Super Sportti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja max, 8.10.2015.

  1. Herje

    Herje Double Gearhead

    Monesti nuo on ihan hyviä kun hyödyntää muiden ylijäämiä.
    Pitää vaan olla suunnitelma valmiina ja iskeä kiinni kun on sopivaa romua halvalla :D

    Oma keräilyerä moottori meni viime kesänä sen 10.20 ja 208 lopparia.:)
     
    Kustom STW, Seevu, Isamu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. max

    max Double Gearhead

    Hieno suoritus kun tietää että noi Mopet eivät ole mitään jokapoikamoottoreita kuten Letukat joidenka osia suurinpiirtein kasvaa puiden oksilla ja hinnat ihan toista luokkaa kuin Mopet.

    Onhan se hienoa kun ei tarvitse tehdä kaikkia löytöjä US-Partsin tiskillä.
     
    Seevu ja Herje tykkäävät tästä.
  3. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Tässä taas oiva esimerkki harrastuksen periaatteista. Hyödynnetään käytettyä ja sopivaa palikkaa kun sellaista on tarjolla. Eiks tämä ole osa syvän päädyn hotroddingia? Ja nykyaikana juurikin sitä kierrätystä!
    Höystetään vielä cruisingissa liikkuminen aina tyylikkäällä nahkatakilla ja nahkakengillä!

    Mutta eihän nämä viherpöllöt tätä ymmärrä. Kuljetaan keinonahka kengissä ja öljypohjaisista materiaaleista valmistettu takki päällä sekä kritisoidaan harrastustamme…..
     
  4. kuula

    kuula Gearhead

    580/660
     
  5. max

    max Double Gearhead

    Kuula,ikuinen optimisti.
     
    kuula tykkää tästä.
  6. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Kyllähän siinä hyvän matkaa 500hp tulee olemaan, ja vääntöäkin 600Nm mukavammalla puolella!

    Olen varmasti alakanttiin metsässä, mutta heitetään kontrastina 540 Hp / 610Nm

    Edit:
    Syötin moottorisi speksit ChatGPT -tekoälylle, ja "hän" arvioi moottorisi suorituskyvyksi:
    Arvioitu teho voi olla noin 550-650 hevosvoimaa ja vääntö noin 650-750 Nm.

    Tuon perusteella jään arvailussani rannalle ruikuttamaan, joten jännä nähdä! Mainittakoon, että samainen tekoäly osasi arvioida oman moottorini tehot hämmästyttävällä tarkkuudella lähes oikein. Sen sanomisia ei kuitenkaan tule tulkita kuin tällaisiin viihteellisiin tarkoituksiin.
     
    Muokattu: 20.2.2023
    Kustom STW, Seevu ja max tykkäävät tästä.
  7. Ai hot rodding mennyt näin pitkälle. Onkohan ensimmäinen ChatGPT maininta foorumilla?
     
  8. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Ei hotrodding, vaan ohjelmistotekniikka.
    Mutta se siitä, ei sotketa maxin ketjua tämän enempää offtopicilla.

    Veikatkaa tehoja ihmiset!
     
  9. max

    max Double Gearhead

    Antakaas kun minäkin yritän aivan jätkämiehen matematiikalla.
    Nykysessä autossa kiinni oleva 454 on hyvin samankaltainen kuin tämä 427.Staattista puristusta myös 12:1.Nokkakin hyvin samankokoinen Crower 01353 Dur. 276/282@050 Lift.653/661.
    Se toimitti 582hp.720nm.

    Mutta ne kannet.454:ssa on hyviksi havaitut virtauspenkissä mitatut Speedmaster alukannet nykypäivästä.
    Nämä rauta Merlinit ovat yli 30 vuoden takaa edustavaa näkemystä.Voiman ero noissa on varmaan noin 70hp,jos näin voisi asian ilmaista.
    582-70=512hp.Toki 427 on hieman pienempi.
    Hatusta heitän 650nm.viäntöä.
    Lisäksi vaikka 750dp.HP series kaasari onkin hyvä,niin se on hieman liian pieni.Mut näillä mennään mitä käsissä on.
     
    Muokattu: 20.2.2023
    valtope ja Herje tykkäävät tästä.
  10. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ei kai nuo Merlinit nyt ihan huonoimmat kannet ole, mutta nehän olis ollu 345cc kanavakooltaan just passelit siihen 565:seen! :D
    No sullahan ei tainnu ollakaan tarkoitus tehdä mitään törqye mönsteria.

    Vizardihan teki joillekin alu-recporteille mielenkiintoisen muutoksen, se muunmuassa muurasi neljäsosan kanavan lattiasta kitillä umpeen, siellä kun ei virtausnopeuskartan mukaan tapahdu paljoakaan. Hyvä muutos olipa kone minkä kokoinen hyvänsä.

    Jokatapauksessa tuollanen "tehdään niistä mitä sattuu olemaan" on mielenkiintonen ja arvostettava tyyli, enemmän tällaisia!

