Chevroletin myynti lopetetaan Euroopassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja spinneri, 5.12.2013.

  1. spinneri

    spinneri Gearhead

  2. tzampy

    tzampy Gearhead

    No eipä nuo uudet edes kiinnosta, pois lukien camaro ja corvette.
     
  3. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    hyvä juttu,en jää kaipaamaan nykysiä daewoo letukoita
     
  4. ari2004

    ari2004 Gearhead

    Eipä nuo vanhatkaan kiinnosta, mukaanlukien Camaro ja Corvette.
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eipä ihme jos kiinnostus on tätä luokkaa :rotfl:
     
  6. ata

    ata Gearhead

    Mun mielestä harmi, kun vihdoin mallistokin on lähes sama ollut sekä Euroopan että Amerikan puolella. Ja kun itse on tullut ajettua vuokratuilla Chevroleteilla molemmilla puolilla Atlantia tänä vuonna.

    Ja unohtakaa jo ne Daewoot, esimerkiksi Cruzeja tehdään myös USA:ssa (täällä Ohiossa tarkalleen ottaen). Daewoo-aikaiset mallit on kaikki jo lopetettu aiemmin ja GM:n Korean-tehtaallakin tehdään Chevroleteiksi suunniteltuja malleja, samoja kuin monessa muussakin maassa ja joita myydään ympäri maailmaa.

    Camaro ja Impala tehdään sitä paitsi tännekin Kanadassa kun esim. Cruze ja Volt ovat made in USA...
     
  7. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    olekko tosiaan tota mieltä
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Hetken aikaa kun ata vielä vietät tällä puolella atlanttia niin sinullekin valkenee mikä on tänäkin päivänä autojen puolesta aitoa amerikkaa ja se on full size pickuppi. Sempä takia jo pelkkää F150 voortia myydään enemmän kuin yhtäkään henkilöautoa. Versioita löytyy " hyötyajoneuvosta" luksusperhemalliin kaikilta kolmelta. Tommoset impalat ja cruzet ei ole mistään kotoisin. Montako corvettea näkyy päivässä? Niimpä.
     
  9. Patsi

    Patsi 3rd gear

    ata katselee maailmaa opel lasien takaa. Siinä syy.
     
  10. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Ainakin chevrolet.fi -sivustolla ei esitellä lainkaan Impalaa, SS:ää, Corvettea, ei vaneja, SUV:eja eikä pikkareita. Camaroa lukuunottamatta maahantuontiohjelma koostuu puhtaasti Chevroletin kippo-osastosta :poff:
     
  11. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Camaroa lukuunottamatta maahantuontiohjelma koostuu puhtaasti Chevroletin RIISI kippo-osastosta
     
  12. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Virallinen ilmoitus


    Featured News: GM


    GM Strengthens its European Brand Strategy

    Thu, Dec 5 2013

    •Opel/Vauxhall to compete as GM’s mainstream brands across Europe
    •Chevrolet to focus on iconic products in Europe
    •Cadillac to expand in Europe


    DETROIT – General Motors today announced plans to accelerate its progress in Europe by bolstering its brands in the mainstream and premium segments.

    Beginning in 2016, GM will compete in Europe’s volume markets under its respected Opel and Vauxhall brands. The company’s Chevrolet brand will no longer have a mainstream presence in Western and Eastern Europe, largely due to a challenging business model and the difficult economic situation in Europe.

    Chevrolet, the fourth-largest global automotive brand, will instead tailor its presence to offering select iconic vehicles – such as the Corvette – in Western and Eastern Europe, and will continue to have a broad presence in Russia and the Commonwealth of Independent States.

    This will improve the Opel and Vauxhall brands and reduce the market complexity associated with having Opel and Chevrolet in Western and Eastern Europe. In Russia and the CIS, the brands are clearly defined and distinguished and, as a result, are more competitive within their respective segments.

    Cadillac, which is finalizing plans for expanding in the European market, will enhance and expand its distribution network over the next three years as it prepares for numerous product introductions.

    “Europe is a key region for GM that will benefit from a stronger Opel and Vauxhall and further emphasis on Cadillac,” said GM Chairman and CEO Dan Akerson. “For Chevrolet, it will allow us to focus our investments where the opportunity for growth is greatest.”

