Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Ck

    Ck Gearhead

    3genissä oikeankätinen.
    Miks se visco pitää vaihtaa sähköflektiin? Sehän pieksee tollaset sähköropellit sata nolla ilmamäärissä.
     
  2. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Joo ja on varmempi ku lähdet pitkälle reissulle. Jähryttää sillonkin ku ei pitäs. Mut toimii :D

    Se tekee se halkaisija tiemmä sähköflektissäkin ison osan ainakin jos ei autonsa halua kuullostavan ku lentoon lähtevältä suihkarilta. Näin ainakin tietokoneissa on todettu että isompi siirtää ilmaa pienemmällä kierrosnopeudella=hiljaisempi käynti.
     
  3. Pertura

    Pertura Gearhead

    Mulla viskon vaihtaminen sähköiseen johtui halusta saada kosla lämpenemään paremmin ja pysymään lämpösenä. Isompi vaikutus oli kuitenkin termarin vaihdolla, mutta tulipahan harrastettua :rotfl: En huomannut oikein tehoeroakaan, mutta voi olla että desin tai kaksi vie vähemmän ainetta, kun ei ropelli pyöri siellä turhaan ja lämmöt pysyvät korkeampina.
     
    ReDDot tykkää tästä.
  4. Joonnaz

    Joonnaz 1st gear

    Pikakyssäri, onko 727 sama sprägi kun 47?
     
  5. tsipi

    tsipi Gearhead

    Sun varmaa tarvii kalastaa molempien varaosanumerot ja kattoa täsmääkö.
     
  6. tsipi

    tsipi Gearhead

    Nopeella vilkasulla ainaki rockautossa 2144404 sprägi löytyy sekä 97 vuoden, että 89 vuoden vaihteistoista. 89 versiossa on ymmärtääkseni 727 laatikko.
     
  7. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Joo on se sama. Varmempi tietty jos jostain tilaat että on sen laatikon tyypillä mihin oot ostamassa. 727 on toki sama kuin 47 päälootan osalta mutta joitain eroavaisuuksia löytyy
     
  8. Joonnaz

    Joonnaz 1st gear

    Eikun äkkiseltään noota pultattavia löytys tuohon 727. Ja tuohon 47 ois tulossa. Sillä kyselen :)
     
  9. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Niijoo 47 ei helposti pultattavia muistaakseni löydy. Mulle tosin sanottiin ettei se ihan heti petä se rinkula sieltä lootan rihlauksesta. Jollei aivan varttimaileja haje. Pakkoykkösellä takapanta pitää kiinni siitä rummusta että vakiona siinä on semmonen etu.
     
    Joonnaz tykkää tästä.
  10. Myrde

    Myrde 1st gear

    47RE:stä katosi meno kokonaan kumpaankin suuntaan, ja aski on jo purettuna pöydällä (öljyt palaneet ja etukytkinpakan kitkalevyt sileänä ja koko paketti turvonnut lämmöstä.). Palaneella öljyllä tietysti iso vaikutus mutta eikö silti pitäisi olla jonkinlaista pyrkyä taaksepäin?

    Nyt kun alan tilailemaan hiluja tuohon askiin, niin kysyisinkin, että millaisia turbiineja olette laittaneet pakettiin viime vuosina? Itse haikailen vähän matalampaa stallia mutta kuinka matalalla pärjää vielä normiliikenteessä?
     
  11. Ck

    Ck Gearhead

    Eteenpäin kytkin vai etummainen kytkinpakka? Kumpi siis sökö?

    Turbiini remonttiin th-maticille naantaliin, siellä tulee hyvää tavaraa.
     
  12. Ck

    Ck Gearhead

    Ulkokehän pulttaus ei vahvista ite sprägiä millään lailla, ainoastaan super sprägi auttaa. Tosi harvoin hajoaa, paljon muuta tavaraa mikä hajoaa ennen sitä. Ja vaikka menis rikki niin cumminssi kiertää niin vähän että eturumpu ei rikkoudu.
     
  13. Myrde

    Myrde 1st gear

    Pakka.
     
  14. Ck

    Ck Gearhead

    Pakka juu mutta kumpi. Se ensimmäinen mikä tulee vastaan on eturumpu jossa on kolmosen ja pakin kytkimet, se jälkimmäinen on eteenpäinkytkin joka on aina kytketty kun auto menee eteenpäin.
     
    Myrde tykkää tästä.
  15. Myrde

    Myrde 1st gear

    Ensimmäinen.
     
  16. tsipi

    tsipi Gearhead

    Äkkiseltään sanosin et jotain muutaki feelua nyt sulla siellä. Mutta en oo kaavioiden äärellä, ni ei pysty muistaa mitä on millonki kytkettynä. Forward pakan pitäs kyllä riittää eteenpäin menoon? Mutuilua...

    Edit:
    Vai oliko se toka pakka direct? Nyt ei ois pitäny ehkä kirjottaa mitään..
     
  17. Ck

    Ck Gearhead

    Jos se etummainen eli direct on sökö niin pakki ei toimi, eikä kolmonen.
    Mutta silti pitäis mennä eteenpäin. Jos se jälkimmäinen eli forward pakka on sökö niin sitten ei kulje eteenpäin ollenkaan.

    Se eturummun hela kannattaa aina jokatapauksessa vaihtaa vaikka näyttää ehjältä, vaikka se olis vaan vähän kulunut niin rumpu pääsee keikkumaan ja pikkuhiljaa syö tiivisteet ja rupee vuotamaan -> kärähtää
     
    Myrde tykkää tästä.
  18. smgt

    smgt 3rd gear

    Mulla on th matikin 3levynen lowstalli ja ihan saman tuntonen stalli ku vakio turbiinissa. Joskus valio turbiinilla alko lt2 hakkapeliitta pyörii tyhjää liikennevaloissa, mutta lowstallilla ei ole hankookin nastaton vielä sutinu kertaakaan liikennevaloissa.

    Ite sijoittasin rahat jenkkeihin jos haluu matalan.
     
  19. Ck

    Ck Gearhead

    Kuinka matalalla stallilla otit, niitä on erilaisia. Samaa tavaraa ne sinne amerikassakin sisälle työntää, ei niitä osia täällä oo tehty.
     
  20. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Joo ja th-maticin tuotteet on kilpailukykyisiä suomalaisittain. Isolla rahalla saa mistä vaan mitä haluaa mut toi firma on mun mielestä ainakin semmonen ettei heti perse repee ku lootaa haluaa parantaa.
     

Kerro tästä muillekin!