Olssi hyytyilee mäkiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja vesku383, 17.4.2006.

  1. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Elikkäs CC -85 307:lla ja teehoo kakssatasella. Matka-ajoa menee pintakaasulla hyvin ja tasasee, kun tulee loivakin ylämäki meno hyytyy, ei auta vaikka lyö kakkosen tupaan! Tuntuu että pintakaasulla kulkis kaksataa, mut oudosti puutuu kun laittaa lisää kaasua! Lootan kylestä töpseli irti, epäilin että lukko jättää päälle, voihan se solenoidikin kyllä jumitella vielä lisäksi? En oikein usko tuohon että yks pytty pimenis aina vedätettäessä mäkeen, tulpat uudehkot. Elikkä kysymys kuuluu; mites rikkinäinen kaasuasennon tunnistin vois vaikuttaa tohon hommaan, eiks tuo tietokone hoitele tuon sytkäajotuksen tossa vehkeessä, kulutus on ollut jotain 15-20 litraa..
     
  2. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Omassa joskus kakkosläpät kiukutteli,myin sen pois ennenkuin löysin vikaa. Oireet samanlaiset kuin sulla. Lopuksi pimeni niin täysin että luulin jaon hypänneen. Uusi omistaja ton läppäjutun kertoi.
     
  3. rrauta

    rrauta 3rd gear

    tuntuu noi oireet siltä että menee seokset laihalle, kun kaasua painaa enemmän. olisko kaasari säädön tarpeessa/ paskanen.
    sytyttääkö se SES valon.
     
  4. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    lyö rautakanki läpi katista.
     
  5. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Katti on jo poistettu välistä. Ei syty Check Engine, palaa kyllä silloin tällöin rauhallisessa ajossa ja sammuu taas. Oon kyllä ajatellu tota takakurkkujen aukijäämistä. Pitäskin kokeilla lukita ne kokonaan ja kokeilla mitä tekee kun vaan etukurkut pelissä :eek:
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onkos noissa kaasareissa vielä se pieni suodatin sen hylsyn sisällä siinä
    missä bensaputki menee kaasariin? Sehän on pieni ja tukkeentuu helposti,
    eikä lopeta kulkua kokonaan kun se jousisysteemi päästää VÄHÄN bensaa
    ohi siitä filsusta.
     
  7. vesku383

    vesku383 Gearhead

    On, vaihdoin sen tossa talvella, ja just meinasin laittaa viel uuden jos vaikka taas tukossa.
     
  8. juha3110

    juha3110 1st gear

    oldss

    kokeiles kun otat bensatankin korkin pois tankki saa korkin kautta ilmaa,mulla oli oldsissa sama vika vaihdoin korkin ja alko pelittää
     
  9. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Vaihda ISlohko, mulla ei ole hyytyillyt ylämäkiin. :rotfl:

    Olisitte nähneet viime kesänä teinivolkkarikuskin ilmeen, kun laitettiin valoista BBO tekemään töitä, volkkari hukkui aika nopeasti horisonttiin, vaikka suti aika iloisesti. 8)

    ...ja meitä oli neljä äijää kyydissä...
     
  10. frimma-q

    frimma-q 1st gear

    Olssi hyytyilee mäkiin

    Bensapumppu tiensä päässä , täydellä tankilla ei edes oireile
     
  11. vesku383

    vesku383 Gearhead

    noista edellisistä paras olis tietysti isolohko, mut muijalle saa luvan riittää 307! Joo ei auttanu suodattimen vaihto, ja on sama vaikka ajaa bensatankin korkki auki! Tuon bensapumpun puolelle kyl saattasin jo
    kallistuakin! Nuukana(köyhänä) miehenä en mee suoraan uutta pumppua ostaa, vaan meinasin viritellä bensapainemittarin johokin konepellin päälle ja katella niitä paineita ku rupee hyytyy! Mut paljonkos tuo vakiopumpun tuottama paine pitää olla tai minkäs alle se EI saa laskea?
     
  12. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Tietääkö kukaan? :lol:
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Varmaan pitäisi olla lähellä 0,4bar. Haarukka voisi olla 0,3-0,6.

    Sitä kuinka alas se saa mennä ajossa, on aika vaikea arvata, mutta isolla
    kuormalla ja kierroksilla kohon neula on enemmän aikaa auki ja virtaama
    suurempi. Vastaavasti pumppukin taas pumppaa enemmän. Minun mielestäni
    kaasarin ja pumpun välin jäännöspaine on vähän tapauskohtainen ja siihen
    vaikuttaa koko polttoaineen liikuttelujärjestelmä. Mutta voisi kuvitella, että
    jos siinä puutumisvaiheessa paine tippuu lähelle nollaa, niin joku paikka
    ahistaa polttoaineen kulkua(muu kuin kaasari).
     
  14. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Päivitys aiheeseen; En sitten ruvennu bensapainemittaria väsäämään vaan marssin suoraan ostamaan uuden pumpun; TOIMIIIIII!
     
  15. frimma-q

    frimma-q 1st gear

    Olssi hyytyilee mäkiin

    Hienoa , se oli mittaamattoman viisaasti tehty! (ei tarvinnut mittailla)
     

Kerro tästä muillekin!