350 crate tunnistus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja C73, 11.6.2012.

  1. HT

    HT Gearhead

    Jatketaan tästä hecho en Mexico 350 koneesta. Mitenkä toimisi 305 cid 14101081 kannet?
    58 cc. 1.84/1.50.
    170/65 runner.
    .400 virtaa 182/107.
    .500 virtaa 195/110.

    882 kansilla, jotka alkuperäisessä:
    .400 virtaa 204/141
    .500 virtaa 205/142

    Paljon tulee puristuksia? Onko ihan bolt on juttu?
     
    Muokattu: 20.9.2020
  2. HT

    HT Gearhead

    Löytyi artikkeli, jossa rakensivat vastaavaa konetta L98 kansilla ja joissa sama 58 cc palotila. Siinä 0.015 tiivisteillä 10.1:1 puristukset.
     
  3. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Ootko meinannut rakentaa moottorin?
    Mihinkäs nämä puristukset vaikuttavat, rajumpiin nokkiin, kaasun vasteeseen?
    Moniakin orkkis kansia saa varmaankin pienellä toimenpiteellä virtaamaan helposti enemmän.
    Vaikkei kuitenkaan virtauksen hyötysuhde sata prosenttinen ole.
     
  4. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    Itse laitoin tuollaiseen koneeseen Edelbrockin 64 cc RPM kannet 0.015 kuparitiivisteillä, Comp Camsin XE268 nokan ja 1,6 vipusuhteella olevat rullakeinut. Kaasarina Edel 600 ja imusarjana Performer. Myös flowtechin peltisarjat ja niiden jatkeena olevat 2,5" tuplaputket kuuluvat asiaan. Kone on erittäin pirteä ja vääntää hyvin alhaalta asti. Kai tuolla setupilla n. 350 hv pitäisi irrota, dynotettu ei ole.
     
  5. max

    max Double Gearhead

    Hyvinkin irtoaa sen 350 hp.
    Itse saavutin paljon ujommilla rautakansilla(72cc/165cc) ja pienemmällä XE262 nokalla 371hp dynossa.
    Se mikä noissa voi mennä pahasti vikaan on kaasarin toimimattomuus.Tässä oli hukassa muistaakseni 50 heppaa Demonin takia.Holley niskaan ja sit alkoikin toimittamaan.
    Moni ajaa varmasti täysin onnellisena ja tietämättömänä että paljon on heppoja laitumella.
     
    Muokattu: 21.9.2020
  6. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    Kaasarin säädössä oli hieman haasteita, eikä se vieläkään täydellinen ole. Laajakaistalambda auttoi kyllä paljon tässä asiassa. Eniten haasteita aiheutti laihuus alakierroksilla. Siitähän selvittiin 1,5 mm poralla IFR:ää hoonaamalla.
     
  7. Oliko tämä kaasuttimen säätöihin vai rakenteeseen liittyvä ongelma?
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Varmaan sekä että.Kyseessä oli Street Demon ”Laatikkokaasutin”
    Dynoukko Santala sitä aikansa rassasi,ja sit paloi päreet muillakin mokoman keksinnön kanssa.
    Jäi mysteeriksi miksi ei suostunut yhteistyöhön.Arvio tästä oli että ehkä sopii johonkin korvauskaasuttimeksi,mutta ei sovellu jos vähänkin enemmän ollaan hakemassa.
     
  9. 3964

    3964 3rd gear

    Tein joskus tuollaisen crate 350,päälle trick flow 175 hatut 0.015 pahvilla,air gap imari,lunati 268 woodoo laahuri.

    kone oli tosi kiva ja yllättävän ripeä 2000-6000 puhdas toiminta.
     
  10. HT

    HT Gearhead

    Kerrotko tarkemmin vielä koneen specsit. Kuullostaa loistaville tehoille noilla kansilla.
     
  11. max

    max Double Gearhead

    Juu,ei mitään merkillistä mutta ajatuksena oli laittaa ”pieniä” osia jotka komppaisivat hyvin yhteen ja mielestäni näin myös tapahtuikin

    -Lättäpää männät kahdella taskulla ja nolladekissa.
    -Summit Racing rautakannet(72cc/165cc) ja ovat itseasiassa samat kuin Dart Iron Eagle 165cc kannet.Näyttivät maksavan nyt Summitilla 353 taalaa kipaleelta.
    ”Bang for the Buck” sanoisin ja eivät ole Kiinassa tehdyt vaan Ameeriikassa(Siitä maasta josta tulee vaan pelkkää hyvää)SUM-152123.
    -Comp XE 262 nokka
    -Edel EPS imusarja.
    Kaasari tais olla Holley 650 DP.
    -Comp 1.5 keinut.

    Eli aivan konstailematonta peruskampetta.
    Kannet pantiin mottiin suoraan laatikosta.Mitään niille ei tehty.
    Staattista puristusta taitaa olla hieman päälle 9.
    Motti myös väänsi heti alhaalta hienosti.
     
    Muokattu: 21.9.2020
  12. HT

    HT Gearhead

    Tuo selventääkin. Ajattelin, että sulla oli orggis rautakannet ja 8 puristukset. Ihmettelin, että miten nuo tehot.
     
  13. max

    max Double Gearhead

    Tuo em.motti on nyt kiinni yhdessä avo Le Mansissa ja joutui koeajolla ottamaan ikkunankarmista kiinni,kun sen verran rupes meno hirvittämään.
     
    HT tykkää tästä.
  14. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Täällä on aina tietäjiä niin mites tollanen lohko kestää painetta? Nurkissa olis tollanen kyseinen aparaatti ja mieleen tuli että jos siihen löis päälle 6-71 ahtimen.;)
     
  15. Ei kai se lohko sen huonompi ole kuin mikään muukaan normaali pikkulohkon lohko? Tietäjät kertokoon, mutta tässä ainakin on ahdinkäytössä joku semmoinen:

    https://www.motortrend.com/how-to/46461-gm-350-crate-engine-build-vii/
     
    MosseKuski tykkää tästä.
  16. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Ihan mukavasti työntää näköjään ja tuo ahdinhan on pikkuinen yhdellä kaasarilla..
     
  17. Tuosta tuli mieleen, että jos riittää DIY -henkeä, niin joku Eaton voisi olla aika kiva. Tässä on joku asentelee M112:sta:

    [​IMG]
    [​IMG]
    Here's a couple of pictures of my 1990 vette with a M112 eaton blower. It's a draw-throu setup with a Holley carb.
    Intake manifold = Weiand 6-71 intake with a home-made adapter plate.
    I used scrap sheet metal pieces to make an adapter for the carb to supercharger mounting.
     
    Muokattu: 13.8.2021
  18. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Täytyyhän siitä pellistä kaksi tötteröä läpi tulla:cool:
     
  19. fenix

    fenix 3rd gear

    Yleinen konsensus taitaa olla että 600hp alkaa olla tarpeeksi. Toki tuossa on muuttujia jonkin verran. Tasapainotus, rpm, kiertokanget, girdle ja semmosta. Mutta mitä lohkoon tulee, niin tuo lukema tulee monesti vastaan.
    Kovempiakin tehoja otettu irti, välillä huonoin seurauksin pidemmän päälle.
     
    Muokattu: 14.8.2021
  20. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Entäs jos vaihtaa crate-moottorin kulahtaneen saastekoneen tilalle? Avaimet käteen -koneillekin luvataan vähintään reilut 200 hv ja alunperin on ollut tuskin puoltakaantoista sataa. Eli pitääkö sitten hakea muutosluvat, teholaput yms.?
     

Kerro tästä muillekin!