2gen camaro max vanteen/renkaan leveys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja CCZ28, 10.2.2012.

  1. max

    max Double Gearhead

    Hlappis,mitkä sulla ovat rengas koot edessä/takana.
     
  2. hlappis

    hlappis Gearhead

    295 35 takana ja 235 40 edessä.
    ja nämä laitan myös noihin tuleviin vanteisiin, 295:set pullahtaa mukavasti 9,5" valsseille.
    ja metrin verran pitää madaltaa tuota koslaa.
    8)
     
  3. max

    max Double Gearhead

    Ilkka 83,mulla on tallilla yhdet 15X10 vanteet ilman renkaita.
    En tiedä missä kaukaa asut,mutta voithan noilla ainakin mallata,miten ne sinne asettuu.Vanteet Nurmijärvellä.

    041-5263278
     
  4. ilkka_83_

    ilkka_83_ 1st gear

    Oulussa majailen, Taitaa nurmijärvi olla liian kaukana kun en tiedä missä on :D. Kiitokset kuitenkin.

    Jos Oulusta löytyy noita leveämpiä rengas/vanne settejä niin voisi laittaa vaikka privaviestiä että voisi käydä sovittelemassa ennen kuin itselle tilaa.
     
  5. max

    max Double Gearhead

    Mitä,et tiedä missä on Nurmijärvi?

    Sehän sama paikka missä asuu/asui x-pääministerimme Matti Vanhanen.

    Olen keräillyt tallini nurkalle lautakasaa,saas nähdä miten käy!

    Pitää ottaa muutama kuva,niin saat vähän mielikuvaa(siis vanteista,ei lautakasasta).
     
  6. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Tuolta sivulta hyökkäsi joku "skannausohjelma", jota ei voinut ohittaa...
     
  7. ilkka_83_

    ilkka_83_ 1st gear

    Kävin tallilla katteleen nykyisiä valsseja ja kummeja niin vanteissa luki 16x8x0, 0 varmaan tarkoittaa ET:tä koska mittanauhalla suurinpiirtein sain vanteet keskelle kehää mitattua. Renkaina toimii 255-50-16. Iskariin näytti olevan n.4 cm rako mutta ulospäin rengasta ei voi enään kovasti vetää jos haluaa että ei ota kaariin jos peräkontin lyö täyteen varaosia ja 2x läskiä kyytiin.

    Eli nyt voisi olettaa että 16x10 menisi alle 0 ET - -5 ETllä kivuttomasti 275-50-16 kummeilla. Pitäskö raakasti ottaa -5 et niin voihan sitä sitten niillä huijaus kiekoilla ottaa vähän kauemmaksi autosta jos meinaa kihnutella.

    edit. Eri asia löytääkö mistään tuollaisia vanteita....

    [​IMG]
    [​IMG]

    Edit2.

    16" ei 10 leveinä löydy ainakaan summitilta.
    15"x10" löytyy . BS 5.5" eli ET 0
     
  8. SauliS

    SauliS 1st gear

    Päivää! Tuore Camarokuski aloittaa kyselytulvan.. Toivottavasti tähän ketjuun sopii jatkoksi lisää jousituspohdiskelua, en löytänyt parempaakaan tähän hätään..

    Eli: Voisiko joku mittailla etäisyyttä pyörännavan keskeltä lokarinkaareen etu/taka, ja kertoilla millaisilla jousilla? Mistä tilattu ja mihin hintaan?

    Omasta (-77) on takapää aivan lintassa ja jotain pitäisi tehdä.. Paras ratkaisu tietysti olisi heittää kerralla kaikki alustan palikat uusiksi, mutta nyt ei millään raaskisi tehdä niin radikaalia (kallista..) ratkaisua kun autossa on paljon muutakin laittoa tiedossa. Ihan katukruisailu mielessä, ei tarvitse tulla supermatalaa kisa-alustaa.