    “This is a win for all four brands. It’s especially positive for car buyers throughout Europe, who will be able to purchase vehicles from well-defined, vibrant GM brands,” Akerson said.

    Chevrolet will work closely with its dealer network in Western and Eastern Europe to define future steps while ensuring it can honor obligations to existing customers in the coming years.

    “Our customers can rest assured that we will continue to provide warranty, parts and services for their Chevrolet vehicles, and for vehicles purchased between now and the end of 2015,” said Thomas Sedran, president and managing director of Chevrolet Europe. “We want to thank our customers and dealers for their loyalty to the Chevrolet brand here in Europe.”

    The majority of the Chevrolet portfolio sold in Western and Eastern Europe is produced in South Korea. As a result, GM will increase its focus on driving profitability, managing costs and maximizing sales opportunities in its Korean operations as the company looks for new ways to improve business results in the fast-changing and highly competitive global business environment.

    “We will continue to become more competitive in Korea,” said GM Korea President and CEO Sergio Rocha. “In doing so, we will position ourselves for long-term competitiveness and sustainability in the best interests of our employees, customers and stakeholders, while remaining a significant contributor to GM’s global business.”

    With the decision that Chevrolet will no longer have a mainstream presence in Western and Eastern Europe, GM expects to record net special charges of $700 million to $1 billion primarily in the fourth quarter of 2013 and continuing through the first half of 2014. The special charges include asset impairments, dealer restructuring, sales incentives and severance-related costs, and will pave the way for continued improvement in GM’s European operations through the further strengthening of the Opel and Vauxhall brands. Approximately $300 million of the net special charges will be non-cash expenses. In addition, GM expects to incur restructuring costs related to these actions that will not be treated as special charges, but will impact GM International Operations earnings in 2014.


    About General Motors Co.
    General Motors Co. (NYSE:GM, TSX: GMM) and its partners produce vehicles in 30 countries, and the company has leadership positions in the world's largest and fastest-growing automotive markets. GM, its subsidiaries and joint venture entities sell vehicles under the Chevrolet, Cadillac, Baojun, Buick, GMC, Holden, Isuzu, Jiefang, Opel, Vauxhall and Wuling brands. More information on the company and its subsidiaries, including OnStar, a global leader in vehicle safety, security and information services, can be found at http://www.gm.com



    Pisti silmään "Chevrolet to focus on iconic products in Europe". Tarkoittaisiko Corvetten lisäksi Camaroa? Corvetteä on myyty Euroopassa jo vuosikausia omalla nimellään, ei Chevrolet Corvettena.
     
  13. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    Tämähän on hyvä uutinen.
    Pitää olemassa olevat chevyt paremmin arvonsa kun uusille ei ole virallista maahantuojaa
     
  14. pantera

    pantera Double Gearhead

    No hyvä, paaliin vaan cruzet sun muut ja tervetuloa cädi 8)
     
  15. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ikävä kyllä niin on,henkilöjenkit alkaa olee sitä itteään,vaikka olis linkko tai käkkylä,nahkasisusta,vaikuttaa enemmän mannen helvetin hyvää tekonahkaa jutskalta,satatonnia km mittarissa niin penkit halki ja revennyt,muutenkin tehty tulos,tulos pohjalta,harmittaa kun ennen oli vahvoja autoja.
     
  16. ata

    ata Gearhead

    No Camaro-mukista tässä kaffea juon itse parhaillaan... mutta onko USA:ssakin tehty Cruze riisikippo vai vain pelkkä kippo?

    Ja toi Impala mikä mulla on käytössä on ainakin ihan perseestä ja ymmärrän hyvin miksei niitä ole Euroopassa myyty... :) etuvetoinen fullsize-auto. Enemmän olen itse tykännyt niistä Cruzeista... :) Malibu voisi olla noista se paras kompromissi käyttisautoksi.

    Camaro ja SS toki ovat henkilöautopuolella Corveten lisäksi ne jotka oikeasti kiinnostavat. Pikkarit on ihan ok mutta ei mun juttu.

