Cadillac 1960 Hydramatic

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja vesaku, 10.9.2006.

  1. vesaku

    vesaku 3rd gear

    Varmaan joku osaa sanoa missä mättää.
    Ongelma on tämä laatikko toimii täysin normaalisti ensimmäisen kilometrin jälkeen, mutta ennen sitä se vaihtaa ykkösen ja kakkosen mutta kolmosen tullessa se menee vapaalle kun löysää vauhtia tulee taas kakkoselle ja taas vapaa .Kilometri tätä niin laatikko toimii normaalisti eli oire ainoastaa kylmällä autolla.Muuten en mitään ongelmaa havaitse!
     
  2. vesaku

    vesaku 3rd gear

    Ei taida olla kenelläkään tietoa mistä tuo voisi johtua????
     
  3. GT429

    GT429 3rd gear

    Kaivahan vaik v8 sivuilta Nätkinin firman numero, osaa ton laatikon hyvin ja varmaan osaa sanoa mikä vaivaa!!
     
  4. Gunnar

    Gunnar 1st gear

  5. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Autotransmission tmi Nätkin Pekka
     
  6. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Voisin kuvitella että kyseessä on öljynpaineongelma. Kokeile kaikki mitä eri vaihteilla, myös pakki ja vapaa mukaanluettuina tapahtuu. Sitten voi tulkata korj. käsikirjan mukaan. Öljynpaine on tarkastettavissa ulkopuolisella mittarilla kyljessä olevasta propusta. Sitten seuraavaksi epäilisin governoria. sen toiminnan tarkastaa helposti päästämällä laatikon hännän irti, ja vetämällä governorin irti laatikosta, ja katsomalla ettei ole jumissa ja että kaikki renkaat ovat ehjät (kuin mopon männänrenkaat. )
     
  7. SamiL

    SamiL Gearhead

    Voi olla myös suodatin tukossa. Sen opin kantapään kautta.
     
  8. vesaku

    vesaku 3rd gear

    Aukaisin ventttilikoneistot ,puhdistin, ja kasasin takaisin asensin uuden suodattimen ja GULFIN öljyt ,ajoin 500 km eikä asia muuttunut mihinkään .Nätkin sanoi ettei siellä mitään muuta järevää vikaa vois hänen mukaan olla kuin että koneistossa on edelleenkin jotain töhnää. Vaihteet toimii kyllmänä siten että: pakko ykkönen toimii ;pakko kakkonen toimii ;pakko kolmonen ei toimi=> tulee vapaa, ennen kuin ajaa sen noin kilometrin niin sit toimii .Pakki toimii ja kytkeytyy heti ilman viivettä kuten myös ykkönen.No eipä tässä muuta kuin koneistot auki talvella rassaamaan ja odottelemaan kevättä!!!
     
  9. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Kokeile muuttaako TV tangon poistaminen asiaa.

    1. Öljynpaineongelma: siirtoventtiili jumiutunut auki, 3-4 vaihteen venttili jumiutunut auki
    Edelleen olen sitä mieltä että liitä painemittari kylkeen, jos se on siirtoventtiili, paine on 95 lbs, jos paine on 65 lbs, se on 3-4 vaiht. venttiili

    Jos paineet on kunnossa, niin

    2. governorin venttiili on jumissa kiinni, 2-3 vaiht. venttiili jumissa kiinni, governorin renkaat rikki tai jumissa, tai vastapaino pudonnut.

    1 ja 2 on helppoja todeta. 1. tarvii vain painemittarin, 2 on helppo kun governoriin pääsee käsiksi ottamalla kardaanin ja yoken irti.

    Jos ei vieläkään auta,

    3. Takimmaisessa kytkinpakassa on vuoto tai muuta vikaa. Tämä tarvii jo laatikon irroituksen, ja pirusti kalliita tiivisteitä. Tämän voi todeta tunkkaamalla perän ilmaan, ja irrottamalla tv-tangon. Sitten ajellaan 30mph ja mitataan laatikon paine. jos paine tippuu 65:een lbs, venttili jumissa, levyissä hämminkiä, sisäinen öljyvuoto, tai mekaaninen vaurio. Jos pitää 95 lbs, niin vika on governorin venttiilissä, katkenneissa tai jumiutumeissa renkaissa.
     
  10. vesaku

    vesaku 3rd gear

    Kiitos vaan tiedoista Le Mans,mun täytyy nyt etsiä sopiva paine mittari ja tutkia nuo paineet!! :eek:
     
  11. vesaku

    vesaku 3rd gear

    Nyt on laatikko rempattu ja toimii. Tiivisteet ja o-renkaat olivat kaput ,+uudet pakat yms . Nyt pitäs vaan saada tuo tv-tanko säädettyä kohdilleen
     
  12. DUCK TAIL

    DUCK TAIL Gearhead

    No niin, lainataan vanhaa topicia.
    Eli, Hydramatic läiskii innokkaasti kaikki vaihteet, nelonenen varmaan jo 50km/h päällä. Todella nihkeästi vaihtaa alaspäin, käytännössä vain silloin kun hidastaa tarpeeksi.
    Jenkkifoorumien mukaan tarkka kickdown säädöstä.
    Lodju toimii muuten hyvin ja öljyt pysyy kirkkaana.
    Mitään vinkkejä?
     
  13. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Kokeile säätää kikkaria,jopa varttikierros meinaa paljon vaikkei uskois.Mulla meni omassa -54ssa aikaa ja bensaa kunnes oli kohdillaan,hulluinta ainakin mulla se et kikkari tanko tuntuu heiluvan joka suuntaan mutta silti reagoi pieneenkin säätöön.
     
  14. DUCK TAIL

    DUCK TAIL Gearhead

    Sama juttu, se kikkaritanko heiluu sinne sun tänne mutta pitääpä vaan aloittaa säätäminen. En oo siihen vielä koskenut.
     

Kerro tästä muillekin!