Autoharrastajat herätys!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Pepekyy, 14.3.2004.

  1. Pepekyy

    Pepekyy 1st gear

    Monta kertaa on tullut pohdittua, että miksi autoharrastajat haukkuvat aina toisiaan. Jenkkimiehet ei voi ymmärtää tuninkitojotaa ja mobilistit customeja, jne. Tätäkin palsaa kun lueskelee, ni aina välillä tulee eteen melko negatiivisiä kommentteja. Ne oli vaan ooppeleita, mee omalle palstalle sillä nazi mersullas jne. Pääasiassa en nyt kuitenkaan tarkoita mitää provoviestejä, vaan ihan yleisesti kun kuuntelee autoharrastajia. Kyllähän pikku piruilu on aina välillä mielekästä, että eihän tossa oo ku 300hv ku mulla 400hv jne.

    Minä olen henkeen ja vereen mersumies, mutta kuitenkin olen erittäin kiinnostunut kaikenmaailman auton rakentelusta. Kaikki kiinnostaa, oli se lasikuitutuninkia, customointia, pilkuntarkkaa entisöintiä, jenkkipeltejä, tai jonkun nokivasaran elvyttämistä. Yhteinen piirre on kuitenkin, että autoa rassataan jollain tavalla. Minä ainakin olen saanut paljon vinkkejä ja neuvoja eri harrastajiin kuuluvilta, vaikka ne eivät aina omia tekeleitäni ymmärräkkään.

    Voiskohan yhteiskunnan helvetin negatiivinen asennekin autoharrastusta kohtaan johtua juuri samoista piirteistä. Päättäjät ajattelee, että autonrakentajat ovat kaikki veroa kiertäviä rikollisia ja kun me ei noita autoja osata rakentaa, ni ei niitä kukaan muukaan tee. Ei muuta ku veroja ja saantöjä lisää.

    Emmekös me kuitenkin olla tavalla tai toisella samalla asialla.
     
  2. MR. Fabulous

    MR. Fabulous 1st gear

    Tuo oli kyllä tanakkaa asiaa!!!
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    TROLLIIIIIIII !!!!!!

    Edit: Nyt saatiin vähän leveyttä pois.. :wink:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Dobermann 2004-03-14 18:34 ]</font>
     
  4. 98

    98 1st gear

    Nimimerkillä vai??????????????
     
  5. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Olihan tuossa vuodatuksessa paljon asiaakin, mutta;

    tämä on www. U S A C A R C L U B .net ja luulis että jokainen ymmärtää tuon osoitteen kertoman viestin.
    Autopalstoja on netissä laskemattomia määriä, joten jos haluaa kysellä spoilerin asennuksesta tai lasikuitulevikkeistä niin vois kysellä jostain muualta.
    Saahan sitä toki täältäkin kysyä, mutta pääasiassa taitaa olla jenkkiharrastajia näillä sivuilla, joten tietoa ei ole ja se on helppo sitten muuntaa vittuiluksi...

    Elkää nyt vetäkö herneitä mutta jotenkinhan näitä juttuja pitäs lajitella...
     
  6. dan

    dan 1st gear

    Ai eikö tämä olekaan Overdrive?


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: dan 2004-03-14 13:24 ]</font>
     
  7. Japi

    Japi 1st gear

    Tuo harrastajien välinen kärhämöinti on aika pitkälti ikäluokista kiinni. Nuoremmilla jenkki ja tuning (ovat yleensäkin) harrastajilla on yleensä pientä eri näköisyyttä harrastastuksen tasosta. Iän ja kokemuksen myötä katselmus harrastusta kohtaan kuitenkin kasvaa.
    Kun taas mobilistin ja iäkkäämpien silmistä katsottuna. Tuo lauluauto ja kustomointi (katonlasku) kulttuuri autojen (merkkiin katsomatta) on suoranaista raiskausta. Josta ei ole enää entisöintiin paluuta. Tuo näkökulma tulee varmaan jokaiselle eteen, joka/jos jatkaa harrastustaan iän karttuessa.
    Esim. Vuoden -70 ja vanhempia jenkkiautoja ei tehdä enää ikinä, jotka ovat lähimpänä sydäntäni. Joita tuhotaan aika armottomasti monin eri tavoin.

    Itse muistan hyvin -70.luvun lopulla oli Porissa kaksi nk. Mersu pajaa joissa väsättiin veronkierto autoja kolariautoista. Käytäntönä oli ostetaan kolaroitu Mersu ja toinen vastaava puolikas haetaan Saksasta. Nämä veronkierto mersut olivat mm. syynä, että korinvaihtoprojektit loppuivat.
    "Eikä itselläni ole mitään Mersuharrastajia vastaan"
    Niin ja loppuviimeksi me kaikki olemme samalla asialla.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: japi 2004-03-14 13:55 ]</font>
     
  8. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Minun mielestä tälle palstalle mahtuu kaikenlaiset ajoneuvo harrastajat, oli ne sitten roddareita, mobilistejä, tuunareita tai vaikka muuten vaan kiinnostuneita harrastuksesta.
    Sopu tilaa antaa, vai mitä mieltä muut olette :smile:
     
  9. Karva

    Karva Gearhead

    Tuosta on nyt iät ja ajat laitettu tännekkin jos jonkin sortin kirjotuksia ...