    Ja tuo 750HP kaasari on tuohon varmaan just hyvä, eiköhän sen todellinen cfm ole suurempi kuin mitä nimelliskoko kertoo?
     
    Herje tykkää tästä.
  11. max

    max Double Gearhead

    Juu,ei todellakaan ollut tarkoitus tehdä mitään torque monsteria,vaan raaka tapaus menneestä.
    Mut eihän vääntöä pysty tappamaan näissä BBC moteissa millään konstilla?!
    Kyllä muuten pystyy ja siitä on omakohtaista vankkaa kokemusta nuoruudesta.
    Tässä resepti että ei edes toinen toinen rengas kiljahda kun runttaa kaasun pohjaan:2,73:1 välitys,tiukka turbiini.Dart Single Plane korkea imusarja,kun Hot Rod Magazine sitä suositteli,tämän päällä 850dp Holley kun tätäkin Hot Rod Magazine suositteli ja tottakai jättikokoiset suuttimet.
    Todella vetelä lähtemään paikaltaan vaikka oli 781 kantinen 454.

    Amerikkkalaisia osia yritettiin käyttää aivan kaikessa.Kiinalainen aika hyvä Single Plane sarja olisi ollut hyllyssä mutta sehän ei tähän teemaan kyllä sopinut,vaan paalupaikalla oli Holley Strip Dominator -70 luvulta.Joku perkele oli sitä kuitenkin jakajanreiältä koneistanut,koska oli ilmeisesti ollut Tall Deck motin päällä.Pitää keksiä siihen jostain korotusholkki jakajalle koska muuten se on hyväkuntoinen.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  12. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Kellari.vip oli ainakin ennen tätä.
     
  13. max

    max Double Gearhead

    Noniin,dynovedot vedetty ja 427 vaiennut.Ei mennyt sit taaskaan kuin ajattelin,eli mun arvio oli 512hp.
    Säilyi ehjänä ilman ongelmia ja tuotti 575hp! Mun mielestä tosi hyvin kun osat olivat sitä mitä sattui löytymään ja ei löydy tästä CNC kantta,roller nokkaa eikä muutakaan tämän päivän hienouksia.
    Taisin ihan turhaan moittia "Bill Jenkins"series World kansia,sillä näyttävät toimittavan ihan kiitettävästi.Ne ovat täysin porttaamattomat karut valurauta murikat.
    Tässä kävi nyt varmaan niin,että aivan vahingossa osui kohdalleen nokan,puristusten,kansien,imusarjan ja kaasarin yhteispeli.
    Veikkaan että motti myös piti 2"korkeasta 4150/Dominator adapterista.Mun pitää nyt vaan elää sen tosiasian kanssa,että tuli 63hp liikaa voimoo.

    Tämä 575hp oli ensiviesti dynosta ja käppyröitä en ole vielä nähnyt,enkä myöskään tiedä vääntöä,mut ne tulee julki myöhemmin.
     
    Selli, JYR, teippi-mikko ja 15 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Onnittelut "pieleen menneestä" veikkauksesta :odcool:
     
    max tykkää tästä.
  15. max

    max Double Gearhead

    Kiitän,on kyllä pirun hyvä fiilis"epäonnistumisesta".
     
    three hundred, Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  16. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Onnea! Omakin veikkauksenikin oli (odotetusti) kymmeniä hevosia alakanttiin, mutta tekoäly pääsi näemmä alueelle.
     
    max tykkää tästä.
  17. kuula

    kuula Gearhead

    Hähäää!
     
    Arkkumies ja max tykkäävät tästä.
  18. max

    max Double Gearhead

    Lähelle kyllä tiesit(arvasit) Kuula tämän voiman määrän kun viiden hepan tarkkuudella osuit kohdalleen.Kun saan dynopaprut niin saas nähdä kuinka kävi väännön kanssa.Voi 660nm.olla sekin hyvin lähellä.
     
  19. max

    max Double Gearhead

    [​IMG]
    [​IMG]
    Niin ovat kuin kaksi marjaa, 454 ja 427. Samaa sukuakin ovat osiltaan, tosin vasemmanpuoleinen 454 säyseämpi käytökseltään ja varmaan olis hyvä missä vaan lossissa.
    Kuula se tuntuu nämä BBC motit tuntevan, arvasi nimittäin väännönkin aivan oikein. No eipä nyt kehuta ettei ylpisty. 661nm oli vääntö ja Kuula arvioi 660nm!
    Ohessa käppyrä ja ihan hyvältähän tuo kai näyttää.
     
    Muokattu: 26.3.2023
    teippi-mikko, Selli, Seevu ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. kuula

    kuula Gearhead

    Kyllä hyvin riittää kadulle, ja työntää minkä tarvii, vähä yläoikoseen kyllä.. Rengashan siinä sulakkeena on. Joo, ei ylpisty.
     

Kerro tästä muillekin!