    Kiitoksia etukäteen jos joku viitsii neuvoa
     
  9. max

    max Double Gearhead

    Saulis,jos olisin sinä tekisin seuraavat kohtuukustannuksilla selvittävät asiat:

    Vaihda eteen ja taakse Hotchkis 2 tuumaa laskevat Sport jouset.Kokemusta näistä on ainaskin mulla,sellillä ja kaitsulla jyväskylässä.Olemme olleet tyytyväisiä.

    Samalla kun auto on pukeilla,vaihda apurungon puslat

    Kun nyt takajousitus/apurunko on irti niin samalla tuskalla saat asennettua Sub Frame Connectorit.Esim.Competition engineeringin tekemät.

    Tein itse asiat juuri näin,ja homma onnistui.

    P.S Älä ymmärrä väärin kun sanoin,että kun apurunko on "irti".
    Apurunkoa ei tarvitse irroittaa autosta,ainoastaan löysätä kaikki 6 pulttia,ja vaihtaa puslat yksi kerrallaan(rautakanki on hyvä hienosäätö asennustyökalu tässä hommassa).
     
  10. SauliS

    SauliS 1st gear

    Kiitos vastauksesta max, olen tavallaan samaa mieltä että kannattaa laittaa "kerrasta kuntoon" mutta silti vähän hirvittää laittaa 2-3 tonnia?? alustaan.. Vai mitähän nuo roinat maksaa ja mistä kannattaa ostella?

    Ja sitten ne mittaustulokset kiinnostaisi edelleen, sekä madalletut että hyväkuntoisilla orggisjousilla
     
  11. max

    max Double Gearhead

    Saulis,kyselisin tarjouksia US-Partsist tai vaikkapa RP:stä.Mutta kyllä em.mainittujen kamppeiden hinta pitäisi alle tonniin jäädä.

    Mulla olis joutilaat uudet Connectorit,joita en ajatellu itse käyttää.Ilmota jos kiinnostaa,oisko sata rahaa liikaa niistä?
     
  12. SauliS

    SauliS 1st gear

    Laita numero yv:llä niin soittelen joskus
     
  13. max

    max Double Gearhead

    No entäs sitten edellä kuvatun jousitus/runko päivityksen läpimenoaika?
    Kun käytössä on riittävän kokoinen kova tasainen alusta,kaksi hallitunkkia,useita pukkeja,rautakanki ja jotain ymmärtävä kaveri apuna,niin aamusta kun aloittaa iltapäivällä homma on kokonaisuudessaan tehty.
     
  14. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Tuli sitten 9" leveet 4.5 bs takavanteet, renkaat 275/60/15, joutuu rälläköimään lokarinkaaren sisäpuolelta sen rantin pois, montuissa ryykkii renkaaseen......
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. Selli

    Selli Gearhead

    Kyllä muuten istuu hienosti!
     
  16. max

    max Double Gearhead

    Näyttäs kyllä olevan passelin kokoinen venne/rengas yhdistelmä.Raapimiseeen vaikuttaa paljon mahdollinen veltto takajousitus.
     
  17. spede

    spede Gearhead

  18. jpe

    jpe 3rd gear

    Tässä 8 tuumaa leveä et0 17" vanne ja 255 kumi. Takana saisi olla 8 tuumasessa miinusta sentin verran. Edessä 8 tuumanen et0 on hyvä. Auto on tosin 81 2gen, mutta lienee sama?

    [​IMG]
     
  19. max

    max Double Gearhead

    Olis tarkotuksena laittaa taakse 360/50/15 ja eteen joko 275/55/15 tahi 265/50/15.
    Tässä kokeilussa on tosin kyseessä harkittu rimanalitus ja peränkorotus,mitä en edes yritä konttorille.
     
  20. hlappis

    hlappis Gearhead

    [​IMG]
    tuossa on 18x9,5 et-4 takana ja edessä 18x8 Et+2
    takana 275/40 ja edessä 235/40 kumit.
    hyvin mahtuu.

    http://www.willtheyfit.com/
    tuo sivusto helpottaa noitten nykyisten ja tulevien vanne/rengassettien mitoituksessa.
     

Kerro tästä muillekin!