fordin 2,3 v6

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja duster73, 3.6.2004.

  1. duster73

    duster73 Gearhead

    elikkäs tommosta pitäs alkaa rakentelee,jahka nyt sais ton auton ostettua ensi...tuossa joku puhu,et tosta tulis 2,6 litranen,kun vaihtaa kampiakselin ja kiertokanget,mahtaako pitää paikkansa?
    entä onko ton virittämisessä mitään fyysisesti erityisen heikkoja kohtia?eli jotain,mikä tahtos hajota tms.
    ja kierroskonettahan tosta ei saa ilmeisesti ihan helpol,mut eihä siin,sit ajellaa luu ulkona!
    onko joku rakennellu peltsareita tohon kutoseen,et minkähän paksusesta putkesta ois hyvä tehä ja kuin pitkät?
    tuol jossain topicis oli,et toi on vähän sellanen paljon melua tyhjästä moottori...
     
  2. Tero_S

    Tero_S Gearhead

    Kyllä siitä 2.6:n kampiakselilla (ja kangilla) 2.6-litrainen tulee. 2.3:ssa ja 2.6:ssa on sama poraus.

    Ainakin virityksen kannalta, huonoina ominaisuuksina tulee mieleen kaksiporttiset kannet, parin sylinterin pakokanavat yhdistyvät siis jo kannessa.
     
  3. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    vaihda mexico kannet niin hengittää.....eli 3pakoaukolla....
     
  4. duster73

    duster73 Gearhead

    joo,oonki kuullu noista 3-reikäsistä.olix niitä jossain 2,8-koneessa,vai miten se oli?ja taitaa olla harvinaisempia ku kanan hampaat...
     
  5. Roadmaster

    Roadmaster 3rd gear

    Onkos kukaan euro-Ford- hepuista koskaan ajatellut hyödyntää USA-Fordeissa käytettyä 4-litraista V6:sta ?
    Sisuskalut pitkälti samoja, kuin 2,9-litraisessa euro-moottorissa.
     
  6. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Monikin on, mutta täälä meillä tuppaa tulemaan lainsäädäntö vastaan. ei rosentit riitä.
     
  7. Roadmaster

    Roadmaster 3rd gear

    Mutta eihän sitä ulospäin näe, onko 2,9 vai 4-litrainen. :smile:
     
  8. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Tsot tsot!! Kanget on samat - männäntapin paikka muuttuu!!!

    Jos helposti haluut kuutioita, ni porauta lohko 90.8, ni sinne menee Fordin 2.0 OHC:n vakiomäntä. tapin paikka on millin alempana, ku 2.6:n männässä. eli kantta joutuu vähä laskee. Sit tietty tarvii vielä 2.6:n akselin. Heikko kohta noissa koneissa (kuulemma) on et ei kampura tahdo kestää, mut se tulee eteen vasta viritetyissä koneissa - vakioissa ei oo ongelmia ollu (ainakaa mulla)
     
  9. xtremer

    xtremer 1st gear

    osta multa 0,5mm ylikoon 2.6 männät renkaineen ja veiveineen. Eivät ole priimat mutta eivät ole kalliitkaan 20e setti..


    Kierrokset on mitkä vakio V6 alakerran tappaa
     
  10. xtremer

    xtremer 1st gear

    http://www.historicrace.fi/rsb29e.htm

    takapyöriltä 220 hp/7300
     
  11. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Eikös se 2.0 V6 oo se paljon-melua-tyhjästä-moottori?
    2,3 onkin jo aivan eri asia...
     
  12. xtremer

    xtremer 1st gear

    joo on ainakin vakio kuntoisena
     
  13. duster73

    duster73 Gearhead

    ei ku jossain topicis vaa sanottiin,et tuo v6 yleensäkin o peljon melua tyhjästä moottori...mut enpä ota ite kantaa tuohon...
     
  14. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Ei kaikki täällä kirjoitettu ole aina totta. Ehkä on ymmärretty kysymys väärin tai totena kerrottu tieto on huhupuheita tms...

    Hyvä esimerkki näennäistiedosta on se kun papat selittää silmät suurena miten nykyajan siwan öljyillä voi ajaa 20tkm jos joku linja-autofirma ajaa autolla kuukaudessa tuon verran ja öljytilavuutta koneessa 20L ja lisäks synteettistä...

    Asiaan:
    Eikös peltipakosarjat jo auta melkoisesti, saa tiheellä perällä ja rattikarahkalla jo niiden kanssa ohjelmaa kabiiniin. :rotfl:




    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: cb125twin 2004-06-08 12:25 ]</font>
     
  15. duster73

    duster73 Gearhead

    No en miä sitä niin tosissaan ottanukkaan.ja tohonha o nuo peltsarit varmaa helppo tehä itekkin,ku vaa pari putkee per puoli.
    ja perjantaina tullaan muuten sit hakee se pois!
     
  16. jouni

    jouni Gearhead

    Tuolta (siis minulta) valmis ja varmasti toimiva paketti 3-reikäkansilla ja k-jetillä+sikaharvinaisella 6-kanavaisella imusarjalla:

    http://www.usacarclub.net/web/forum/vie ... &forum=7&2
     
  17. duster73

    duster73 Gearhead

    No mikäpäs tuossa,ei vaan tuohon mun tulevaan kulkineeseen saa laittaa...
     
  18. fordv628

    fordv628 1st gear

    Myytkös Jouni noita kansia+imusarjaa erikseen, voisin vaikka ostaa ne sinulta.
     
  19. jouni

    jouni Gearhead

    En ainakaan tässä vaiheessa lähde pilkkomaan konetta osiin. Tai tietysti jos hinnasta päästään yhteisymmärrykseen...

    Sääli olisi kyllä lähteä noin toimivaa ja hyväkuntoista pakettia pilkkomaan.
     
  20. fordv628

    fordv628 1st gear

    Laita hintapyyntö yksityisviestinä niin katsotaan.
     

Kerro tästä muillekin!