    Täkäläinen käyttöautokalusto ei tosiaankaan herätä juurikaan mitään innostusta, Nissaneita, Toyotia, Hyundaita, ym. joka paikka täynnä. Ja niitä Chevy Sparkkeja, Aveoita (tosin täällä Sonic-nimisenä) ja Cruzeja on kanssa aika paljon. Spark ja Aveo mun makuun vähän liian pieniä. Cruzenkin ongelma oli se, etten meinannut mahtua ovesta ulos kun ne on niin pienet... :)

    Ja kyllä tosiaan mun maku poikkeaa ihan takuulla sekä tyypillisen jenkkiautoharrastajan automausta sekä myös tyypillisen Ooppeliharrastajan mausta myös...

    Toivottavasti Camaro säilyy myös Euroopassa, viime viikonloppuna just kävin kattomassa tuota 2014-mallista facelift-mallia... ja C7-Corvettea, vaikkei sellaista ostamaan pystykään. Uutta SS:ää en ole vielä päässyt livenä näkemään, sellainen olisi kyllä hieno mutta vähän kallis. Se tuskin tulee Eurooppaan kuitenkaan koskaan... vaikka Englannissa Vauxhallina myydäänkin käytännössä samaa autoa (nimellä VXR8)

    Mutta tosiaan tuo vanhakoppainen Impala ainakin on aika surkea esitys full size Chevyksi, uusikoppainen on hienompi, mutta vielä vähemmän jenkkiautomainen, se on uuden Buick LaCrossen sisarmalli ja enemmän "ooppelimainen" kuin tuo vanhempi Impala. Mutta nuo jalomuovit Impalan kojelaudassa ja turkoosit pistematriisinäytöt ovat sellainen 90-luvun tuulahdus ainakin tuossa mulla olevassa vuokra-Impalassa jotka on vanhakoppaisia.

    Vähemmän täällä sitäpaitsi vanhoja harrasteikäisiä perinteisiä autoja näkyy liikenteessä kuin Suomessa, lähinnä vain harrasteautotapahtumissa.
     
  17. janiluo

    janiluo Gearhead

    [​IMG]
    Ai tommonen uuskoppanen?

    http://www.chevrolet.com/impala-4-door- ... 68067520_0
    :odroll:
    - Jani -
     
  18. ata

    ata Gearhead

    ^ Joo, toi on se uusikoppainen Impala, lauantaina kävin koeistumassa tuollaista Detroitissa. Kanadan rauta sekin kyllä... (VIN alkoi "2G1" eli Kanadassa tehty Chevy) niinkuin tuo vanhempikoppainenkin. Ja toi on siis Buick LaCrossen rinnakkaismalli ja perustuu pidennetylle Opel Insignian pohjalevylle, eli on periaatteessa siis pidempi versio Chevy Malibusta/Buick Regalista.

    Mulla on se "vanhakoppainen" Impala Limited vuokralla, jota tehdään vielä vuokra- ja fleet-käyttöön. (se "Limited" tarkoittaa että se on vanhakoppainen). Mutta etuvetoisiahan noi uudemmat Impalat on olleet jo pitkään, eli ei sinänsä mitään mielenkiintoisia ajettavia. Ainakin toi vanhakoppainen Impala lähinnä näyttää venytetyltä Cobaltilta... (sitä en ole ymmärtänyt miksi muuten tuo Cobalt on niin suosittu koppa suomalaisilla kiihdytyskuskeilla, sehän on vain "Amerikan versio Opel Astrasta" ja nykyisen Cruzen edeltäjämalli)

    Mutta jos Camaro ja Corvette olisi jatkossakin myös Euroopassa myynnissä ja jos vielä saisivat uuden SS sedanin (joo siis Holden Commodoren jenkkivientimallin) myyntiin niin se kyllä voisi riittää...
     
  19. ata

    ata Gearhead

    Tossa teille Amerikan Chevyä:
    [​IMG]

    ja se uusi Impala itse kuvattuna:
    [​IMG]

    Mutta tällaisen 2014 Camaron kyllä voisin huolia:
    [​IMG]
    [​IMG]

    tai tällaisen:
    [​IMG]
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ...vielä

    Tämä tuli itselle yllätyksenä. Vuonna 1991. Olin silloin jokusen kuukauden Arizonassa ja kuvittelin että siellä jos jossain olisi vielä siihen aikaan pre -74 kalustoa liikenteessä. Ei ollut.

    Päivän autovisa, mikä auto? Vihje, ei ole impala mutta pitää katsoa merkkejä ennenkuin senkin hoksaa.
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!