Mobilisti -Lehti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Mercury_king, 24.5.2004.

  1. kad_boost

    kad_boost Gearhead

    e oo 100 varma mutta tiiä luultavasti yhe tommose ufon,ei kylläkää tuo kuvan...
     
  2. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Mulla sattui aikoinaan varsinainen löytöjen löytö kun vaasassa eräänä kertana (joskus 90 luvun lamavuosina..) kirjastoissa oli joku poistomyynti. Menin tuossa lähistöllä olevaan sivukirjastoon ja siellä oli iso kasa Mobilisti lehtiä. Tutkailin niitä jos ostais muutaman ja kysyin hintaa.. markan kappale! Nappasin koko kasan kainaloon ja kassan kautta kotiin! Antoipa kirjaston täti vielä ison alennuksen ja muovikassin kun ostin niin paljo lehtiä! :p
    Kotona tutkailin kokoelmaa tarkemmin ja laitoin ne numerojärjestykseen ja siinähän oli KAIKKI ilmestyneet numerot paria viimeistä lukuunottamatta, myös ne kolme ensimmäistä mustavalkoista, täysin virheettöminä rypyttöminä ja kaikki välissä olevat tilauskupongit paikallaan!!
    :eek:
     
  3. Kine

    Kine 3rd gear

    Muovikupla on nimeltään Futuro. Itse tilasin juuri tämmöisen aihetta käsittelevän kirjan: http://www.desura.fi/futuro.html

    Lempäälässä on ollut aikoinaan tuommoinen samaan sarjaan kuuluva gulf-huoltis, ei taida olla enää..?

    Tosi mielenkiintoinen opus 60-70-luvun tulevaisuuden näkymistä. Mukana seuraavalla dvd:llä dokumenttielokuva aiheesta. Paljon mm. kaitafilmimateriaalia.

    Ja luumäellä on edelleen paikallaan tuommoinen muovinen kahvila, ei tosin käytössä. Aika sympaattinen.
     
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Niin siinä Valkeakoskelle menevän tien varressa? Muistelisin nähneeni.

    Myös Kalmarin Union (myöh. Neste) Saarijärvellä oli samanmoinen puikula.
     
  5. mke77

    mke77 Gearhead

    alkuperäiseen aiheeseen: muuten laitalehti mut rupee lopultakin tympimään kirjoittajien tyyli YLI-ARVOSTAA kaikkia autoja!! "voi voi näitä talbottejakaan ei kohta näe missään..... ja tämmöinen 81vm. nissan cherry häviää katukuvasta!!!!!"ei vittu, ei kaikkia autoja tarvii taltioida/kerätänurkkiin!
    eikäjokaisen tarvitse olla SENIILISTI[/u][/i]
     
  6. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Noinhan sitä taidettiin valittaa 60-luvullakin kun jotkut hurjat taltioivat niinkin uusia kuin 30-luvun autoja, ihan merkistä riippumatta...
     
  7. mke77

    mke77 Gearhead

    "halpa-käyttiksest se harvinainen tuleekin kun kaikki viedään romuttamolle pienimmästäkin viasta........" ja jäkäjäkä,vittu jotain talpotteja?? juurku niist ollaan ollaan pääsemäs eroon..... henkilökohtaisesti en arvosta mitään simga 1000/ mazda marellaa minkäänkän arvosena "kulttuuritekona" vaikka ois minkäkuntoinen museo-auto tahansa!!
     
  8. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Hienoa mke 77 .. Eli pistetään kaikki paaliin, mitä Sinä ET arvosta. Kun toi sama tehdään kirjallisuudelle, arkistoille, muistomerkeille ja rakennuksille N-liiton tyyliin, ollaan Orvellin vuodessa 1984 ja sen Totuusministeriössä ja puhutaan menneisyyden "korjaamisesta"..

    En oikein ymmärrä mikä sinua ahdistaa, jos joku entisöi ja kunnostaa Talbottia? Kyllä nekin mun lapsuuteni kekkosslovakiaan kuluivat ja kiva sellainenkin on joskus 2030-luvulla nähdä.. Ei se itseltä ole poissa, jos joku toinen moisia harrastaa.

    Jos silloin on esiteltävissä vain erikoisia hintaluokan yläpään kulkineita mielikuva menneestä todellisuudesta vääristyy. Tilanne on sama kuin
    70-luvulla jolloin tajuttiin aloittaa mikrohistorian tutkimus, eli tutkittiin tavallisien tallajien elämää, eikä hallitsijoiden toimia ja eloa. Tajuttiin, että 95% väestä oli elänyt muunlaista elämää, kuin historiantutkimuksessa oli tutkittu.

    Joku Simca 1000 siinä Caddyjen ja Linccien rivissä antaa kummasti perspektiiviä ..
     
