1931 ford coupe

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja ToniC, 18.1.2022.

Tags:
  1. ToniC

    ToniC Gearhead

    Erään alan liikkeen konsultoimana sedanin moottori viimenään koneistettu. Lopulta kampura vaihtoon,poraus+.100 ylikokoon, uudet männät alakerran koneistukset,sovitukset. Tehokkaampi öljypumppu, kansien ja vauhtip. Liippaus, kampuran etupään narun muutos stefaksi yms,yms

    Liikkeestä sain asiallista palvelua ja koneistusjälkikin näyttää hyvälle. Josko siitä ajopeli vielä tulis tälle kesälle.
    Liikkeestä lähti vielä coupeen kaikkea pientäsälää mukaan..

    Loppukasaus, maalaus ja sedanin keulalle.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 4.5.2023
    Hupeli, eeko, Seevu ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Joutuukohan nämä tekemään jonkinlaisia ulkomaan myynti ilmoituksia .
    Epaulta saa monesti halvemman rahdin kun taitaa ulkomaan kauppa olla paremmin hanskassa.

    Täähän on viittä vaille valmis ja kesä vasta tulollaan:)
     
  3. ToniC

    ToniC Gearhead

    Välillä näkyy ihme veroja.
    Ecklers kuulemma lopettanut myynnin eurooppaan, macilta stake pockettien tilaus ei onnistunut, mut cmw trucksilta tuli 12 päivässä. Ei takertunut ees tulliin.

    Nyt tarvis sitten opetella säätään välykset. ja pitäs olla venttiilin hiomakone, kun ei oo säädettäviä nostajia, mut eiköhän hoidu, kun pistän timankin jyrsimen vaakakaraan, johon mulla pakka ja käytän jyrsimen digitaaleja.
     
    Muokattu: 5.5.2023
  4. Näyttää kyllä tosi upealta..

    Tuli mieleen, että mites olisi vielä tämmöinen pikkupäivitys:

     
  5. ToniC

    ToniC Gearhead

    [​IMG]

    Ei tahdo pysyä pukki ihan tasapainossa, mut kun molemminpuolin on lättiskone, niin on hyvä.

    Puhetta oli. Vakiokone ei nyt niin kaipaa, mut helppohan tollanen venttiili on väkertää.

    Mites väki on hinkannut noita venttiilinvarsia kotitallissa? Ei nyt ole sitä venttiilihiomakonetta. Toiminee se jyrsinviritys.
     
    Muokattu: 6.5.2023
  6. Tossa videolla on käytetty tämmöistä PCV -venttiiliä:

    PCV Valve Beck/Arnley 045-0325
     
  7. ToniC

    ToniC Gearhead

    Ford s-maxiin tollasen vaihdoin jokuaika sitten. Kovin saman näk. Motonetista varmaan löytyy.
     
  8. Joo, tuskin sellaista kannattaa Amerikasta tilata. Autodocissa on Yariksen vastaavan näköinen, mutta taitaa olla eri varaosanumero. Toiminee varmaan silti?
     
  9. ToniC

    ToniC Gearhead

    Ensimmäinen proto venttiilien lyhentelyyn....
    Kovat tyypit kuulemma kahnaa mirkelillä.. minä hinkkaan hitaasti, kun kipeetä p*##ua...
    Pitää vaihtaa hiomalaite pystykaraan, että saa vauhtia. Samaan tapaan digitaalit toimii pitkittäinkin.



    jälki tollakin ok, mut hidas.


    [​IMG]

    [​IMG]
     
    eeko, isalmela ja Kalu tykkäävät tästä.
  10. ToniC

    ToniC Gearhead

    Päivystysviikonloppu duunissa ja tekemistäkin tuli, mut jos huomenna valmiiks keulalle.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    14.5 Tervasaarimeetingiin joutuu lähtemään vielä isolohkolla...

    [​IMG]
     
    Seevu, julmajari, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. ToniC

    ToniC Gearhead

    Alkupöläys... tippakannuöljyt savus... Eka 10 minsaa takana... öljynvaihto ja kannen kiristys...
    Ja akkukauppaan..

    Jaksaskohan prätkäakku hoitaa homman... exide agm 12-31 mahtuis samaan lokeroon, kun nykyinen summitin valikoimissa oleva braille b3121...

    Tuo exide agm12-31 antaa 380A virtaa. saman antaa joku perus 45ah auton akku, mille ei oo tilaa.. tai sit pitää jatkaa kaapelit ja tehä teline johkin taaemmas
    braille mainostaa 1380A, mikä kyllä on täyttä soopaa luultavasti...

    Kone käynnistyy kyllä todella herkästi, niin vois kokeilla tota prätkäakkua... Ja sit kohta on uudenveronen akku myynnissä




    [​IMG]
     
    Muokattu: 21.5.2023
    Seevu, isalmela ja valtope tykkäävät tästä.
  12. Onko tässä nyt paikallaan Edmudsin imusarja ja Holley 94:set?
     
  13. ToniC

    ToniC Gearhead

    Joo. Edmunds custom +94 pari. Samat, mitkä oli
     
  14. ToniC

    ToniC Gearhead

    Motonetista tarttu exide prätkäakku... jos hiipuu, niin sitten taaemmas osin pohjasta läpi menevä kotelo takapenkin alle ja iso akku.
     
    isalmela tykkää tästä.
  15. ToniC

    ToniC Gearhead

    Pitää vaihtaa se huollettu 97 pari noiden 94:sten tilalle ja huoltaa noista akselin holkit. Molemmissa kaasareissa mehii akselilta bensaa. Ei paljoo, mut ei tarvis tulla yhtään. Toivottavasti putsarit käy halkaisijaltaan

    Ja vivusto takkuaa vähän. Tyhjäkäynti jää kantamaan.
    Omassa diy vivusto ja kaasareiden repsikan puolella.

    Mistähän sais pikapostilla vivut
     
    Muokattu: 21.5.2023
  16. ToniC

    ToniC Gearhead

    Tolla mun pitää vaihtaa kabiinista tuleva vipu vasemmalle puolelle. Pikku hitsailulla menee.

    Nuo vanhat takertelee, että varpaalla pitää nostaa polkimesta kierrosten ihan alas pudottamiseksi.

    .... EDITTIÄ...... käyhän toi... oma vivusto jäykkänä etukaasarin kuulaan oikeelle puolelle ja vasemmalle nuo vintagemotorssin kalikat.

    Kierteytän noi suorat kabiinista kaasareille tulevat tangot päistä ja teen säädettävän holkin jatkopalikan paikalle, niin on nätimpi.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 21.5.2023
  17. ToniC

    ToniC Gearhead

  18. ToniC

    ToniC Gearhead

    Timpalta tilattu 97 linkut ja bensametkulähdöt.

    Jostain pitäis löytää 94 pitkät ylikoon akselit(speedwayllä) tai sitten akseli+messinkiholkit.
    Tai sit base platet kokonaan.

    Kellään myynnissä,joka olis tulossa KVL swap&meetiin 27.5???
     
  19. ToniC

    ToniC Gearhead

Kerro tästä muillekin!