1931 ford coupe

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja ToniC, 18.1.2022.

Tags:
  1. ToniC

    ToniC Gearhead

    Josko nyt... coupen kaasarit +uudet linkut hetkeksi lainaan sedaniin.

    Kiitti vinkistä poropeukalos... ite en just noita linkkuja huomannu,kun selasin sivuja.


    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 25.5.2023
  2. Käytin niinkin mystistä työkalua kuin Google..:)

    Hyvältä näyttää.

    On kiva kuulla, miten noi alkaa toimimaan.
     
  3. ToniC

    ToniC Gearhead

    Käy, mut kaasun päästäessä jää kiekat kantamaan. Samaa oiretta oli edellisissä. Just rempatut kaasarit. Uutuudenjäykkyyttä, vivustoon rasvaa ja lisäjouset... niillä on hoitunu. Pitää myös kokeilla ilman polkimeltä tulevaa tankoa, kun saan apukäsia.

    Mielestäni taaempaa joutuu vähän avittamaan takasin, et jengat putoo
     
  4. ToniC

    ToniC Gearhead

    Nyt kaasun tanko polkimelta menee etukaasariin. Samoin ryyppy. Vois koittaa laittaa kaasun takakaasariin, ryyppy eteen. Pari päivää aikaa säädellä. Kansikin pitäs vielä toisen kerran tiukata
     
  5. Onko sulla jotain käsitystä, miten paksulla seoksella se käy noilla römpereillä? Toisin sanoen meinaisitko asiaa mittailla esim. laajakaistalambdalla?
     
  6. ToniC

    ToniC Gearhead

    Ajelen vähän ja katon mille tulpat näyttää. Ei ole tähän hätään mittareita käsillä.
     
    Muokattu: 25.5.2023
  7. Tuommonen pitää olla joka miehellä. Varmasti toimii :D American shit.
    Eiköhän se ole vain niin että jos on enemmän kuin yksi kaasutin, pitää muutama asia tajuta, haistaa, tuntea perseeseen tai vaikka sormen päähän. onko rikkaalla tyhjäkäynnillä, onko välipiiri rikkaalla vai laihalla, ajopiirin rikkaus.

    Ei siinä tarvi tuommosia amerikan tv shop sontaa eikä tulppiakaan ruuvata.
    Nokka-akseli, puristussuhde, koneen virtaus ja täyttöaste.....
    joko jäykkä vivusto tai progressiivinen, joka olisi ehdoton moneen lättäpää koneeseen.

    Näitä juttuja varten jokaisella itseään kunnioittavalla automiehellä on holleyn suutinsarjat, paljon power valveja, stromberg suutinsarjat, vivustoja....

    Sen verran pitää tietää etukäteen että pistää perussäädöt niin lähelle ennen ensimmäistä starttausta, että ei tarvi kuin pikkusen säätää ensimmäisten ajorundien aikana välialueen juttuja tai korkeitaan pientä pääsuuttimien vaihtoa, tyhjäkäyntipiirien pyörittelyä.



     
  8. Miltäs on vaikuttanut tämä kokoonpano?
     
  9. ToniC

    ToniC Gearhead

    Vintage motorssilta tuli uudet vivustot, sit pikku säädöt. Ihan ok pelaa pikkusen tyhjäkäynti välillä katoaa. Pistin kaasarien vas. Puolelle lisäjousen, kun tuppas jäämään kierrokset kantamaan. Tulpat kahvinruskeat.
    Kilsoja tullu varmaan 2000, kun duunimatkojakin ajellu.

    Intiasta tuli just 6-30mm säädettävä reamer sarja, niin saa niihin 94 hollikoihin akselit vaihdettua, ...kun ehtis, nyt ajellaan kun keli on. tänäänkin ajeltu ensin Kouvolaan rompetorille ja sitten tervanaru meetingiin Haminaan..
     
    Muokattu: 27.7.2023
    isalmela tykkää tästä.
  10. Joskus linkkasin Mooneyes Swedenin A-Ford -projektin. En tiedä, oletko katsellut sitä, mutta katso tämä osa 6 ainakin, jossa on alustan rakentelua. Muuten ihan jees videoita, mutta puhe on RKP:tä eikä siitä ymmärrä mitään. Eikä ole tekstityksiä..Tässä kuva siitä videosta, kun joskus kaipasit kuvia takapään toteutuksesta:

    [​IMG]
     
    kerkko ja impala-63 tykkäävät tästä.
  11. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Tollanen pitäisi saada omaankin niin saisi perää hieman alemmaksi
     
  12. ToniC

    ToniC Gearhead

    Mä vähän muutin takapääajatuksia... nyt mallaillaan 32 ford nelilinkit taakse. Ne lyhyet pistin myyntiin. Menköön jollekkin johonkin rimpulaprojektiin.

    Pitää tutkii noi videot. Ihan hyvännäkönen ratkasu. Pitäs pyrkiä vielä varoiksi tekeen aisat niin pitkiksi, että sais irrotettavalle vetokoukulle rakennettua kiinnikkeet...

    Tollaset colortunet mulla taitaa ollakkin varmaan 25v ikää niillä.
     
    Muokattu: 29.7.2023
  13. Jos ne on sopivaa kokoa, niin ei kovin korkealta puusta sitten tipu, jos niitä kokeilee..

    En tiedä, millaisia kokemuksia sinulla niistä on, mutta Steve-setä sai aika tarkkaan säädettyä Minin koneen tyhjäkäynnin kohdilleen silläkin tavalla (jostain ajasta 5.30):

     
  14. Muuten..tässä on sopivan kokoiset renkaat sulle..;):):cool:

    [​IMG]
     
  15. stana

    stana 3rd gear

    Jaa, oliko millaista tuentaa myytävänä? Mennyt vähän ohi..
     
  16. ToniC

    ToniC Gearhead

    Ketjun sivulla 10. On se eka nelilinkki.
    Muuten näytti ok, mut hioisin putkien saumat ja tigillä uud. Kii.

    Ja hieman oli köykäsen näköiset levyt verrattuna uuteen pidempivartiseen.

    Menis johkin, mihin voisin änkeä sen 60hp lättiksen tallinnurkasta.. home made midgetracer...?
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Moottoripyörään!
     
  18. stana

    stana 3rd gear

    Hintaa oli minkä verran? Jos alkaa kaupanhierontaan..
     
  19. ToniC

    ToniC Gearhead

    Reilu parisataa ja rahdit näytti olleen, niin jos käyttämättömästä 200 rahteineen sais.
     

Kerro tästä muillekin!