Kytkin jumissa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jarpat, 20.5.2013.

  1. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Pannahinen! Niin nätisti lähti käyntiin talven seisonnan jälkeen, mutta jos yrittää pakkia päälle, niin hampaat vaan rallattaa. Ja jos panee pakin päälle ja yrittää startata kytkin pohjassa, niin auto pyrkii taaksepäin.
    Mikä neuvoksi? (1963 chevy - kolmilovi manuaali)
     
  2. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Jos nestekytkin ni ilmaus operaatio ehkä paikallaan/ vilkasta falskaako työsylinteri. Jos vivuilla toteutettuniin kannattanee käydä vivusto läpi. Näillä alkuun.. Onko normaalin tuntunen poljin?
     
  3. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Joo, vipujahan tossa vaan on ja vapaalla kun polkee - kone käynnissä- ihan normilta tuntuu. Voihan sitä vipua koittaa säätää.. ihmettelen vaan, kun syksyllä oli ihan ok...?
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jos on vain hieman "ruostunut" kiinni, niin luulisi irtoavan kun kone sammutettuna vaihde päällä kytkin pohjassa kaveri työntelee ja nitkuttelee autoa edestakaisin?

    Tai sitten työntää auto käyntiin, ja painaa kytkimen pohjaan kun veto on päällä.
     
  5. Speed Bird

    Speed Bird 1st gear

    kytkinlevy on ruostunu pooreihin kiinni.Ruiskautat vähä vd-40 tai crc.tä poorille nii pitäs irrota
     
  6. sbf

    sbf Gearhead

    kolmonen päälle ja kytkinpoljin pohjassa startilla nyppii.näin sain 25 vuotta seisseen cortinan levyn irtoamaan.
     
  7. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Aika yleisesti se itse kitkapinta ruostuu asetelemaan ja vauhtipyörään kiinni, jos seisoksii pitempään.
    Jos auton saa ajamatta vaikka työntämällä pois säilytyspaikastaan niin sit vaan starttaa ykkönen silmässä, ja antaa pikkusen kaasua kytkin pohjassa ja painaa jarrua samaan aikaan. Onnistuu kyllä kahellakin jalalla ja kytkin aukee varmasti jumistaan.
     
  8. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Täytyy huomenna kokeilla noita. Joutuu vaan pakilla ens sahaamaan auton ulos katoksesta. Eli kierroksia, kytkin pohjassa ja jarrua? Onneks jarru on kova ja ottaa ylhäältä. Katotaan miten käy...
     
  9. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Tä? Käytä vapaalla vaikka ensin lämpimäks ja tuuppaa katoksesta pois. Sitten starttaat ykkönen silmässä ja kytkin pohjassa, kun lähtee käymään ja liikkuu eteenpäin painat jarrua vielä kytkimen ja kaasun lisäksi.
    Sen selkeemmin en osaa selittää.
     
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Jos on mahdollisuus niin itte irroitellut moiset ihan ajamalla eli startilla vaihdepäällä käyntiin tielle ja kytkintä pohjassa pitänyt tai sen verran kun saa järjellisellä voimalla painettua.

    Pitäisi irrota vähän ajan päästä ellei ole vivustossa vikaa se kannattaa ensimmäisenä katella ettei ole särkynyt tai vääntynyt polkaistessa.
     
  11. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Juu ei , kyl mä tajusin jo. Se on vaan tallissa "väärinpäin" ja on vähän ylämäkeä työnnettäväks...
     
  12. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Phuuhh..ONNISTUI! Pakilla rytkyttelin kymmenisen metriä katoksesta ulos. Sitten kokeilin kolmosella eteen startaten ja sehän irtos saman tien. Hallelujah! Thank You all!
     

Kerro tästä muillekin!