Motti ei oikein pelitä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mercury, 30.1.2003.

  1. Mercury

    Mercury Gearhead

    joo,ois tommonen colony park -79 351W.ongelmana on ku ei meinaa lähteä käyntiin,kipinätä on,ajotuksen pitäs olla kohillaan,vaikuttas siltä että bensaa saa liikaakin,ku tulpista tippuu bensa ku ottaa pois.oon kyllä muutaman kerran saanu käyntiin mutta sammuu jonkun ajan päästä,aluks käy normaalisti,sitte alkaa vitunmoinen savutus ja vaikuttaa siltä että tukehtuu bensaan.saattas mennä tota kaasutinta säätämällä? mutta ku tietäs miten?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    mul oli foordis vastaavanlainen vika, eikä syynä ollu muu kuin loppuunkulunut kohokammion neulaventtiili...

    m.k.
     
  3. Mercury

    Mercury Gearhead

    Kiitosta vaan,täytyypä kattoo se neula..
     
  4. harri60

    harri60 Gearhead

    Meillä oli F-150 4X4, jossa vian aiheutti katkova puola.
     
  5. Mercury

    Mercury Gearhead

    Neula vaihdettu,kohon taso oikea,uus sytytyspuola vaihdettu,ei vaikuttanu oikeastaan mitenkään.Tossa vähän soittelin ja saattas olla että happianturi(lambda) paskana.Oisko jollain kokemusta?
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    jos toi sun autos on kaasarilla, niin ei kai siinä ole lainkaan lambda-anturia? mitenkäs on ryypyn laita? toimiiko läppä niinkuin pitääkin??? eli ei kai se vaan jää päälle? ja mites se powervalve? onkohan ehjä?
     
  7. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Ei siinä Lambdaa ole
     
  8. Mercury

    Mercury Gearhead

    Kyllä vaan taitaa olla lambda anturi jos tietokone säätää seosta askelmoottorilla sen anturin perusteella.joo,toi askelmoottori on ainaski sökö,uus maksaa 140 euroa,joten tilasin tavallisen kaasarin ja jakajan(sytytys elektroninen,tietokone säätää ja kaasari myös liittyy siihen)vielä puuttuu jakajan kansi ni sitte pääsee kokeilemaan,mutta pakkohan sen on sitte toimia.Koitin aluks että vaihoin vaan kaasarin mutta se polttaa imusarjassa,luultavasti johtuu siitä kun toi elektroninen sytytys ei osaa nopeutta sitä ilman sitä sopivaa kaasaria,joten kipinää tulee vaan tietyllä nopeudella niin se ei lähe pyörii nopeesti vaan työntää tavaran imusarjaan,korjatkaa jos olin väärässä.
     
  9. Mercury

    Mercury Gearhead

    Kohta menee hermo...ei meinaa toimia vaikka on tavallinen kaasari ja jakaja,toissapäivänä lähti käyntiin mutta sytkää en saanu ihan kohilleen,eli sammu aina ku kierrokset tippu tyhjäkäynnille tai sitte sutkautti imusarjasta.ja tänään ei toivoakaan että lähtis,tulpan ku ottaa irti ni hyvin iskee kipinää,kiihdytyspumpun kalvo kyllä saattaa olla huono kun saa aika paljon pumpata kun käynnistää,en kyllä usko että se siitä on kiinni.voiko elektronisen - ja tavallisen jakajan tulpat olla niin erilaiset että ei kone käy???
     
  10. 63impala

    63impala 1st gear

    Oisko millään mahollista, että koneessa ois vaaaaltava vuoto imupuolella ja/tai sytytyspiuhat sekaisin....
     
  11. Mercury

    Mercury Gearhead

    Tosiaan,vaihoin erilaiset tulpat ni heti lähti käyntiin,tyhjäkäynti seilasi,olin unohtanu tukkia yhen reiän kaasarista,tukin sen.mutta ei se vielä siltikään meinaa kunnolla toimia aina sillon tällön iskee imusarjasta takas eikä auta vaikka säätää sytkää ja ei pahemmin auta ruuvata seosruuveja.et laukaan mies satu tuntemaan heinosen sakkea?
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    olisko se nyt sit vielä se kiihdytyspumppu? vai ootko sen jo kattonu? ihan mielenkiinnosta kyselen, että millasen kaasarin laitoit?
    m.k.
     
  13. Mercury

    Mercury Gearhead

    joo kyllä se saattaa olla siinä pumpussa kans,tommonen 2 kurkkunen motorcraft se on,luulisin että malli on 2150.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    ok. mulla on foordissa kanssa 351w ja toi 2150 ja siinä on myös tuo kiihdytyspumppu vähän ailahteleva, mut se ei kyl poksuta kaasarissa vaan pelkästään sammuilee jos painaa kaasua turhan reteesti... semmosta oisin viel udellut, et jäikö sulla ylimääräseks toi edellinen jakaja? ja olihan se kärjetön? vai oliko se joku ihme-malli?
    m.k.
     
  15. Mercury

    Mercury Gearhead

    Joo se minkä otin pois oli elektroninen eli tietokone säätää sitä.mulla on kyllä ylim.kärjetön jakaja mutta aattelin kyllä koittaa että toimisko sillä paremmin(paikalla kärjellinen).oisitko tarvinna käretöntä?
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo, mullakin on nyt kärkijakaja kiinni mikä on kyllä ihan ehjä, mut oon aatellu vaihtaa kärjettömään jos vaan löydän kohtuu hintaan. paljoko pyytäsit siitä tavallisesta kärjettömästä jos meinaat sitä myydä vai mitähän kaikkee se tietokonemalli vaatii toimiakseen??? luultavasti vaikka mitä... mul on varaosa-autona tommonen mercury stw jos vaik tarttisit jotain osia vaihdossa.....
    m.k.
     
  17. Mercury

    Mercury Gearhead

    joo,no en mää sitä myy ennenku oon koittanu paikalle,mä en ees tiiä että toimiiko se,tulee päivät oltua töissä ni ei illalla jaksa säätää sitä autoa.no se elektroninen jakaja tarvii ainaski semmosen sensorin dampperin juureen ja sen tietokone ohjatun kaasarin missä on se kaasuvivun asento sensori.mää laitan ilmotusta sitte jos oon myymässä sitä jakajaa.
     

Kerro tästä muillekin!