Ilmaisosia Amerikasta tulliin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja GMies, 18.3.2009.

  1. GMies

    GMies Gearhead

    Ystävä lähettämässä käytettyjä auton osia New Jersey'sta ja näin ollen minulla ei ole esittää tullille muuta kuin rahtilasku.
    Kuinka tulli määrittelee osien arvon ja miten minun tulisi menetellä?
    Olisiko kokemuksia ja vinkkejä aiheesta?
    Toinen probleema on helmalistat, jotka ovat 2 m pitkät, mutta USPS ja FeDEX raja on 1,52 m, lisämaksu $200.
    Että olisiko jotain muuta rahdin kuljettajaa, joka toimittaisi noin pitkät osat esim. satamaan, siis kohtuu kustannuksin.
     
  2. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Pyydä ystävältä kuitti jollekin hinnalle, muuten keksivät itse arvon tullissa.
     
  3. halitoosi

    halitoosi 1st gear

    koita saaha ne listat jonkun konttiin....




    juu mä taas, kiitos ja anteeksi....
     
  4. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    NOh, mulle tuli ilmatteeksi usasta sähkölasien nostimet.

    siitä sitten tullimies kyseli minka arvoset ne on !

    sanoin etten mitään maksanu , koska nää tuli väärien osien tilalle,
    mulle ei senttiäkään. .

    lähetiks väärät takasi, ja hait veronpalautuksen :mad:

    maksoin sitte rahdista ja osien "hinnasta" tullin :rotfl: :mad: :rotfl:

    paskat ne uskoo ett ilmaisia osia mistään tulee...
     
  5. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    No niin ja vissiin oli kyse maarahdista...! :argue: :rotfl:
     
  6. tammercity

    tammercity Gearhead

  7. halitoosi

    halitoosi 1st gear

    niin, vielä kerran kiitos ja anteeksi!
     
  8. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Sanoiko tullimies tosiaan noin? Minä olisin halunnut palauttaa väärät osat, mutta mulle ilmoitettiin, että alveja ei palauteta, se muutaman prossan tulli kylläkin olisi palautettu. Myöskään osia ei kuulemma voi itse lähettää takaisin vaan tullin on hoidettava se, mikäli haluaa sen muutaman prossan tullin takaisin. Tullin töpeksinnästä olisi vaikka kuinka juttua...
     
  9. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    kyllä, noh vaan 59 euroo makso alveineen..
    lähetys kulut & aikakin on rahaa !!!!
     
  10. impala67

    impala67 Double Gearhead

    hyvä käytäntö on "ostaa" amerikan kaverilta paketti. typerää, mutta niin se vaan on tehtävä ettei aina saa joululahjapakettia tullissa aukoa...
    maksa kaverillesi etukäteen kyseinen summa, ja käske länttäämään tuo maksukuitti paypalista paketin kanteen. paketti merkataan tietenkin kauppatavaraksi. katso että postikulut ei ole enempää mitä olet kaverille siirtänyt!

    tämä on vaan tää uusien verojen keksijöiden ja tarkkojen veronkantajien maa. tyhymää.
     
  11. GMies

    GMies Gearhead

    Kiitos kaikille vinkeistä!
    Vielä on hakusessa tuo paketin lähetys.
    Mutta kai siellä NY:ssa on huolintafirmoja, jotka pistävät paketin konttiin, eli pintapostina. En oikein saanut mitään tolkkua tuosta UPS pintaposti- systeemistä, huono kielitaito.
    Tuo lähettäjä on "uuden polven siirtolaisia" Norjasta ja tuntuu olevan näissä rahtihommissa lähes yhtä ulkona kuin minäkin.
    30 - 40 kg paketti lentorahtina on tolkuttoman kallis.
     
  12. Quest

    Quest Gearhead

    Jos olet ostanut kamulta osat, pyydä kirjoittamaan vapaa muotoinen Bill of sale.
    Mun rojektia yksi american-Joe halus tukea ja lahjoitti muutamia osia. USPS lapussa oli paketin kyljessä Gift ruudussa rasti ja varmuudeksi tulostin sp-viestin jos tulli olisi puuttunut, mutta tuli suoraan himaan.
     
  13. thomaso

    thomaso Gearhead

    Mulle kun systeri lähettelee paketteja silloin tällöin Floridasta niin pakettiin se kirjoittaa aina Gifts eli lahjoja ja laittaa nimellisen arvon siihen. esim vaikka 10 kpl t-paitoja, value $25. Hyvin on toiminut.

    Mutta ymmärrän ettei toimi autonosissa; "Hei rakas veljeni, tässä sinulle Synttärilahjaksi se Cadillacin puskuri jota olet aina toivonut, Vielä kerran onnea"

    Olis varmaan kiva nähdä tullimiehen ilme!
     

Kerro tästä muillekin!