Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. hoge

    hoge 1st gear

    Juuri näin, ja auton hinta oli kohdallaan vaikka loota vähän oirehti, joten ei edes vituta. :p

    Tämmöistä ei tapahdu kyllä koskaan. Ajoin normi ohjelman sisään ja ihme tapahtui. Laatikko toimii paremmin kuin koskaan. Ei luista eikä paukauta vaihteita sisään niinkuin lekalla löisi. Loppui tähän toistaiseksi lastuilla leikkiminen. Sääli että nuo ohjelmat muokkaa tuota askin toimintaa myös.
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^^ no jo on, shokkihoidolla loota kuntoon :eek: Oliskohan tuohon jotain keinoa tehdä vastaava hallitusti. Akkukaapelit irrottamalla tietokone nollautuu ja vaihdot hakee paikkaansa vähän aikaa, mutta ei siitä mulla ollut apua, vaihdot pysyi rajuna kunnes hajosi. Jos se nyt hajosi niiden vaihtojen takia.
     
  3. hoge

    hoge 1st gear

    :eek: Kävin tosiaan tuossa Helsinki automatic centerissä, Husson kanssa lähdettiin koeajolle ja ukko sanoi että eihän tässä mitään vikaa ole. :lol:
    Noin 4 donalla saa askin rempattuna, vahvistettuna ja paremmalla turbiinilla, ihan vaan tiedoksi kaikille. No saas nähdä kauan toimii.
     
  4. rammi

    rammi 3rd gear

    No onpa hienoo, jos edge kyrväyttää loodan... :mad: ite oon käyttänyt vain sitä towing-ohjelmaa eli miedointa viritystä, ainakin toistaiseksi laatikko vaihtaa ihan nätisti..
     
  5. hoge

    hoge 1st gear

    Jokainen autohan on yksilö, jos sulla toimii hienosti niin ei muuta kuin hanaa. Itse kanssa käytin pelkästään sitä towing ohjelmaa, ero oli kyllä huomattava, helvetin mukava ajaa kun menee kevyesti auto. Yritin säätää niitä vaihteiston linjapaineita suuntaan jos toiseen, kovia vaihtoja ja luistoa sai aikaiseksi. Mutta se on kyllä varmaa että jos aski kyrvähtää niin se tehdään sellaiseksi että kestää ja toimii tuon ohjelman kanssa.
     
  6. rammi

    rammi 3rd gear

  7. hoge

    hoge 1st gear

    Nyt kaivataan kokemuksia. Voorti oli ruostesuojattavana, seissy 3 päivää. No hemmon mukaan ei vaan lähtenyt käymään ja nähtävästi sahas akut tyhjäks. Latailtiin siinä akkuja, ei riitä virta. Edgen boksi rupesi herjaamaan että ei saa yhteyttä ja ajaa normi ohjelman. Ajaa ohjelman, pitäisi käynnistää auto, ei riitä virta. No sitten tapahtuukin jotain erikoista, sisävalot vilkkuu, pyyhkijät menee itsestään päälle, surina kuuluu jostain jne. Voisiko olla maavika? Akut jäi lataukseen yön yli, saas nähdä miten aamulla käy. Mitään mittalaitteita ei puljussa ollut että ei voinu päätellä missä kunnossa akut on, virtaa näyttivät ottavan vastaan. Mut ihmetyttää ettei lähtenyt käyntiin vaikka akuissa oli virtaa aluksi.
     
  8. rundvik

    rundvik 1st gear

    Onks tietoa mistä edulliset stefat uivaan taka-akseliin?

    130e meni yli budjetin.Auto on super cab ,takaveto 1988 malli.
     
  9. rundvik

    rundvik 1st gear

    Eli ,edulliset perän stefat olisi hakusessa.
     
  10. Antti P

    Antti P Gearhead

    Rockauto ja fedex toimittaa kotiin asti.
     
  11. rammi

    rammi 3rd gear

    Oisko toinen akku sökö... itellä nimittäin vuorokauden seisominen riitti, ettei jaksanut enää pyöräyttää käyntiin, edge kans huuteli juuri tuota samaa, en ajanut vakio-ohjelmaa vaan pistin virrat pois. Mottihan vaatii sen muutaman kierroksen pyörittämistä ennen kuin starttaa, joten heikoilla akuilla on vähän huonoo se pyörittäminen. No mulla oli toinen akuista mennyt, vaihdoin uuden tilalle ja mittasin varuiks myös toisen vanhan akun, joka jäi autoon, että on tikissä. Nyt on starttaillut siitä saakka taas ongelmitta... eli kannattaa tarkistaa niiden akkujen kunto ihan ekaks. Mullakin otti rikkonainen akku olevinaan virtaa vastaan, mutta kuormitustesti näytti että vikaa on...
     
  12. hoge

    hoge 1st gear

    Kyllä vaikuttaisi akulta, ainoa mikä ihmetyttää on tuo valo/ääni/pyyhkijä show. Jos ei aamulla lähde tulille kun akkuja on ladattu, niin pitää mennä akkukauppaan.
     
  13. hoge

    hoge 1st gear

    Vaihdoin molemmat akut ja voorti lähti huonosti käymään, kävi todella raskaasti. Kaasu pohjassa kiersi 1500rpm ja sammahti heti kun päästi kaasusta. Lähti hinurilla mäntsälään lysimoxille. Ainoa lafka joka suostui ottamaan vastaan, ei kuulemma ollut oikein tietoa noista muilla....
     
  14. rammi

    rammi 3rd gear

  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    joo, mulla tuli mieleen myös se pakokaasu läppä, olisko jumittunut kiinni, varsinkin jos piti outoa mölinää. Sivulla 2 oli myös linkki HARD START/NO START diagnostiikkaan.
    Mitä ne rikkoo toisten autoja siinä firmassa, häh.
     
  16. sbf

    sbf Gearhead

    Ei olis ihan eka kerta kun ruostesuojauksessa menee naftaputket rikki.
     
  17. hoge

    hoge 1st gear

    Sanos muuta. Pikkasen laittoi ihmettelemään. Edgen boksi antoi vikakoodiksi muistaakseni p0606, siis muistaakseni. Katsoin netistä sen ja ei tullut sen viisaammaksi, teksti oli myös jossa luki että sähköpiiriissä on häiriö. Toivottavasti saavat mäntsälässä pelaamaan taas. Oli sen verta vittumainen tilanne ettei auttanu muutakuin hinauttaa johonkin pajalle se. Vaihtoehto olisi ollut hinata se itse tuohon kadulle... :-?
     
  18. rammi

    rammi 3rd gear

    Tä? MVA huollossa vai? Itellä ei oo kokemusta, kaverilta vaan kuulin, että tuolla ois tietoo. En oo ollu tekemisissä, joten kuulopuheilla mennään..
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eikäku sitä ruostesuojafirmaa tarkoitin, jos sillä nyt on mitään tekemistä tuon vian kanssa.
     
  20. hoge

    hoge 1st gear

    Ruostesuojauksen teheneellä yrityksellä ei ollut mitään tekemistä vian kanssa. Naftasudin kansi oli ruvennut horimaan ilmaa. Että sillain. Onneksi näin pieni vika tällä kertaa. Nopeasti lysimox sai korjattua, että kiitosta heille.
    Edit: Joku on vääntänyt naftasudin kotelon kannesta kierteet huonoksi, ja nyt se sitten korkkasi...
    Ja tiedoksi täällä etelässä vaikuttaville että lysimoxilla on kuulemma kulutusosia niinkuin esim napoja, jarruosia jne hyllyssä.
     

Kerro tästä muillekin!