Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. capri30S

    capri30S 1st gear

    En tiedä tollasesta voortista ihan varmaksi sanoa, mutta kuulostaa aika lirulta tollaset 5w öljyt isoon dieseliin.. Itsellä tossa chevyssä 15w40 öljyt.
     
  2. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Tollasta: http://www.dieselmanor.com/fleetguard/DCA60L.asp

    Kavitaatiolima nimellä kulkee :lol: No ei. Se on Fleetguardin valmistamaa, Machineryltä löytyy ainakin. Siis Suomesta. Niiltä löytyy muuten valmiiks sotkettua jäähdystysnestettä, itse ostin sitä silloin kun tuollaisen vastaavan kun sulla, omistin. Ja kannattaa ehdottomasti laittaa/käyttää kys. mönjää.
     
  3. jylppy

    jylppy Gearhead

    Tuolla myydään ja ostetaan voortin osaa osastolla oli jollain tuota limaa myytävänä. Pitää itekkin hommata ku vaihtaa diisselit pois syyläristä...
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Itse en laita 15w-40 talveksi, on meinaa sikapaksua mönjää jo -10c asteessa. Jättää vanhat öljyt joskus astiassa ulos pakkaseen ja aamulla koittaa kaataa...Omassa synteettinen Rotella 5w-40 koneessa. Muistaakseni ohjekirja suosittelee ihan 10w-30 alhaisiin lämpötiloihin (alle nollan kelit). Voin tarkistaakin jo ihan omaksi tiedoksi.

    Kavitaatiolima eri purkista lisäten normi vihreeseen nesteeseen kuten yllä, tai sitten suoraan dieselmoottorin jäähyneste missä SCA (Supplemental Coolant Additive) valmiina. Oliko se normi tolle ASTM D6210? Sitäkin pitäis sitten terästää SCA purkista 15tml väleinkö se oli.
     
  5. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Siihen on myytävänä oikein testi strip kit, jolla lisäys tarve todetaan. Varaosanumero löytyy lima purkin kyljestä.

    Öljy suositus on 10w-30.
     
  6. musse67

    musse67 3rd gear

    Mulla litkua löytyy ja kulkeutuu Jyväskylän ja Tampereen seudulle 1,5 viikon päästä jos jollai on tarvetta.
     
  7. F350

    F350 3rd gear

    Seitsemän talvea menty 5w-40 öljyillä, kesäksi sitten paksumpata läträilty. No problem milelestäni :odroll:
     
  8. tvtv

    tvtv 1st gear

    Tämä öljy: Mobil Delvac LE 5 - 30 toimii ainakin minun 7.3 EX:ssä talvisin. Keväällä vaihdan Mobil Delvac Mx 15 - 40. Onko kukaan vaihtanut orkkis tai vastaavia automaattisia napalukkoja eteen ja mistä ne on hankittu (suomi / USA?), omat alkavat olla jo finaalissa ja pitäisi saada uudet.
     
  9. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Kiitos vastauksista, täytyykin huomenna käydä vilkaisemassa tuota 10w-30 ja katsoa löytyykö sopivaa pakkaskestävyyttä...vaikka lauha talvi tästä taitaa tullakin. Paljonkos näissä on tuo ölppätilavuus?

    Tarviikos tuota jäähdytysjärjestelmää jotenkin erikoisemmin ilmailla, vai litkut sisään ja käyntii odotellen korisemista? Minkä kokoinen satsi tuonne pitää varata upotettavaksi?

    Musse 67, laitan sulle huomenna YVn, ellei tuota SCA-litkua löydy valmiina blandina!
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    tvtv: minä tuon orgis automaattinapoja Fordilta.

    Öljytilavuus on muistaakseni 15.2L suodattimen kanssa.

    Jäähdytysjärjestelmä ilmaantuu itsestään, ainetta menee muistaakseni n. 16L. Kuitenkin kun 10L pöntön hommaat glykoolia niin vähän jää jäljelle.
     
  11. raimo3500

    raimo3500 2nd gear


    eikös noita suotimia, öljyjä ja termarin saa tilattua jostakin suomen maasta.
     
  12. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Mun kautta ainakin saa perus suodattimet ym. riippuen toki varastotilanteesta, ja samoin tuota kavitaation esto ainetta löytyy heti hyllystä myös. Tilaamalla sitte lähestulkoon mitä vain näihin keksii laittaa :)
     
  13. jylppy

    jylppy Gearhead

    Nyt alko konehuoneessa pissimään lämppärille menevästä letkusta se vaakkumitoiminen venttiili. Siinä hanttarinpuolen venttiilikopan päällä.

    Mikäs tuon funktio on? Sulkea vaan kennolle menevä linja jossain asennossa? Silloin kun on kahva kylmään päin kallellaan?
     
  14. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    tätä olen yrittänyt muutamalle osan kyselijälle tyrkyttää, siis tuota firmaa ^^
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Arvailen täällä tänään kaikenlaista, joten arvaan että se on joku climate controlliin eli automaatti-ilmastointi-lämmitys hommaan liittyvä vitkutin. Minulla ei semmosta tosin ole.
     
  16. jylppy

    jylppy Gearhead

    Oli mikä oli, niin nyt sen korvaa putki. Ei kuse enää.
     
  17. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Kertokaas vinkkejä, hankin excursionion, ja toinen etunapalukoista ei kierry. Paras lienee huoltaa se. Miten se kandee tehdä, aukeneeko helpolla, olisiko hyvä irroittaa regngas jne?
     
  18. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Napalukko on kiinni navassa yhdellä isolla seekirenkaalla. Ei tarvitse irroittaa pyörää, navan kapselin irroitus helpottaa hommaa.

    Napa ei ole purettavissa, sen todennäköisesti joutuu uusimmaan. Uuden saat vaikka minun kautta.
    Varo ettet käytä väkivaltaa kääntämiseen, kahvan keskellä oleva vaalea viiva on hohkokivi josta napa saa korvausilman. Hajoaa todella helposti ja sit se on vamasti entinen.
    Jotkut ovat ruiskuttaneet rasvaa, toiset brakecleaneriä. Joskus autta, joskus ei.
    Navan alipainekytkentäjärjestelmä on aika yksinkertainen, se pitäisi tutkia että onko vuotoja vai ovatko navan O-renkaat vaihdon tarpeessa.

    Jylpyn osasta, laitappas kuva. En ole tainnut nähdä sellaista vielä. '01 malleissahan ei ole automaattista ilmastointia joten mikähän se on.
     
  19. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Laittelen listaa yyveenä, ö-suodatin oli ainut minkä ehdin ostaa. 8)


    Öljynsuodatin vaivaiset 30€. Ilmanputsari ois ollu 57€, termari 30€, pa-suodatin 60€... Onko Fjoordin osat oikeesti näin hinnoissaan? :eek:

    Ölpiksi valikoitui tosiaan Mobil Delvac 10w-30 missä oli oikein rekka-auton kuva :rotfl: eli varmaan jollain tasolla isoille moteille tarkoitettua mönjää. Ison röntän sai vielä vähän edullisemmin. Ihan normaalisti tuntuu raksuttavan, päivitellään kokemuksia kunhan pakkasia saadaan.
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei ne rokkiautossa ole hinnoissaan, katso sieltä hinnat motorcraft osille (tai wix, delco, muut on epäkuranttia yleensä), rahti ja verot, ja sitten harkitset paljonko kannattaako maksaa siitä että joku on sen jo ostanut ja tuonut suomeen hyllyyn palautusoikeuksineen. On se jonkun arvoinen asia kumminkin.
     

Kerro tästä muillekin!