Moottorin muutoskatsastus.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja bbford, 18.4.2005.

  1. Keme

    Keme Gearhead

    Tarvitseehan se muutoskatsastaa, jos kerran teho nousee.
     
  2. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Tuli nyt sitten käytyä konttorilla. Pitänee varmaan soitella sinne takaisin kun jäi hieman epäselväksi mitä todistuksia pitää olla.

    Eli Chevyn c1500 6.2 diesel.
    91 rekisteröity paku.
    Moottori pitäs muutoskatsastaa turbon lisäyksen takia.

    Sen tiedän että auto pitää dynottaa.

    Mitä todistuksia tämä nyt vaatii?
    Ja mistä sellasen oikeasti saa?
     
  3. fury poika

    fury poika 3rd gear

    No se dynolappu varmaan riittää pelkästään.
    Mul oli vähä samanlainen tilanne joskus ja dynolapun lisäks mul oli rekisteriote siit autost mist oli turbokone, niillä pärjäs ja ku ahtoja "oli" 0,3 ei ollu ongelmaa.
    Jäkeenpäin tietysti kello heitettiin kokonaan mäelle.
    Kyseessähän oli tietenkin ford transit.
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mille mäelle heitit sen kellon? Noita kun välillä tarvitsee, aattelin josko se oli ehjä ja sen voisi sieltä hakea? Tai viitsitkö käydä hakemassa ja laittaa vaikka postissa mulle sen?
     
  5. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Tarkemmin muistellen se vielki kines siin turbos, siin vaan heppasin sen tangon täys hööki asentoon.
    Turbo löytyy tuolt suulist jos joku sellast ny kaipailis.
    Joku mikä lie 3 se oli.
     
  6. jallu81

    jallu81 3rd gear


    dynolappu ja todistus että alusta ja jarrut vastaa kasvaneita tehoja.
    voi myös olla ettei hyväksy kauhean pieniä paineita..

    en tiedä miten dieseleissä ne vaatii kattia, bensakoneissa se vaaditaan jostain -88 eteenpäin jos jälkeenpäin ahtaa.
     
  7. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Niin olen ymmärtänyt että dyno lappu riittäs.

    Jarrut ja muukin alusta on HD mallia koska auto on alkujaankin dieseli.
    Eli toisin sanoen c1500 malliston parhaat jarrut jne.

    Soittelin tonne Metro-autoon ja opastivat kyselemään Ruotsista.
     
  8. hoge

    hoge 1st gear

    Vanhoja keskusteluja katselin läpi ja nyt mietityttää tuon oman caminan suhteen seuraava. Auto on ollut alunperin 454 ja 2009 vaihdettu 350. Prosentteja 14%. Vanha ote löytyy jne. Jos nyt teoriassa hommaisin 454:sen sinne niin saisiko sen jollain todistuksella että on orggis kone jne prosentit pois? Toista kertaahana ne ei kait voi rokottaa prosentteja eli 14% jäisi?
    Vastaavuustodistusta tuskin tarvitsee?
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Luulis riittävän jos silloiselta koneenvaihdon tekijältä saa lapun missä vannoo ja vakuuttaa vaihtaneensa juuri kyseisen moottorin

    Tai menemällä konttorille kysymään asiasta.
     
  10. TiM

    TiM 1st gear

    Jos se tullut maahantuojan kautta, niin maahantuojalta kyselee maahantuontitodistusta, josta ilmenee alkuperäisen moottorin numero.

    Toiseen kertaan prosentteja ei mene jo kertaalleen vaihdetuista osista. Niillä prosenteillahan vaan pidetään kirjaa, että kuinka paljon alkuperäisiä osia on jäljellä.
     

Kerro tästä muillekin!