1961-1963 Lincoln...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Del Monte, 5.1.2006.

  1. Del Monte

    Del Monte Gearhead

    Millaisia pelejä ovat? Yleisimmät viat joita ilmenee? Mulle kerrottiin että ovat painonsa takia todella kovia bensasyöppöja (30-40 litraa sadalle) ja uudemman koneen vaihtokaan ei kuulemma paljoa auta kulutukseen, tiedä sitten häntä kun ei ole kokemusta.

    Kertokaa te joilla kokemuksia, auto kyllä kiinnostaa/kiinnostanut jo pitemmän aikaa ja tulee kyllä harrastekäyttöön eli ei välttämättä sekään kulutus niin oleellista jos muuten pelit toimisi. :oops: :p :mad: :-? 8) :( :) :pinup:
     
  2. sportfury59

    sportfury59 Gearhead

    appiukolla on -63. 460 padalla ja kulutus on matka-ajossa n.17-18l/100km.kaupungilla hieman enemmän.ja sekin sais tiputettua 15l kun vaihtais uuden kaasarin, kun vanha hieman sohlo..
    ja auto toiminut moitteetta kyllä 2 kesää jo..
     
  3. platuart

    platuart Gearhead

    linc

    Paskat ne mitään syöppöjä ole sillon ku vehkeet on kunnossa. Silloisella -63:llani kävin muutamana kesänä Powerissa. Matkassa pääs jopa 13 litraan ku ajeli kaheksaakymppiä! Imeehän se jos polkasee... 8)
    Teho/painosuhde kohallaan (ja se kaasari kunnossa)
    Mätäähän niihin tahtoo kertyä, niissä kun on semmosia ihme koloja, mihin ei oikein mitään kautta pääse käsiksi ja kuskin puolen pakosarjat on yleensä joskus halennu ja siten hitsaamalla korjattu. Jotkut hyvin, toiset vähän huonommilla vermeillä... Ehjät pakosarjat on kiven alla. Alustan osat helvetin kalliita, esim. alapallolla yksi valmistaja, hinta sen mukainen...
    Mutta kunnossa ollessaan vitun hieno peli ja sairaan hyvä ajaa. Hankintahinnaltaan yleensä aika halpa, johtunee varaosien hinnakkuudesta ehkä.
    Omani onneksi olen jo myynyt 8)
     
  4. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Tekniikan varaosat ovat todella kalliita. Vaikka tuote on FoMoCo:n tekemä vaihtokelpoisia osia Fordista on turha hakea. Jostain osia saattaa sopia Mercurystä. Lincolnissa on Lincolnin hintaiset varaosat. Itse autot eivät ihan hirmu hinnoissa ole johtuen varmaan osien hinnoista.
     
  5. Ahis

    Ahis Gearhead

    Tietty on toiminu ku edellinen omistaja pitäny niin hyvänä :wink:
    Se kyllä haukkas aika mukavasti ainetta, meinas visan kate ylittyä ku forssas käytiin sillä...
     
  6. navesi-2

    navesi-2 3rd gear

    Kohta 8 vuotta laskettu isä ukon kanssa vuoroin `61 avolla ja ei oo parempaa kyytiä vielä mistään saanu! Pieni kehu paikallaan! :lol:
    Kulutus 430 kuutioisella matka-ajossa vauhdin ollessa 100km/h niin soppaa palaa n. 16-18 litraa 100:lla km:llä. Kaupungissa menee kengästä riippuen reilu 20.
    Osat suht hinnakkaita kyllä, mutta perusosaa onneksi löytyy suht kivuttomasti. Avoissa kannattaa varmistua katon toimivuudesta. Releet sun muut osat ihmisen keksimiä ja yksinkertaisia toiminnaltaan, mutta auta armias sitä johdon määrää ja jos ei releet/rajakatkaisijat toimi!!!
     
  7. Del Monte

    Del Monte Gearhead

    linkki...

    :lol: Aikas vähän näitä on kuitenkin myynnissä, joten voisi olla aika metka peli joskus omistaa. Pitänee kun aika on otollinen yrittää hankkia mahdollisimman hyväkuntoinen orkkis peli.

