Buick Skylark-71

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja jaloter, 20.12.2015.

  1. jaloter

    jaloter 1st gear

    Katotaan mitä tuleman pitää,mut lähtökohta olis et toi vanha 350 vaihtuis 455:seen,instrumentit olis periaatteessa kasassa.Tänään poistui kone paikoiltaan,toivotaan et se menis samantein kaupaks,mutta jos ei ni oon käsittänyt et määrätynlaiset osat sopiii isompaan koneeseen,siis jos ei tää pikkulohko mee kaupaks.kuvia yritän laittaa matkan varrella.
     
  2. jaloter

    jaloter 1st gear

  3. jaloter

    jaloter 1st gear

    Vanha tietokone nörtti onnistu
     
  4. jaloter

    jaloter 1st gear

    [​IMG][​IMG]
    Tossa vähän lähtökohtaa
     
  5. jaloter

    jaloter 1st gear

    Kellään mitään nokka ja kaasutin ehdotuksia,kun molemmat menee vaihtoon,mutta ei kuitenkaan oo tarkotus mitään virijuttuja kauheesti tehdä,mut ei oikein malta heittää vakihilujaka kii,eli ottakaa nyt tosta selvää
     
  6. LPV

    LPV 3rd gear

    Mihin, tai kumpaan 350 vai 455, haet kaasaria ja nokkaa? Avo tulee kaiketi katu ja maantie -käyttöön enimmäkseen? Kaasariksi "nelikurkkunen" vakuumi toisioilla, koko riippuu koneesta. 350 riittää joko 600cfm ja 455 750cfm. GM- Rochester Quadrajet on erinomainen kumpaankin, oikein säädettynä tietenkin. Edelbrock "Carter AFB" on hyvä, säädöt taas... Holleylläkin on "vakuumeja", eiköhän nekin toimi kun säädetään oikein. Suoraan paketista ei mikään toimi täysin, kuin vahingossa. Nokaksi hydrauli- tai hydraulirulla-, riippuu budjetista. Nokka kannattaa valita sille kierrosluku-alueelle, jota ajattelet käyttäväsi. Eli "cruisinki-autossa" tyhjäkäynniltä johonkin 5000-5500 tms. riippuu paljon myös autosi perävälityksestä millainen nokka kannattaa valita.
     
  7. jaloter

    jaloter 1st gear

    455 tulee ja ylikokoon porattu,ei vaan oo oikein kerenny paneutumaan asiaan,kun työt häiritsee harrastuksia,laatikko menee laitettavaksi ja perä myös,johon myös tietty tulee lukko.
     
  8. jaloter

    jaloter 1st gear

    Yritin kuvia laittaa mut ei onnannu,mut tänään haettu kilkkeet ja kasaus alkaa kun saan uuden nokan,kaasarin ja tiivisteet,suositelkaa mistä niitä hommata,otan ne kaik kerralla
     
  9. LPV

    LPV 3rd gear

    Jos haluat helpolla päästä, marssit tai soitat johonkin kotimaiseen, RacersPlase, UsParts, mitä näitä nyt on, mikä sulla on lähimpänä... Juttelet myyjän kanssa noista nokista ja kaasareista. Jos myyjä on ammattilainen, hän osaa ehdottaa sinulle sopivaa nokkaa ja kaasaria.
    Tietenkin voit koittaa onneasi jostain Summitista, JEG's:istä tms.
     
  10. lalacurf121

    lalacurf121 1st gear

  11. jaloter

    jaloter 1st gear

    Kivinummen Antti hoiti homman,tulee mielenkiintoinen kone
     
  12. LPV

    LPV 3rd gear

    Hyvä homma, Antti on ollu alalla kauan ja osas varmasti koota sun toiveiden mukaisen paketin! :)
    Aiotko pitää meitä hulluja kauankin epätietoisina tulevan koneesi sisällöstä? :lol:
     
  13. jaloter

    jaloter 1st gear

    No heti ku osat tullu,infoon kyllä,nyt täytyy sanoo et odotan tavaroita ku hullu puuroo,pari viikkoo,noin,nokasta hajuaka,sanoin et vähän tiukempi,kaasutin holley 750,kaikkeen sitä tulee lähettyä
     
  14. jaloter

    jaloter 1st gear

    Mitä aattelette että viimiseen ylikokoon porattu kone,että se aiheuttaisi lämpöongelmia kun putket on ohentuneet?
     
  15. LPV

    LPV 3rd gear

    Jos se kone on muuten sisältä puhdas, eli ei ole ruostetta ja muuta pa$kaa kanavissa, ei tuon porauksen pitäisi lämpeämistä aiheuttaa. Monilla noita porattuja koneita on, eikä ne kunnossa ollessaan lämpene enempää kuin muutkaan. Päin mäntyä olevilla säädöillä koneen saa kyllä lämpenemän helpommin...
     
  16. jaloter

    jaloter 1st gear

    Joo,no anttikin sano et jos liian tiukka mäntäsovitus ni lämpee,mut ei muuten
     
  17. jaloter

    jaloter 1st gear

    Amerikan tuliaiset on tullut eli nyt pääsee konetta kasaamaan,vaihdelaatikko ja perä on rempassa mut nekin pitäs olla jo kondiksessa,kiirus taitaa tulla
     
  18. jaloter

    jaloter 1st gear

  19. jaloter

    jaloter 1st gear

  20. jaloter

    jaloter 1st gear

    Hirvee askartelu tehdä mallista,mut oon tyytyväinen,kollektorikin onnistuu itte tehtynä,kun töissä oikeen kokosta putkee,sen vaan takoo neliöks,ni se on siin ja kaikki rosteria,sanokaas pitääkö pakoputki tehdä et Xnä alusta vai mitä jos tekee omat putket taakse omana linjana
     

Kerro tästä muillekin!