  9. JPeltsi

    JPeltsi 3rd gear

    Onneksi on nuorempaakin harrastaja kantaa, ja sitä tulee kokoajan lisää. Itse ei osaa arvostaa jotain cherryä tai 127:kaa kun niitä on nähnyt eläessään niin paljon, mutta esim. minä arvostan taas jotain simcaa tai vanhoja mazdoja kun niitä ei ole nähnyt liikenteessä eikä niillä ole päässyt (joutunut?) ajamaan.

    (on taas aika ot...)
     
  10. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Eihän sitä helposti arvosta sellaisia autoja jotka ovat yleisiä tänäpäivänä tai lähimenneisyydessä ennenkuin ne ovat totaalisesti hävinneet katukuvasta.. Sitten ihmetellään ja muistellaan lämmöllä niitä nuoruuden arkiautoja joita silloin aikoinaan paalattiin vain sen takia kun ne oli niin yleisiä ja halpoja..

    Joku saattaa pitää muakin ihan kahelina kun oon miettiny nykyisen arkiauton "konservointia" eli kun käyttis menee vaihtoon niin tuosta mun -91 VW Jettasta ei saa mitään vaihdossa mutta jos olis maalla joku liiteri tai lato niin sen vois "unohtaa" sinne niin olis sitten eläkepäivinä jotain ihmeteltävää..
    Sais sitten vanhana pappana esitellä lapsenlapsille että "kattokaas ku tämä ukko ajoi silloon nuarena juippina tälläsellä autolla jota voi korjata ihan tavallisilla työkaluilla.."
    :odroll: :wink:
     
  11. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Hei, Simca 1000 on mielestäni mielenkiintoisempi kuin moni Cadillac! Varmaan siksi että naapurilla oli sellainen kun olin nasse. Puhumattakaan Marellasta, vähemmän niitä on nykyään liikenteessä kuin vaikkapa thunderbirdeja. Saatan saada minäkin hullun maineen kuten Rinnewood mutta kyllä minusta on kaukonäköistä säilöä tavalliseltakin tuntuvia autoja (ja asioita).
     
  12. Makinpa

    Makinpa 1st gear

    Lempäälässä on ollut aikoinaan tuommoinen samaan sarjaan kuuluva gulf-huoltis, ei taida olla enää..?


    Kyllä se on vielä paikallaan!!
    Tien toisella puolella ollut pienempi muovi"koppi" on poistettu, mutta itse huoltis rakennus on paikallaan. (Shellin väreissä, aikoinaan Gulfin)
     
  13. Kaitsu353W

    Kaitsu353W 1st gear

    Luumäellä,siinä Salpa-aseman kupeessa,on tuollainen muovi-huoltoasema.
     
  14. Mano

    Mano 1st gear

    Luumäellä oli tollanen koppi kahvilana ja sen kaverina toi UFO (niin me pentuina sitä kutsuttiin....)
     
  15. GRA-55

    GRA-55 1st gear

    Mobilisti on paras haarasteutolehti ikinä. Tosin nyt se on mennyt hieman huonompaan suuntaan kun toimitus vaihtui. Mutta silti se on hyvä lehti.
     
  16. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Eikö tuo liene vaihtune takaisin... tai siis ainakin päätoimittaja. Eikös muu toimitus ole aina ollutkin kutakuinkin sama.
     
  17. Jyrki R

    Jyrki R Gearhead

    Pikkuisen tuolta on itsestäkin tuntunut. Hyvä, jos Enkvist tulee takaisin. Taitaa vanhat autot olla miehen sydäntä lähempänä kuin uudet. Aivan kuin varmaan suurella osalla täällä.
     
  18. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    luitteks sitä juttua "maailman huonoimmat autot"

    caprice 77-90 herkkä ruostumaan huono ajettava epäonnistunut muotoilu

    dart 63-66 herkkä ruostumaan huono ajettava epäonnistunut muotoilu

    englantilaisillahan onkin varaa noin sanoa :odroll:

    aika komea se crysler 300 joku pomotäti oli poseeraamassa auton vierellä. ryslerin tehtaan perustaja onkin ollu sakemanni :rotfl:

    jussinjorinoissa oli se maitohera ruosteenirrotin, ootteks kokeillu? 8)
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Greisler. Heh.. Se EMW juttu oli hyvä.
     
  20. impala67

    impala67 Double Gearhead

    kyllä huomasi että eenkvisti oli palannu remmiin, vai sattumaako tuo ulkoasupäivitys oli?

    Tosi vakuuttava ilmestys, ilman asiasisällön vähentymistä. Tosi hyvä numero kanttiharrastajalle kuin muskelifriikille. Suosittelen.
     

Kerro tästä muillekin!