajua.
    https://www.lxforums.com/threads/pics-of-the-6-1-headers-on-5-7.133858/
    https://www.lxforums.com/threads/more-tips-for-a-stock-6-1-header-midpipes-onto-a-5-7.185512/
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!