    Ja yhä edelleen noilla rajoilla ei tee yhtään mitään, Suomessa kun ollaam on kaikki yhtä kusesa vehkeittensä kanssa ...

    Tälläkin foorumilla on tosta jauhettu ennekin ja siihen tulokseen päästy jotta kun liki joka toisella on noita jos jonkin sortin kinnereitä ollu jos ei muuna niin käyttö-autoina on moinen väitttely täysin turhaa, ja kuten yleensä jo pikkasen aikaa harrastaneen porukan keskuudessa moista pidetään jopa pikkasen typeränä ...

    :-o :-o :-o
     
  10. HRA-47

    HRA-47 1st gear

    Mites tää ikkuna voi olla näin jumalattoman levee?
     
  11. Aku P

    Aku P 1st gear

    Ei muuten ollut trolli. On tuo pepekyy mersu-miesten palstalta minulle tuttu kaveri ja tarkoitti varmalla sitä mitä sanoi.

    Tietysti voi näyttää hiukan oudolta jos juuri jenkkiautoforumilla aletaan keskustella Saabista, mutta mielestäni sekään ei oikeuta viljelemään näitä "ajanytvittusesaappisijärveen"-kommentteja. Fiksumpaa on pysyä hiljaa, jos vaikka ei itsellä mitään sanottavaa "väärästä" aiheesta olisikaan.

    Tällä usacarclubin forumillakin nähdäkseni tuo harrasteautoilupuoli on monenmerkkisille ja -maalaisille autoille suunnattu?!
     
  12. Pepekyy

    Pepekyy 1st gear

    En nyt tarkoittanut, että täällä pitäisi puhua muista kuin jenkeistä. Se on varmasti selvää kaikille, että jokaiselle on omat palstansa. Pointtini oli lähinnä se, että miksi harrastajien kesken ei juuri suvaita muuta, kuin se mikä on se oma juttu.
     
  13. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Tämähän on Overdrive, jonne pääsee tällä hetkellä niin Usa Car Clubin, Eyeball Productsin ja muutaman muun sivuston kautta. Eli ei pelkästään jenkki-palsta!

    Toisaalta porukka tuntuu olevan hyvin jenkki-auto painotteista.

    Aiheen aloittanut Nimetön puhuu juuri sitä asiaa, mitä itsekin olen tässä toitottanut Overdirvellä aina välillä. . . .
     
  14. Duster

    Duster 1st gear

    Sama se mitä rakentaa, kohan jotakin rakentaa. :smile:
     
  15. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Ja onhan lukemattomia ne viritelmät esim. kiihdyttelypuolella, ku on tojotassa letukan v8 tai off-road jenkkipeleissä nissanin/mersun diiseleitä, ni pitäskö niille olla joku oma palsta? kyllä amazonista kustomin saa ja PT-kruiserista tuuninkivehkeen... aika orpo on pt-kruisertuningharrastaja jos se täältä puljataan tonne jonnekki nissansivuille neuvoa kysymään... vai?
     
  16. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    Niin ja samaan ryhmään kuuluvat ne jenkki miehet jotka ajavat esim cedricin dieselillä varustetulla caminolla..
     
  17. CapriceClassic

    CapriceClassic 1st gear

    Eiköhän täällä suomessa kaikki auton omistajat ole samassa kusessa...
     
  18. Tweek

    Tweek Gearhead

    Juu, kyllä SUVAITSEVAISUUS on sana, joka vie montaa mahdottomalta tuntuvaa asiaa eteenpäin.
     
  19. impala67

    impala67 Double Gearhead

    pelkkää peukkua pepekyylle!
    mutta mutta.
    meitä vaan on niin moneen junaan ja toisille tämmöiset asiat ovat vakavampia kuin toisille. kyllä siinä mielessä jos vaikka kirjoittaa ns.toisen merkin foorumiin kysyäkseen jotain, on kysyjän syytä AINA varautua siihen että asiatontakin kommenttia joltain trollinkoltaiseen verrattavalta tulee. siitä ei vain pitäisi provosoitua.

    eli mun puolesta tervetuloa keskusteluaiheeksi vaikka euro tdi-viritykset, kunhan pysyvät oikeissa aihepiireissä. eli moottori-aiheiset moottoriosioon jne. on tämä niin veikiä juttu tämä OD. ainoa oikeasti toimiva foorumi juuri tuon tarkan valvontansa johdosta.
    itse voisin aivan hyvin mersunkin joskus hankkia, ei vain ole osunut kohdalle tarjontaa. tosin ei semmosia ole haettukaan.
     
  20. Fender

    Fender 3rd gear

    Se on hyvä juttu että autoja harrastetaan!!Millä tyylillä kukakin tekee, se on jokaisen oma asia.Toi on aika mihinkään johtamatonta aukoa harraste tyyleistä.En tykkää ite noista lasikuitu rakennelmista mutta jos se tekijän silmään sopii niin suotakoon se hänelle!En minäkään autoja rakenna niin miten naapuri sanoo, vaan niin mikä iteltä tuntuu parhaalta.
     

Kerro tästä muillekin!