Ase Capri-skootteri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja 4dFunClub, 23.8.2005.

  1. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Olen tollasesta hieronut kauppoja ja se on ilmeisesti vuosikymmeniä ollut projektikunnossa ja aikojen saatossa kaikki paperitkin on kadonneet. Myyjä, joka ei sille ole mitään saanut aikaiseksi, ei edes muista, miltä vuodelta se on ja millä koneella. Ilmeisesti isompi kuin 50 ja pienempi kuin 100 cc. Miten tää 10 vuoden omistushistoriahomma menee, se kai vaadittaisiin rekisteröintiin? Mulla olis valmistenumero ja viimeinen rekisteritunnus, saisko niillä historian selville AKE:ltä, kun joskus AKE:ltä sai tilattua sellasen omistushistoriapaketin, mutta nyt löysin sivuilta kohdan, jossa sanottiin, että historia vain puhelimitse.
    Skootterissa on vanhalla fontilla 2 kilpeä, milloin Suomessa poistui etukilpipakko prätkistä?
    Mikähän on tämän ASE-merkin historia? Joku Hankkijan maatalouden prätkäosasto? Muualla maailmassa skootteri tunnetaan nimellä Agrati- Garelli Capri. Tuo Garelli lukee myös moottorissa, onko tietoa, onko paljon käytetty kone eri pyörissä, mikä lie osatilanne?
     
  2. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Tuolla VMPK:n foorumilla on vastikään ollut keskustelua ASE Caprista:
    http://www.vmpk.fi/forum/index.php/topic,2188.0.html

    Noista rekisteröinti- ja kilpiasioistakin on siellä foorumilla ollut juttuja. Ja olihan siellä linkki yhden henkilön Capri-sivullekin http://personal.inet.fi/koti/capri/

    Itselleni malli on senverran tuttu kuin tuonne foorumillekin kirjoitin, että yksi kaveri 80-luvun alussa osti ehjän tuollaisen, jotta sai siitä koneen mopoonsa. Hyvin kulki, ainoa hankaluus oli, että vaihdepolkimen liikeradasta tuli vähän kummallinen. Ainoa jäljelläoleva osa ko. laitteesta on Capri 98 -merkki, joka mulla on tuossa hyllyssä muiden roippeiden kera koristeena.
     
  3. cycle

    cycle 1st gear

    Terve.

    Minulla oli joskus aikoinaan parikin kappaletta Ace projekteja.
    Mikäli en paljon väärin muista niin niitä löytyi kahdella erikokoisella koneella.
    Muistaakseni 70 ja 90cc.
    Paperit pitäisi kyllä saada AKE:lta (Tilaamalla kantakortti).
     
  4. jiiär

    jiiär 1st gear

    Mulla on ko. skoottereita 2 kpl. Toinen on kilvissä ja toinen odottaa laatikoissa projektin alkamista joskus. Käyttö ja huolto-ohje vihkonen löytyy kopiona, samaten kuin varaosaluettelo.
    Ite sain ton Caprin kilpiin omistusokeustodistuksen avulla. Minkäänlaisia papereita ei ollut jäljellä, kun ko. skootterin ostin. Helkama on tuonut maahan skoottereita joskus 60-luvun alkupuolella.
     
  5. MopoNoviisi

    MopoNoviisi 1st gear

    Ase Oy on 1922 (?) perustettu aseliike, joka 1929 rupesi tuomaan myös polkupyöriä Suomeen ja 1952 Helkama Oy osti sen (maahantuontilisenssien takia). Helkama markkinoi niin skoottereita, mopoja kuin polkupyöriä sekä omalla tuotemerkillään että ASE Oy:n tuotemerkeillä. Jotain tehtiin itse Suomessa, jotain maahantuotiin.
    Kilpailu oli kilpailua jo tuolloin. Esimerkiksi ekat suomalaiset mopot; Helkama osti suomalaista moottoria (hyry), sitten toi maahan tanskassa tehtyä moottoria (Estlander Express M55), sitten Solifer rupesi valmistamaan (lähinnä Helkamalle, Solifer Express M107) tätä samaa moottoria, sitten Helkama vaihtoi taas moottoritoimittajaa (Demm) jonka jälkeen Solifer rupesi tekemään kokonaisia mopoja...
     
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mistähän päin tästä laitteesta löytyy valmistenumero?
     
  7. LatoR

    LatoR Gearhead

    Mulla on oikeanpuoleisessa "takakatteen" tukiraudassa, sivupellin alla.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tänks! Tutkitaan.
     
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kuinkas pitkä litania se valmistenumero on, löytyi sarja missä 2 numeroa kolme kirjainta.

    Koneen päällä tyyppikilpi jossa lukee Motore tipo 373. Minkäs kokoinen pata? Garelli kuitenkin. Siinäkin sarjanumero.
     
  10. LatoR

    LatoR Gearhead

    Kuinkas pitkä litania se valmistenumero on, löytyi sarja missä 2 numeroa kolme kirjainta.

    Tuohan se on.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  11. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ei löydy Trafin tiedoista mitään kyseisestä laitteesta. Ei tiedossa olevan rekisteritunnuksen eikä valmistenumeron mukaan. -Omistajan selvitys- lapulla edetään. Ollut nykyisellä omistajalla vuodesta -65, laite on kait -64.
     
  12. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    kysyppä kansallisarkistosta, omaan Chevyyn löytyi paperit sieltä. Oli poistunut rekisteristä 95
     
  13. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tänks! Pistin kyselyä/tilauksen. Mitä se mahtaa muuten maksaa, hinnasto oli vähän sekava...

    -75 vanhemman rekkaus onnistuu kyllä ilman sitäkin mutta tarkempi vuosimalli kiinnostaa, siitä paprusta voi selvitä sekin.

    Ilmeisesti rekisteritunnuskin on vielä vapaana kun Trafilla ei ole siitä mitään tietoja joten eiköhän se ole mahdollista saada samalle tunnukselle?
     
  14. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Olisko jollain tarvetta osakasarojektille/varaosiksi.

    Kopsu on kantakortista ja luovari siinä olevalta omistajalta. Eli pitäs saada kilpiin jos on intoa. mulla ei ole, pitäs saada tallista pois.
     
  15. ace capri

    ace capri 1st gear

    Mistä laite löytyy ja kuinka täydellinen on?
     
  16. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tää meni jo viimevuoden puolella, jäi päivittämättä tieto. Sorry.
     

Kerro tästä muillekin!