    Onko Suomessa saitteja missä olisi kuvia ja muuta -61-63 "Linkin" harrastajista/autoista olemassa? 8) 8) :odroll: :soosoo:
     
  8. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

  9. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    No niin kiitos vaan "reikäpää..." eli ex Lincoln-HoMo vastaa... Ala sinä harrastamaan niitä AeroStareja. :)

    Ennen Edselvalaistumista mulla oli kymmenisen vuotta valkoinen 63 sedan, eka hiukan lauluautona ja sitten se vie jotenkin lipsahti museorekisteriinkin (hyi pois se minusta nykyään...). Tuo mun vanha Lincoln on tällä hetkellä jossain Turun seudulla!

    Hiton hyvä auto ajaa, menee jo vähän turhan "tylsäksi" ajella sillä ei oikein aina tunnu vanhalta jenkiltä. Tekniikkahan on tuo MEL 430, joka joiltakin osilta perustuu FE mottiin, mm. öljypumppu ja nostajat ym. pientä on samaa. On hyvä moottori, mutta kaikkihan saa kyllä hajalle. Jotkut osat kalliita, mutta ei nyt mitään sikahintaisia...

    Lootana on sitten se "large case" cruise-o-matic eli vähän järeämpi malli. Perä on Lincolnin oma takaaladattava ja siihen ei tahdo saada muuta kuin laakereita nykyään.

    Alustassa on jonkunverran samaa T-birdin kanssa mm. jarruissa ja joissakin puslissa (reaktiotangon, lehtijousien takapuslat ym.)

    Parempaa matkaautoa saa hakea, laulukäytössä kaappariovet on hyvät.
    Tosin kaappariovesta voipi pudota helposti (kokemusta on...) vauhdissa...

    Noitten osien kanssa vaan joutuu joskus tekeen vähän tutkimusta mikä sopii mistäkin sillä kaikki kirjallisuus ei enää tunne tota Lincolnia! Aika paljon perusosissa oli kuitenkin samoja senikäisten Fordien kanssa.

    ... ja multa voi kyllä kysellä noista Lincolneista suoraankin kun tuli käytyä toi oma aikalailla läpi kohta kohdalta. p. 050 4860311 tai fordfreak@petrilaitala.net
     
  10. diamond reo

    diamond reo 1st gear

  11. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    :odroll: Nuo edelliset kuvat selattuani täytyy taas ihmetellä syitä, miksi menin minäkin myymään omani vuosia sitten. Olisi kai sen voinut tuollaiSEKSIkin rakentaa ja kerätä kauniita tyttöjä sen ympärille.... :eek:
     
  12. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Niinpä, mutta noi vanteet... Voi takapuolenpensseli sentään, että pitää mennä laittaan noita "40 tuumasia" aluvanteita oikeisiin autoihin.

    Mulla on ainakin saunan takana aina tilaa tommosille jotka laittelee noita vanteita vanhoihin jenkkeihin! :mad:

    Sauna on kylläkin rivitalossa, mutta kuitenkin.... :odroll:
     
  13. Harrastelija

    Harrastelija 3rd gear

    Itselläni on ´61 mallin Lincoln ja täytyy kyllä mainita, että hyvät on kyydit autossa, ei voi moittia. Bensan kulutuslukemat tosin on sellaiset, että äkkinäistä vois hirvittää, mutta sivuseikkoja tuommoiset, pääasia , että kilometrit on huolettomia. Osia kyllä on saatavilla kiitettävästi, ebay on yksi paikka, mistä kannattaa selailla ja toinen olis www.bakersauto.com, erikoistunut Lincolneihin ja osia on laidasta laitaan, tosin hintoja kannattaa tarkkailla, mutta onpa saatavilla kuitenkin. Jos vain viitsii Googlea käyttää, niin on niitä kauppiaita.Alipaineohjattu puhallinjärjestelmä tuottaa vähän päänvaivaa ja vaatii tarkempaa tutustumista, mutta ei ylitsepääsemätön asia kuitenkaan. Viikonloppuna ko. järjestelmää kynsiessäni havaitsin, että oli alipainesäiliö ohitettu, mitä lie oli tällä haettu, voi olla, että vaikuttaa toimivuuteen. Siinä riittää kuitenki hommaa, mutta kuluupa aika ja kesällä palkitsee. Tarvis muuten kuskinpulelle sen puhaltimen torven kojetauluun, joka suuntaa tuulilasiin, olisko kellään jossain päin Suomea, ettei tarvis alkaa Ameriikan maalta hommaamaan?
     
