Sähköauto-uskovaisuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja viikinki75, 10.4.2019.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. 3964

    3964 3rd gear

    Tuossa mielenkiinnosta kahlasin nettiauton sähköauto osastoa (+4000) ilmoitusta,koitin löytää meidän taloudessa toimivan tuotteen,jos tekisi kompromisseja ja hankkisi yhden auton lisää,ei kiitos lisää käyttiksiä.

    n15k€ saisi ok sähkiksen.

    Jos ei hankkisi lisää autoja pitäisi investoida n.30k€.

    Taidetaan jatkaa noilla 3-5k€ polttiksilla.
     
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Mitä noita vertailuja lukee, niin 17kWh/100km taitaa olla aika semmoinen käytännön kulutus kesäkelissä. Ja helposti myös enemmän sekä varmasti myös vähemmän olosuhteista riippuen mutta 10kWh/100km ei taida olla realismia.
    10kg/kWh eli 100km rangelle 170kg akkua.
     
  3. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Eli tästä päättelemme että Miguelin linkkaaman uutisen 500kwh kuorma-auton akusto painaa 5000kg?
     
  4. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ei välttämättä mitä isompi akusto niin sen vähemmän vaikuttaa akustoon kuuluvien muiden kuin itse akkujen paino.

    esim LG Chem M50LT 21700 koossa omaa noin 18Wh energiaa ja painaa vajaa 70g

    Eli alle 2000kg Riittäisi pelkkii akkukennoihin, siihen toki kotelointi bms ja kupari kiskoa niin kyllä siihen saa varmaan liki toisen samanverran lisätä mutta silti jäänee alle tuon 5000kg
     
    toyopet tykkää tästä.
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ekoja sähköautoja kun tuli, niin lehdissä mainittiin niiden akkujen paino. Nykyään ei enää.

    Joku alkupään tesla ja mikähän se toinen oli, akkujen paino ~700kg.
     
  6. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Teslan model3 75kwh akun painoksi kertoo eräs sähköauto osia myyvä firma 479kg

    Nominal Voltage : 355 V
    Fully Charged : 403 V
    Fully Discharged : 288 V
    Max Current (20s) : 1 150Amp
    Max Current Continuous : 425A
    Capacity : 77 kWh (217 Ah)

    Battery Weight : 479 kg
    Length : 218 cm
    Width : 150 cm
    Height : 33 cm
     
  7. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No S-mallin 100kWh voisi silloin hyvin olla liki 700kg.


    Pitäisi kyllä itse joskus käydä koeajamassa joku sähköauto, niin saisi tuntumaa näihin moderneihin vehkeisiin.
    Hybridillä vaan kokeillut tähän mennessä.
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Uteliaana kyselisin, ja kokemuksiinne perustuen, nyt kun sinkkuna ollessa naisen tavatessa jos autoista juttua tulee, tai siis harvemmin kuitenkin kohdallani, niin onko paremmat mahikset sähkiksellä saada nykyiseen Ässädiisseliin verraten!? T: Epätoivoinen,siis siirrrynkö sähköön!?!:)
     
    Muokattu: 3.3.2023
  9. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Itselläni ei tähän suoraa kokemusta, mutta jos tapaisin naisen ja hänelle olisi jotenkin tärkeä kriteeri suhteen kannalta millaisella autolla ajan niin oma mielenkiinto tyssäisi siihen.
     
    Roberto ja Stang_81 tykkäävät tästä.
  10. jahnu

    jahnu 3rd gear

    Ässän takapenkillä mahtu tekeen mitä vaan.
     
    Kalja imuri tykkää tästä.
  11. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Onhan siellä mukava odottaa hinausautoa.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  12. teddy99

    teddy99 Gearhead

    faikku66 tykkää tästä.
  13. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Aslak, isalmela, Harri S ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Niin, en minä ainakaan halua muuten todella hiljaiseen käyttöautona toimivaan sähkäriin tuollaista meteliä sisälle. Harrastevehkeet on sitten erikseen. Noissa sähköautoissa kyllä pystyy valitsemaan otetaanko kaiuttimista sisälle ääntä vai ei.
     
    isalmela tykkää tästä.
  15. Catiska

    Catiska Gearhead

    Kyllä tuo on bensauskovaisten kosiskeluun tarkoitettu, bensalenkkarien suunnittelema. Aivan älytön idea. Ei sähköautossa kaipaa tuollaista, ne on enemmän tyyliin "go" autoja eikä "show" jossa ainoa tarkoitus on kuulostaa ja näyttää ripeältä...
     
    Concarne ja Arkkumies tykkäävät tästä.
  16. C4vettester

    C4vettester 2nd gear Bannattu

    Dodge Charger Daytona SRT EV on muotoilun puolesta melko onnistunut. Minun mielestä.

    Eikä Teslan Model S sekään ole sieltä huonoimmasta päästä. Ulkonäkömielessä.
     
    kerkko tykkää tästä.
  17. Turbiini

    Turbiini Gearhead


    Joo ei teslan s tai 3 ulkopuoleta autoa mitenkään pahalta näytä, ei tosin mitenkään hyvältäkään vaan lähinnä semmoinen mikä ei herätä tunteita mihinkään suuntaan. sisusta ylisuuren kosketusnäytön takia ei sitten mielytä silmää ollenkaan.
     
    isalmela tykkää tästä.
  18. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Edellyttäen, että se tuotantomalli on sama kuin mitä on esitelty.
     
  20. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Aika nopeestihan tuohon polttomoottorikieltoon tulikin stoppi, nyt saksa haluaa tutkia synteettisten polttoaineiden käytön mahdollisuutta.
     
    Isamu ja Swinger tykkäävät tästä.
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!