GM farmarin Jarrutehostin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Nokileka, 4.3.2005.

  1. Nokileka

    Nokileka 1st gear

    Eli auto on -86 Caprice STW ja ongelma on jarrutehostin.
    Siinä on se harvinaisempi sähköinen tehostaja,onko kukaan perehtyny semmosen sielunelämään eli onko mitään tehtävissä vai laitanko suosiolla
    alipainetehostimen?
    Ja vika on sellanen että kylmänä toimii hienosti, mutta kun on vähänaikaa ajellu ja jarrutellu niin poljin käy kovaks eikä meinaa
    pysähtyä millään,sit rupeekin tehostaan ja sit on turpa tuulilasissa!
    Pääsylinterin kupeessa on sellanen nyrkin kokonen painepallo ja alla sähköpumppu...
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear


    Jahas on nköjään kovinkin harvinainen? Itse olen ihan siinä luulossa elellyt, että vain alipaine ja hydroboost-tehostinta tuohon B-koppaan on saanut? :eek:

    Ettei vain olisi jonkun myöhemmin itse kehittelemä systeemi... . Onkos autosi jälkikäteen dieselöity? Silloin joku mister buffo on voinut värkätä ton systeemin, kun ei ole saanut hydraulista tehostinta käsiinsä?
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tervehdys,

    menee vähän arvailuksi, mutta tuntuis siltä, että moottori käy vain aika-ajoin siten, että jarrutellessasi kulutat tuon akkumulaattoripallon alipaineen loppuun, eikä moottori pumppaa tarvittaessa sinne lisää alipainetta. Tuntuis kuitenkin siltä, että tuo pallo toimii, mutta miksi sitten moottori ei käy tarvittaessa. Ulkoa en muista vikadiagnostiikkaa, mutta mahdollisia ongelmakohtia voivat olla johtoliitokset tai sitten viallinen sensori, joka tököttää siinä pääsylintein päällä ja josta lähetee piuhoja.

    BTW, tuo akkumulaattoripallo on vaihdettavissa 2 minuutissa mutta se ei ole ihan halpa olisko joku 140 eur. Mutta vika tuskin on siinä. Sensorin hintaa en tiedä.

    Mutta sitten kun koko moottori kärähtää, niin onpa kallis murikka! Silloin on syytä harkita vaihtoa alipainetehostettuun systeemiin huomioiden tietty se, että siihen on löydyttävä jostakin alipainelähde.

    Yksi ongelma voi tietty olla ajoittainen sisäinen vuoto moottorin pyörittämässä pumpussa(yleinen juttu tietyillä kilometrimäärillä), mutta en oikein sitäkään usko....Jotenkin tuntuu siltä, että moottori ei pyöri tarpeeksi usein, mutta pyörii kuitenkin, koska aikaajoin nenä on tuulilasissa

    Yritäpä googlettaa vikadiagnostiikka vaikka kirjainyhdistelmällä "power master brake" tai jospa jollakulla on heittää sinulle täsmätietoa asiasta.

    Jos ei löydy vikakarttaa muutoin löydy, niin voin semmoisen sinulle toimittaa.


    Terveisin,

    Vieras
     
  4. Nokileka

    Nokileka 1st gear

    Ihan on orggis systeemi, pistokkeeseen joku ilmeisesti "ihan ite" vetäny johdon koska pumppu lähtee surraamaan vain sillon kun painaa jarrua.
    Ilmeisesti sen pumpun pitäs lähtee pyörimään automaattisesti kun paine laskee tarpeeks.
    Auto on 307 Olds+TH2004r eikä oo koskaan ollu dieseli...
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Toimintaan en ole tutustunut,mutta jos auto on vuosimallia -86,niin kyseessä on tosiaan ALKUPERÄINEN vain -86 mallissa käytetty tehostin.

    Se ei ole sama kun dieseleissä käytetty Hydro boost...

    Ilmeisesti sitä on joku "tee se itse"mies peukaloinut,jos sinne tulee ylimääräisiä johtoja ja toiminta muuta kuin oikeanlainen.

    Luulisi varaavan paineet "purkkiin" heti auton virtojen kytkeytyessä päälle,eikä enään silloin kun jarrua painetaan...?