  14. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Itelläni on '62 nyt työn alla.Ostin sen keväällä 2004 ja ajoin pari kuukautta kunnes ohjaustehostimen pumppu pärskäytti öljyt pihalle.Söi miestä niin paljon että poistin sen rekisteristä ja hankin toisen jenkin.Nyt viime kesänä Lincoln rupesi polttelemaan sen verran että kaivoin sen katoksesta pois.Olis kesäksi tarkoitus saada ajokuntoon.Ajattelin jättää maalauksen, taka lehtijousien takomisen ja kontin verhoilun sit tulevaisuuteen mut muuten auto kuntoon.Tietenkin pientä kustom kikkailua pitää tehdä ettei vahigossakaan satu jollain toisella olemaan täysin samanlaista. :lol:
     
  15. Harrastelija

    Harrastelija 3rd gear

    ´61 - ´63 Lincoln

    Työn alle tulee omanikin vielä menemään, pientä visiointia alkaa jo ollakki. Kevyttä kustomointia tiedossa, mutta pitää malttaa tuleva kesä ensin...saa nähä sitte mitä tulee. Esimerkiks siinä ´62 mallissa olis kyllä se etupää (maski/puskuri) hivenen paremman näkönen, ne varmaan voi vaihtaa ihan heittämällä. Eikös siinä Kennedy -Lincolnissaki ollu ´62 mallin maski ja puskuri, vaikka muuten se oli ´61 mallinen?

    Onko ´62:sen lämppärisysteemi samankaltainen ku ´61 mallisa, eli sielä on molemminpuolin oma puhallin ja kenno ja tietenki myös se ohjausventtiili?
     
  16. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Minun mielstäni tuo lämppärihässäkkä on täysin samanlainen ja sen maskin voi kanssa vaihtaa uudempaan....
     
  17. navesi-2

    navesi-2 3rd gear

    Nyt kun täällä alkaa olemaan löpinää auton työstämisestä niin täytyypä kysästä! Onko kukaan korjannut/vaihtanut takaovesta sitä keskuslukituksen alipainekelloa sieltä oven sisältä, mihin oven lukitusnappula menee? Omasta tuo kello todennäköisesti vuotaa, kun ei jaksa oven lukitusnappula pysyä yläasennossa. Kaikkien muiden ovien nappulat pysyvät kyllä aukiasennossa, joten keskusjärjestelmässä ei pitäisi tällöin olla mitään vikaa. On vaan tuo kello hitusen v..mäisessä paikassa siellä oven sisällä, eikä sitä meinaa saada ilman täydellistä lasimekanismin purkua sieltä edes pois! Jotain pitäis kehittää.......?
     
  18. Harrastelija

    Harrastelija 3rd gear

    Kannattaa varmaan kuitenki ensin kokeilla ne letkut, että onko ne kunnolla kiinni/minkä kuntoset.
     
  19. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Meikäläinen korjas aikoinaan sen alipainekellon tai kaikki ovien kellot kiristämällä sen stefan sitä käyttöakselia vastaan rautalangalla. En nyt ihan muista enää miten tarkkaanottaen se meni sillä siitä on aikaa jo paljon, mutta rautalankaa siihen käytin ja rasvaa stefaan... :wink:

    Silloin jos ei pysy ylhäällä niin vika voi olla juuri tuossa ja sen pääsee korjaan purkamatta kelloa... Korjaus toimi ainakin siihen asti kun myin auton eli jotain 6 vuotta!
     
  20. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Kai sitä on minunkin kaivauduttava ulos kaapista ja kerrottava, että korjailin omastani noita muovisia alipainerasioita, joita on kojelaudan sisällä. Sahasin rasian kylmästi auki ja paikkasin kalvot kumiliimalla ja jollain. Ja sitten vaan rasia takaisin umpeen sikafleksillä tai jollain. Hätä keinot keksii ja köyhyys antaa lisäpotkua harrastukseen... :rotfl: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!