1931 ford coupe

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja ToniC, 18.1.2022.

Tags:
  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sehän on ”ihan normaali kaksikärkinen jakaja”. Se, että siellä on 6 voltin puola, hoituu vähän isompiohmisella etuvastuksella. Onko katkojan kärjet tunnistettavissa jotenkin, jotta löytyy tarvittaessa huolto-osia?

    Mutta se 6V/12V menee tuossa tapauksessa ihan vaan etuvastuksella. Niinhän se on etuvastuspuolain kanssa muutenkin tehty.
     
  2. Muutos on 24 voltista 12 volttiin.
     
  3. Tai sitten toisinpäin virransyöttöön? Konvertteri 12V->24V
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jaa. Se onkin 24 voltin vehjes. Onhan noita boosthakkureita valmiina joilla tekee vaikka 24 voltin jännitettä.

    Kokeilee vaikka Aliexpressistä ”boost converter dc 12v to 24v ” niin löytyy monenlaista mokkulaa.
     
  5. ToniC

    ToniC Gearhead

    Toi onkin high end.. mulle


    mä ajattelin, että tuo orggis puola käämitään uudelleen. Jotenkin olis mukavampi, että koko vehje olis 12v sähköillä. Vai onko tossa jotain suurempaa tiedettä? Helppous? Vai pelkkä sytkä 24v ja lataus, startti yms 12v siedettävä olis, jos riittää joku piuhankierrätys sähkö"keskuksessa", jossa tollanen möntti ois.
     
    Muokattu: 6.2.2023
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Puolan sisällä on muuntajaöljyä. Noin niin kuin periaatteessa semmosen aukaisu ja käämintä päättyy alipaineella tapahtuvaan kuivaamiseen, jotta öljystä saadaan vesi pois. En ehkä ryhtyisi. Semmonen konvertteri voi olla tikkuaskin kokoinen jossakin jemmassa. Kun se tuottaa kiinteää 24-28 voltin jännitettä, niin se samalla pitää huolen, että kipinät on hyviä startatessa. Pitää muun auton 12 voltin systeeminä ja ruokkii tuon komean sytytysvehkeen piilotetulla elektroniikalla. Mun mielestä ihan kohtuu simppeli. ”Etu” on se, että saa tuon erikoisuuden käyttöön.
     
  7. Millainen syyläriratkaisu tähän on suunnitelmissa? Tuli vaan Alin kaupassa vastaan tämmöinen:

    3 Row Aluminum Radiator For 1928 1929 Ford Model A w/ Flathead Engine V8

    Ja sitten ihan toisessa kaupassa on SUMB-osasto, jossa ei ole oikeastaan mitään..:p Mutta vastaus siihen, mikä se nykyinen ranskiksen väri voisi olla. Siellä on pari RAL -vihreää: RAL 6005 ja RAL 6020. Jälkimmäinen näyttää kovasti nykyiseltä väriltä.
     
  8. ToniC

    ToniC Gearhead

    Joku tommonen alujäähdytin.
    Orggis meni tekniikan mukaan.

    Fiilis värien suhteen toistaseks, että vain mustaa, norsunluuta ja kiillotettua/kromia.

    Mamma lupas kiillotella nuppia, eikun imusarjaa. Dremel on koloihin ja rolocilla isot pinnat.
     
  9. Kirjoittelin toiseen ketjuun juttua jenkkien M113:sta. Niissä on vähän vastaava jakaja ja näyttää olevan ihan kiva hintalappu Ebayssa. Eli ei kannata ensimmäisenä ainkaan heittää romukuormaan..
     
  10. ToniC

    ToniC Gearhead

    Murheita ja huolettaa jo ajokausi... sedanin motti koneistamossa ja kaiken muun kivan päälle joku amerikan joe "fiksannu" konetta...

    nyt tarvis äkkiä löytää 59a 24bolt koneeseen +.125 ylikoon mäntäsarja... jenkeistä kestää... suomen,ruotsin ja saksan kauppiaat koluttu...

    Tai sitten valmis alakerta....

    menee muuten seat 850 kanssa kesäajot... en vi@#@ ala...
     
  11. Mitä järkeä porata tuohon kokoon, jos nyt niitä mäntiä ei ole käsillä?

    Päästelee reiät sopiviksi putkille ja putkittaa kaikki pytyt.
    Ei ole ihmehomma, olen tehnyt monta konetta näin ja sitten on hyvä sylinterit, paremmat kuin valuset. Putket ei paljon maksa eikä työ.
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  12. ja jos haluaa pistää ne 3.3125" / 3.75" tai 4" iskulle olevat männät, minä ainakin löysin niitä jenkeistä. Ja lisäksi Rossilla on sitten vähän kevyempänä nykymäntänä hyllyssä....
     
  13. Mikäs tämä "fiksaus" on sitten ollut ja minkä kokoiset mukit siellä nyt on?
     
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Joskus guuggeloin koneistamon jostakin Riihimäen suunnalta, missä putkitus oli noin satasen / reikä. Jos semmoseen ryhtyy, voi ehkä päätyä edullisiin std kokoisiin mäntiin, ”joita kukaan ei tarvitse”.
     
  15. ToniC

    ToniC Gearhead

    Nyt .060 ylikoon männät Ja konehan kävi ihan ok.. Paitsi se laakerivaurio sitten..

    Siihen laakerivikaan lääkkeeksi uus kampura ja 1 Kanki.

    Sitten Mukien kohdalla ilmoittivat, että Joku Amerikan Joe kahnannut pykälän pois ja se yläosa olis sitten liki .040 Ylikoossa alaosaan nähden

    Sanoivat .100 Olevan sellainen sopiva, mutta Mäntiä on tarjolla vain .125,
    kunhan ne jostain saisin. Ja tämä koneistamo pitäis olla ihan Alanmiesten käyttämä PKS seudulla.

    Putkituksesta sanoi, että Puhutaan tuhansissa... Ei kannata tuohon koneeseen.
    Unkarissa eräs panssarivaunurakentaja tekis 30-50e uki, mutta rahdit sinne ja tänne jne...
    Ei nyt houkuttele sekään, kun puhutaan ihan suht perustavarasta..


    Valmiita 59A Jakajan Koneita Ilman apulaitteita ei kellään nyt tunnu olevan tarjolla.
    Itellä olis kyllä imari, kaasari, genu,startti, v-jakaja..

    BA-kone saattais löytyä ruotsista ja Suomessa selvityksessä. Itellä on kyllä 12v Billet jakaja BA-koneeseen, kun se olis menossa ranskikseen. Olis vaan ollut kivempi pitää tolla 50AB koneella tuo sedan.
     
    Muokattu: 14.3.2023
  16. ToniC

    ToniC Gearhead

    Sitten ei ole renkaita... Hastings speedwaylla 0.07xxx" pitäs kai olla 0.09xxx (Männän tiedoissa... Pitää tutkailla kotosalla...
     
    Muokattu: 14.3.2023
  17. ToniC

    ToniC Gearhead

    5/64 on 0.078" ja männän tiedoissa mainitaan "renkaan paksuus 0.0938... " 2 kpl on tätä.
    +
    Öljyrengas 0.1875"

    Ei hajuakaan, voisko tarkottaa uran kokoa tai mikä sitten se välys kuuluisi olla
     
    Muokattu: 14.3.2023
  18. Tälleen se on Silv-O-Lite kataloogissa:

    [​IMG]
    Minä tulkitsen tuon niin, että siinä on pientä pelivaraa. Eli toisin sanoen ne 5/64 renkaat on täyrelliset..
     

Kerro tästä muillekin!