    Mitä aikanaan tuli ajeltua noilla autoilla,niin ihan toimiva sydeemi..siinä kun nuo kaksi muutakin.
    Se miksi kyseinen systeemi on VAIN -86 mallissa on arvoitus ainakin minulle...onpahan ainakin varma tunnusmerkki vuosimallista...
     
  6. MadMan

    MadMan Gearhead

    tehostaja kannattaa heittää mäkeen ja laittaa alipainetehostaja, ei saa vara-osia kyseiseen sähkö-hydraulitehostimeen, selvitettiin ameriikkaa myöten ja suosittelivat laittamaan alipainetehostimen.
    mulla oli samat ongelmat ko. tehostimen kanssa ja yhtäkkiä saattoi poljin painua jopa ihan lattiaan asti eikä meinannu auto pysähtyä. vaihdoin tilalle alipainetehostimen. piti myös vaihtaa poljin, koska polkimen tappi oli erilainen ja eri kulmassa kuin alipainetehosteisessa mallissa.
     
  7. Nokileka

    Nokileka 1st gear

    kestääköhän se pumppu jos sen pistää virtalukon kautta silleen että se surraa kokoajan kun on virrat päällä?
     
  8. Nokileka

    Nokileka 1st gear

  9. Nokileka

    Nokileka 1st gear

  10. kole

    kole 3rd gear

    GM farmarin

    Luulin että ainoastaa Buicki teki omalleen sähkötehostajaa. Esim omassa turbobuickissa semmoinen on alunperin. Vaihda ihmeessä alipainetehostin vermeineen, on sen väärti. Toimii varmasti. Omaan turpopuikeloon on laitettu farkun alipainetehostin ja se toimii vallan hienosti.
    ELI SIIS hukkaa se sähköinen tehostaja muuta tarkoitusta varten ja hommaa normaali alipainethostin tilalle. sit se rupee vörkkimään.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    On noita muissa vuosimalleissakin. Se oli optio ja jos se NIMETÖN lukee tätä millä on caprice stw "kaikilla" herkuilla, niin senkin autossa on. Mulla on ylimääräinen tollanen tehostaja. Muutkin palikat oli ja täällä niitä tarjosin ja Toyopet kun haki multa ovia tarjosin sillekkin mutta ei kelvannut.. Muut heitin mäkeen mutta tehostaja löytyy ja se on ehjä. Se eroo vähän tavallisesta. Kahvit kun tarjoat niin hae pois, edes varmuuden varalle.
    Toi on näppärä laite. Motti kun laukee vauhdissa niin jarrut rokkaa niin kauan kun akussa on virtaa.
     
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No olisi ottanut muuten mutta kun se transitti oli niin pieni auto ettei mahtunut kaikki kyytiin. Sille rattiputkelle olisi ollut käyttöä. Mutta sille tehostimelle ei.
     
  14. kärrypoika

    kärrypoika 3rd gear

    en tiedä selviskö, mutta toi vika kuulostaa siltä, että accumulaattori on hajoamassa. hanki uusi niin pelittänee taas. tuo akun toimimattomuus aiheuttaa juuri kovuutta jarruissa. Näin lukee jossain gnttype.orgin tekniikkasivuilla.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Details:


    Application: 1985 – 87 (G) Buick Grand Nationals and Turbo Regals
    (also includes 1985 - 1986 (B) (Electra Wagon)

    Warranty: Requires proof of purchase of a new switch at time of installation.

    Description: GM PN #18011279. These are BRAND NEW units. No return core required. Shipped as pictured above. Accumulator, switch, hoses, tubes, master cylinder, reservoir and bracketry is not included.

    Price: $149.95 which includes shipping to anywhere in the continental US.

    Contact: turbocars@yahoo.com

    Note: This is not a re-manufactured product. Actually there is no such thing because NO ONE else has the equipment to build and/or test to GM specifications! NO ONE!!

    SPECIAL NOTE: As of 12/20/2004 Paypal will no longer be accepted. MO or check only sent to:
    Henry Terry
    PO Box 911
    Twinsburg, OH 44087


    olipa halapa!!!
     
  16. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Tämä laite on niitä Ameriikan tehtaanpaapan kokeiluja jotka eivät ole idioottivarmoja mutta tämä on hengenvaarallinen verrattuna esim. (D 350, Saratoga...). Itte törmänny kahteen rikkinäiseen, molempiin vaihdettiin alipainetehostus. Pistä ihmeessä tavallinen alipainetehostus.
     

Kerro tästä muillekin!